Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #26 Skrevet 29. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Lønner seg å være alenemor ser det ut til... Anonymkode: 572ec...03f 😂🙈 Stokk dum eller bare ute etter å provosere? Jeg er (heldigvis) ikke alenemor. Selv om min lønn bikker 600k med alle tillegg, tjener mannen min en mill i året. Det er hans inntekt som i hovedsak bidrar til at vi har råd til den levestandarden vi har mtp bolig, biler, ferier mm. Hadde jeg blitt alenemor hadde det vært tøft økonomisk, praktisk og på mange andre måter. All ære til dem som står alene med økonomien og i hverdagen! Anonymkode: c2787...2a5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #27 Skrevet 29. desember 2019 Tjener 540 000 og får 5000 kr i mnd i bidrag fra far. I lengre perioder betalte han ingenting. Pleier ikke være så mye igjen når alt er betalt men da sparer jeg ikke. Har hatt veldig lite penger i mange år. Studerte lenge feks, men nå er jeg 37 år og har jobbet meg opp og begynner i ny jobb med årslønn på 700 000,- neste mnd. Anonymkode: 5e5ac...f20
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #28 Skrevet 29. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Lønner seg å være alenemor ser det ut til... Anonymkode: 572ec...03f De som har svart her har jo bra inntekt, ikke sosialstønad, ufør eller annen trygd. Da jeg var alene gikk jeg på aap. Pga overgangsstønad i 3 år klarte vi oss greit de 3 åra. Men den dekket ikke en hel månedslønn til en evt samboer. Og selv om man får så og så mye i barnebidrag og barnetrygd dekker ikke det ofte mer enn bhg/SFO regningene. For oss som har lite inntekt eller trygd. Man lever ikke fett. Mange er heldig at xen har god inntekt og derfor betaler mye i bidrag. Men det koster jo å ha barn. Anonymkode: 1794a...4fb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #29 Skrevet 29. desember 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja en må jobbe beinhardt for å få årslønn på 700 000 kr. Det kommer slettes ikke gratis nei... I tillegg så er faktisk ikke denne summen all verden heller om en er alene om alt å har flere barn. I tillegg blir ofte arb giver grinete når man er hjemme med sykt barn for man kan jo ikke be noen annen om å ta de syke barna heller. Anonymkode: Irriterer meg litt at det virker som om det er en holdning om at de som ikke tjener 700000 pr år ikke må jobbe beinhardt. Det er mange yrker hvor man jobber beinhardt uten å tjene over gjennomsnittslønnen - og mange av disse krever også beinharde studier. Honnør til deg for å ha jobbet bra og ha bra inntekt - men også honnør til alle de som jobber beinhardt for en lavere lønn. Anonymkode: 2671e...3de
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #30 Skrevet 29. desember 2019 Har utbetalt 65.000 i mnd i lønn og får barnebidrag og barnetrygd på tilsammen 15.000 i mnd(2barn) utgifter på 45.000 i mnd. Da er alle utgifter tatt med, bhg, SFO, lån, mat, forsikringer, strøm osv. Anonymkode: fe43a...f5d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #31 Skrevet 30. desember 2019 Inn ca 23 000 og 17 000 ut, har da 6 000 igjen til bensin, mat, sparing, fritid og gaver. Går så vidt rundt. Anonymkode: 285c4...1ce
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #32 Skrevet 30. desember 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: De som har svart her har jo bra inntekt, ikke sosialstønad, ufør eller annen trygd. Da jeg var alene gikk jeg på aap. Pga overgangsstønad i 3 år klarte vi oss greit de 3 åra. Men den dekket ikke en hel månedslønn til en evt samboer. Og selv om man får så og så mye i barnebidrag og barnetrygd dekker ikke det ofte mer enn bhg/SFO regningene. For oss som har lite inntekt eller trygd. Man lever ikke fett. Mange er heldig at xen har god inntekt og derfor betaler mye i bidrag. Men det koster jo å ha barn. Anonymkode: 1794a...4fb Alle husstander med inntekt under 500k får redusert foreldrebetaling. Enslige får ofte i tillegg dekket deler fra nav. Anonymkode: 63b3b...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå