Gå til innhold

Det digitale dopet - flere som er på kjøret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste denne, og følte meg veldig truffet 

https://www.nrk.no/ytring/skjermfeit-1.14794943

Vi klarer å begrense skjermbruk for barna, men oss selv...huff. Med to småbarn kjenner jeg så dette behovet for digitalt friminutt. Å sjekke dib, Facebook, nyheter, kanskje spille litt Wordfeud.  Noe som egentlig er så meningsløs tid, og jeg bruker jo timesvis på dette hver uke!

Er det flere som kjenner seg igjen, og kanskje blir med på å endre det?

Og joda,  jeg ser ironien ved å skrive det her 😋  Jeg vil minke bruken på dagtid og kveld, men når jeg har lagt ungene og venter på at de sovner skikkelig er det ok!

Anonymkode: 71fcf...3db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste denne, og følte meg veldig truffet 

https://www.nrk.no/ytring/skjermfeit-1.14794943

Vi klarer å begrense skjermbruk for barna, men oss selv...huff. Med to småbarn kjenner jeg så dette behovet for digitalt friminutt. Å sjekke dib, Facebook, nyheter, kanskje spille litt Wordfeud.  Noe som egentlig er så meningsløs tid, og jeg bruker jo timesvis på dette hver uke!

Er det flere som kjenner seg igjen, og kanskje blir med på å endre det?

Og joda,  jeg ser ironien ved å skrive det her 😋  Jeg vil minke bruken på dagtid og kveld, men når jeg har lagt ungene og venter på at de sovner skikkelig er det ok!

Jeg er hekta. Trenger en detox.

Anonymkode: 955de...fd6

Skrevet

Jeg er også hekta men det er også snakk om ar verden har endret seg. Før leste jeg nyheter i avisa, nå på nettet. Før ringt folk mer, nå chatter de.

Før leste jeg masse, nå ser jeg mer serier.

Skrevet
11 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg er også hekta men det er også snakk om ar verden har endret seg. Før leste jeg nyheter i avisa, nå på nettet. Før ringt folk mer, nå chatter de.

Før leste jeg masse, nå ser jeg mer serier.

Jeg har ikke tålmodighet til verken bøker eller serier... 😳 tar meg i å chatte eller sjekke nettaviser mens jeg ser på serier også.

Anonymkode: 955de...fd6

Skrevet

jeg tar aldri med tlf i selskaper lengre, da skal fokuset være på familien, men bør nok ta oftere pause vi voksne også

Anonymkode: b8c5c...09a

Skrevet

Hi, har akkurat leat 150 sider i en bok! Redd jeg er som en ny-nykter som vil sprekke gigantisk etter nyttår 🤔

Skrevet

Ja det er grusomt. Jeg hører på musikk, ser på YouTube og sjekker insta !!!! Når jeg faktisk tenker på det så bruker jeg nesten hele dagen på skjermen 

Anonymkode: 36c88...6ae

Skrevet

Ingen tvil om at jeg bruker altfor mye tid på nettet. Altfor mye også. Men bortsett fra dette forumet bruker jeg ikke sosiale medier, har meldt meg ut av fb og har heller ingen av de andre. Bruker bevisst aldri telefonen til annet enn å ringe, skrive sms og ta bilder. Legger alltid telefonen helt bort når jeg er sammen med folk.

Jeg er syk, bor elene og sitter mer eller mindre hele dagene inne og det er veldig begrenset hva jeg greier å gjøre. Så jeg bruker nettet for å ikke bli gal, tror jeg ;) Det beste som er er hvis jeg noen dager skulle være et annet sted, da går jeg aldri inn på nettet, og synes det er helt fantastisk deilig å være helt borte fra skjerm, savner det overhodet ikke! Så jeg tror ikke jeg er avhengig, ikke egentlig. Men jeg leser mye utenom også, da, pløyer gjennom noen bøker hver eneste uke uansett hva jeg gjør og ikke gjør, det har jeg alltid gjort, så tror faktisk jeg er avhengig av bøker ;)

Jeg håper på litt bedre helse i det nye året slik at jeg kan greie gjøre annet enn å sitte med pc'en.

Anonymkode: fcaf6...b0c

Skrevet

Skjerm er noe herk! Ønsker meg tidslås på mobilnett og wifi. 

Anonymkode: 7c90d...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...