Gå til innhold

Vasking av dusjkabinett ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker man dusjkabinett skånsomt? Var det eddik man skulle bruke?

Anonymkode: 4ff91...600

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Extra nå og så de hadde noe som het dusjkabinett vask eller noe. Skal kjøpe den neste gang jeg er der

Anonymkode: 9c163...e70

Skrevet

7% klar eddik med en dæsj zalo. Løser fett og kalk. Jeg vasker i tillegg med dampvask. Kommer til i alle kriker og kroker. 

Anonymkode: fcce8...1f9

Skrevet

Eddik og salo blanding har vist seg best i test. 

Et annet tips er også toalettvaskemiddel. 

Anonymkode: 1cad9...8fd

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eddik og salo blanding har vist seg best i test. 

Et annet tips er også toalettvaskemiddel. 

Anonymkode: 1cad9...8fd

Dosåpe kan skade metall. 

En del eddikk en del salo og en del vann på spruteflaske er fint. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

7% klar eddik med en dæsj zalo. Løser fett og kalk. Jeg vasker i tillegg med dampvask. Kommer til i alle kriker og kroker. 

Men dette blandes med vann? Hvor mye eddik? Sånn ca?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette blandes med vann? Hvor mye eddik? Sånn ca?

Se innlegget over. Blandes ikke med vann. 

Anonymkode: a0356...b18

Skrevet (endret)
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle kriker og kroker? Kan du legge ut en link til den du har? Dampvasker er kanskje noe jeg må ønske meg (jævlig trist å ha på ønskelisten, men...) 

Jeg er av den bestemte oppfatning at dusjkabinett er djevelens verk konstruert av en udugelig mann.

Endret av amandine
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se innlegget over. Blandes ikke med vann. 

Anonymkode: a0356...b18

Jeg antok at dette måtte blandes med vann... Aner ikke hvorfor. Takk damer, da skal eddik og Zalo absolutt prøves 👍

Skrevet
9 minutter siden, amandine skrev:

Alle kriker og kroker? Kan du legge ut en link til den du har? Dampvasker er kanskje noe jeg må ønske meg (jævlig trist å ha på ønskelisten, men...) 

Jeg er av den bestemte oppfatning at dusjkabinett er djevelens verk konstruert av en udugelig mann.

https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/stovsugere/dampvasker/karcher-sc-4-easyfix/1002667.11228/?gclid=Cj0KCQiAl5zwBRCTARIsAIrukdPnEHsDk7YRuba5K-vej_7a25TLZz63MFfsEd08JuYHZkxaCeNWZnwaArZHEALw_wcB

Jeg har denne. Alle kriker og kroker.. Og fuger. Flis er så ekkelt. Dvs flis er ok, fuger ekkelt. 

Skrevet
58 minutter siden, amandine skrev:

Jeg har denne 

https://www.kaercher.com/no/home-garden-rengjoeringsutstyr/dampvasker/sc-3-premium-15130500.html

Den har små børster og en smal dyse som kan spraye en stråle med varm damp i sprekker. Slipper gnikking. Vi har dusjhjørne med mosaikkfliser på gulv, så mange fuger som rengjøres fort og greit. 

Skrevet
1 hour ago, amandine said:

Ja, skulle tro de som designet dusjkabinett ALDRI hadde vasket en slik selv. "La oss lage en fure her, bare for gøy. Gi meg den tannbørsten så jeg kan beregne hvor smalt det må være".

Kärcher dampvask er bra.  Men etter å ha vasket badet til svigermor i jula så må du fortsatt bruke rensemidler og gnukke for å fjerne kalk/såperester

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Aaargh.... kunne ikke vært mer enig!!! Der jeg bor nå er det i tillegg montert feil, noe som gjør det enda verre å vaske. Og ja, jeg vet det er montert av en mann før jeg leide her.

Men trikset med eddik og zalo reddet forstanden min før jul - så takk igjen for tipset! :D

Anonymkode: bb68a...feb

Skrevet
9 minutter siden, Bruker3 skrev:

Ja, skulle tro de som designet dusjkabinett ALDRI hadde vasket en slik selv. "La oss lage en fure her, bare for gøy. Gi meg den tannbørsten så jeg kan beregne hvor smalt det må være".

Kärcher dampvask er bra.  Men etter å ha vasket badet til svigermor i jula så må du fortsatt bruke rensemidler og gnukke for å fjerne kalk/såperester

Du glemte siste del av denne setningen: "... slik av vi sikrer at ikke en gang en tannbørste får ordentlig tak!"

:sinna:

Anonymkode: bb68a...feb

Skrevet (endret)

Det gleder meg at det ikke bare er jeg som har stygge tanker om konstruksjon av dusjkabinetter. Takk. Det lindrer. Jeg forbanner gjøken som installerte det på hytta hver gang jeg reiser derfra og står der med for korte/tykke armer og for stor tannbørste.

Endret av amandine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...