Gå til innhold

Hadde dere sagt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 9 år har ei venninne hun har vært mye sammen med. Vi voksne har også vært sammen litt innimellom. Sammen med barna, så kjenner hverandre ganske godt.

Uansett, jentene pleier å kjøpe julegaver til hverandre. Vi leverte gaver rett før jul. Mor spurte hva min datter ønsket seg. Hørte ingenting om noen gaver når julekvelden kom. Venninna ringte på julekvelden å sa de hadde kjøpt flere gaver hun skulle få når hun kom til dem. Hun har gledet seg skikkelig til hun skulle til dem. Hun var der i går. De fant ikke gavene visstnok. De var visst sporløst borte. Jenta mi kom hjem veldig skuffet. De kjøper litt dyrere gaver til hverandre, så det er ikke slik at hun hadde gått glipp av et par sokker liksom. Har ikke hørt noe fra mor ang gavene. Hun har heller ikke takket for gavene hennes barn fikk, eller for gaven hun fikk av meg. Og kjenner jeg blir litt irritert. Har lyst til å sende en mld der jeg spør om barna hennes likte gavene fra oss, for å se hva hun sier. Eller blir det bare dumt?

Kan hende noen syns dette høres overfladisk ut, men vi er en liten familie, så det blir ikke mange gaver. Derfor betyr alle mye for vår jente.

NB! Mor har ikke dårlig råd.

Anonymkode: 24714...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke sagt noe. Hvis gavene er feilsendt eller tapt, er det ikke noe å gjøre med det. Hvis de kommer for en dag, får hun dem vel. 

Men hvis jentas mor ikke har kjøpt noe og heller ikke vil det, så har dere ikke noe med å etterlyse dem. En gave er ingen plikt.

Anonymkode: 0d920...462

Skrevet

Jeg hadde sagt fra!

Anonymkode: af8cd...7b4

Skrevet

Nei dette kan du virkelig ikke si fra om uten at det blir pinlig for deg.

Anonymkode: 661d4...d0d

Skrevet

Oi, nei nei. Dette blir bare pinlig. Ikke si noe. Hvis hun har kjøpt gaver dukker de nok opp, om ikke kjøper hun nye så får hun dem etterhvert. 

Anonymkode: ece89...3f1

Skrevet

Uff her driter du deg fullstendig ut 😳

Anonymkode: 80011...95f

Skrevet

Nei, du sier ingenting. 

Anonymkode: fdde6...add

Skrevet

Nei nei nei

Anonymkode: 5376e...a2d

Skrevet

Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe. Man gir ikke gaver for å få noe i retur. 

Du aner ingenting om grunnen til at gaven uteblir. 

Skrevet

Ehh... Dere er omgangsvenner. Selvfølgelig kan du si ifa. 

Anonymkode: 0644d...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...