Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Jeg har ferie og jeg fatter ikke hva som feiler den pokkers kroppen min! Men den vipper så lett mot feil døgnrytme! Siden jeg var barn har jeg hatt vanskelig for å stå opp. Jeg kan være våken langt utover kveld selv om jeg var oppe tidlig. Jeg er alltid trett på morgenen. Legger jeg meg tidlig etter å ha døgnet så kan jeg likevel sove til sånn 13 neste dag. Det vil si 12 timer og mer. det er som om kroppen bare vil sove vekk dagene og være våken om nettene. Det skjer hver jul! Døgnrytmen blir helt ødelagt! Jeg blir våken lenger og lenger ut om nettene til jeg legger meg 6 på morgenen. Når jeg våkner er det mørkt. Så er jeg bare sløv hele dagen. Dårlig energi. Anonymkode: 0f1db...0aa
Gjest KenCreek Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Men dette er faktisk ganske normalt. Og det er vinter nå, på sitt aller mørkeste, vi har faktisk lov å sove litt «feil», være litt slappe og døsige. Dette er ikke tiden for å være produktiv og effektiv. Vi må bli flinkere å akseptere latskapen vår i denne mørkeste uka av de alle. Ikke vær irritert på deg selv, la kroppen hvile. Våren og lyset og energien og døgnrytmen kommer tidsnok tilbake ❤️ Klem.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 6 minutter siden, KenCreek skrev: Men dette er faktisk ganske normalt. Og det er vinter nå, på sitt aller mørkeste, vi har faktisk lov å sove litt «feil», være litt slappe og døsige. Dette er ikke tiden for å være produktiv og effektiv. Vi må bli flinkere å akseptere latskapen vår i denne mørkeste uka av de alle. Ikke vær irritert på deg selv, la kroppen hvile. Våren og lyset og energien og døgnrytmen kommer tidsnok tilbake ❤️ Klem. Takk. Har drukket 3 kvelder på rad også. Jeg rører ikke alkohol ellers. Det skjer bare jul. Alkohol har jeg ikke hjemme. Jeg går ikke på fest. Men mamma har så mye drikke i skapet (hun er ikke alkis), så jeg går dit når hun har lagt seg (flaut at jeg drikker) og drikker meg brisen hver bidige natt fordi jeg kjeder meg ihjel. Har bare lyst å drite i alt. Anonymkode: 0f1db...0aa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 6 på morningen er ikke normalt. Har du barn? Voksne mennesker som sover til langt ut på dagen er helt tragisk. Sorry! Ille nok med tenåringer, men de er litt unnskyldt. Anonymkode: 47a03...ba6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 6 på morningen er ikke normalt. Har du barn? Voksne mennesker som sover til langt ut på dagen er helt tragisk. Sorry! Ille nok med tenåringer, men de er litt unnskyldt. Anonymkode: 47a03...ba6 Har ikke barn Anonymkode: 0f1db...0aa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Nå har jeg barn som tvinger meg opp mellom kl 05 og 06 hver morgen, så det krever en grad av selvdisiplin. Men når jeg ikke hadde det, og spesielt fordi jeg har jobbet turnus i 16år, så kunne jeg lett ende opp som deg. Tipsene er ikke tung mat etter kl 19 på kvelden, og ikke jevnt alkoholinntak (1-mye sukker og 2 - alkohol gir dårligere søvn). Samt disiplin, du må legge deg innen kl 23 og ha alarm klokke på (og en plan for dagen) innen kl 08/09 Det er planen for å opprettholde døgnrytme. Anonymkode: fac84...43d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har to barn, store vel og merke. Jeg legger meg i 2-3 tiden og sover til 10-11 i helger og når det er ferie... elsker det! Beste tiden på døgnet er jo på natten 😂 Anonymkode: 902f2...c7d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Jeg er sånn selv, har alltid "likt" meg best om kvelden og natta. Selv helgene kan fort bli snudd rundt, spesielt lørdag til søndag. Jeg har bare forstått det sånn at jeg har en døgnrytme som fungerer best slik. Jeg har en 8-16 jobb nå, og hver eneste morgen er et herk å få seg ut av senga. Klarer heller ikke å legge meg tidlig nok i ukedagene heller, siden det er da jeg har mest energi ☺️🙈 Anonymkode: 9ccae...9b8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: 6 på morningen er ikke normalt. Har du barn? Voksne mennesker som sover til langt ut på dagen er helt tragisk. Sorry! Ille nok med tenåringer, men de er litt unnskyldt. Anonymkode: 47a03...ba6 Oi, der kom pietismen fram! Tenk at noen greier å mønstre moralsk forargelse også overfor trøtthet! 😆 HI, jeg har det på samme måte i disse dagene. Sovner ved firetiden - hvis jeg er heldig - våkner etter noen få timer, er trøtt hele formiddagen, sovner igjen ved 14-tida, får et par timer på øyet og føler meg som et lik resten av kvelden. Har ikke drukket så mye da, men vurderer å gjøre det i kveld. Om ikke annet så for å få sove! Anonymkode: e100e...7d5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 21 timer siden, KenCreek skrev: Men dette er faktisk ganske normalt. Og det er vinter nå, på sitt aller mørkeste, vi har faktisk lov å sove litt «feil», være litt slappe og døsige. Dette er ikke tiden for å være produktiv og effektiv. Vi må bli flinkere å akseptere latskapen vår i denne mørkeste uka av de alle. Ikke vær irritert på deg selv, la kroppen hvile. Våren og lyset og energien og døgnrytmen kommer tidsnok tilbake ❤️ Klem. Ehh.... normalt å legge seg kl 06 om morningen? Nei! Anonymkode: 7b04d...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå