mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Her har vi hatt en prat om det og Jeg må bare si at jeg er utrolig glad for at vi alltid har snakket om det meste i familien . De hadde noen tanker og spørsmål og jeg kjenner det ble en god prat
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Vi kjente han ikke, så barna har ikke noe forhold til denne hendelsen. De vet godt hva et selvmord er, og at noen begår det. Mer enn det har vi ikke snakket. De leser aviser selv og stiller spørsmål om det er noe de lurer på Anonymkode: a6284...101
amandine Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Vi har snakket om det, ja. Men jeg er ikke på fornavn med ham og jeg hadde ikke et nært forhold til ham. Det samme gjelder barna. Vi har snakket litt generelt, fordi dette gjelder mange. Dagen det skjedde snakket vi om psykisk helse. I dag har vi snakket om hvordan det har seg at det nå kommer folk krypende ut fra hver eneste krik og krok og påberoper seg sorg og tilknytning. Og vi har snakket om hvordan vi kan passe på å fortelle folk at de er fantastiske mens de faktisk finnes.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Vi snakket mye om det i sommer. Da tok faren til en i klassen til ene barnet selvmord. De har fått med seg det om Ari og vi har snakket om at han var syk og tok livet av seg sånn som pappaen til..., men spørsmålene kom i sommer Anonymkode: 9f98d...76d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 6 minutter siden, amandine skrev: I dag har vi snakket om hvordan det har seg at det nå kommer folk krypende ut fra hver eneste krik og krok og påberoper seg sorg og tilknytning. De viser respekt og hedrer en mann som er død. De kan også sørge, ut fra egen situasjon, uten at de nødvendigvis kjente han veldig godt. Ikke så vanskelig å forstå. Men noen forsøker å fremstille de som tenker annerledes enn dem selv, som åtseletere, for å sette seg selv i et bedre lys. Anonymkode: 2a2ef...e88
amandine Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De viser respekt og hedrer en mann som er død. De kan også sørge, ut fra egen situasjon, uten at de nødvendigvis kjente han veldig godt. Ikke så vanskelig å forstå. Men noen forsøker å fremstille de som tenker annerledes enn dem selv, som åtseletere, for å sette seg selv i et bedre lys. Anonymkode: 2a2ef...e88 Subtilt
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Hun har fått med seg hva som skjedde. Så vi snakket litt om det ja. Anonymkode: 9be7e...2bc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Ja det har vi siden yngstemann her snakker mye med yngstedatteren hans. Anonymkode: ff99b...aa8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 Ehm.. nei.. De ser ikke på nyhetene. Anonymkode: 1c0a1...266
Juliea Ruler Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 Ja jeg kjente han litt og han ble spesialaget kult av han, blant annet etniske på datterens sitt rom der det står du er solstrålen. Han lagde det ironisknok da jeg var på mitt mørkeste. Jeg vil savne han enormt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ehm.. nei.. De ser ikke på nyhetene. Anonymkode: 1c0a1...266 Hvor gamle er barna dine? Hvis de er i skolealder er det dumt å skjerme de fra alt for da kommer de veldig uforberedt i skolegården der andre barn prater.... nå tenker jeg ikke bare på dette dødsfallet, men generelt på store nyheter Anonymkode: dfa77...b14
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Nei. Hun vet ikke hvem Ari er Anonymkode: a7790...15e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gamle er barna dine? Hvis de er i skolealder er det dumt å skjerme de fra alt for da kommer de veldig uforberedt i skolegården der andre barn prater.... nå tenker jeg ikke bare på dette dødsfallet, men generelt på store nyheter Anonymkode: dfa77...b14 Nå var det ikke meg du spurte men velger å svare likevel. Jeg har selv barn på 8 år å det er helt uaktuelt at han skal få se nyheter der de ofte snakker om voldtekt mot barn,drap,kidnapping av barn osv. Hadde han sett på det hadde blitt kjempe redd å aldri turd å gå hjem fra skolen lenger. Så nei er absolutt ikke noe alternativ at han får se på nyhetene når han er så liten enda. Anonymkode: 2ce79...53e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men noen forsøker å fremstille de som tenker annerledes enn dem selv, som åtseletere, for å sette seg selv i et bedre lys. Anonymkode: 2a2ef...e88 Eller kanskje de helt oppriktig føler det krenkende og grafsete at offentlige personers død skal få være fritt vilt? Og at de tillater seg å mistro en «sorg» som gjelder en vilt fremmed? Kanskje det tvert om er alle de fake gråtekonene som søker å framstille seg selv i et bedre lys, et sånn der «se hvor empatisk og følsom jeg er»-lys. Men så er de hyener likevel. Anonymkode: c0d7c...992
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, Juliea ruger skrev: Ja jeg kjente han litt og han ble spesialaget kult av han, blant annet etniske på datterens sitt rom der det står du er solstrålen. Han lagde det ironisknok da jeg var på mitt mørkeste. Jeg vil savne han enormt. Skjønte ingenting av dette. Anonymkode: c0d7c...992
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 3 timer siden, Juliea ruger skrev: Ja jeg kjente han litt og han ble spesialaget kult av han, blant annet etniske på datterens sitt rom der det står du er solstrålen. Han lagde det ironisknok da jeg var på mitt mørkeste. Jeg vil savne han enormt. Hva mente du egentlig her? Skjønte ingenting jeg heller... Anonymkode: 79855...dd7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor gamle er barna dine? Hvis de er i skolealder er det dumt å skjerme de fra alt for da kommer de veldig uforberedt i skolegården der andre barn prater.... nå tenker jeg ikke bare på dette dødsfallet, men generelt på store nyheter Anonymkode: dfa77...b14 hehhhh. Idioti Anonymkode: 1c0a1...266
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå var det ikke meg du spurte men velger å svare likevel. Jeg har selv barn på 8 år å det er helt uaktuelt at han skal få se nyheter der de ofte snakker om voldtekt mot barn,drap,kidnapping av barn osv. Hadde han sett på det hadde blitt kjempe redd å aldri turd å gå hjem fra skolen lenger. Så nei er absolutt ikke noe alternativ at han får se på nyhetene når han er så liten enda. Anonymkode: 2ce79...53e Får han se på supernytt da? Mine barn har fått lese aviser og se nyheter fra de begynte på skolen. De tør å gå både til og fra skolen. Anonymkode: a6284...101
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får han se på supernytt da? Mine barn har fått lese aviser og se nyheter fra de begynte på skolen. De tør å gå både til og fra skolen. Anonymkode: a6284...101 Hvorfor skal små barn se nyheter? Jeg ble også skjermet i barndommen. Jeg er ikke evneveik i voksen alder av den grunn. Barn skal ikke få med seg alt. Her er det du som bommer! Anonymkode: c0bfa...d07
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #20 Skrevet 28. desember 2019 Nei. Han ser ikke på nyheter. Han ante ikke hvem mannen var. Er ikke noe mening i å skulle snakke om det. Anonymkode: c0bfa...d07
Polly-Esther Skrevet 28. desember 2019 #21 Skrevet 28. desember 2019 Jeg nevnte det for min eldste sønn på snart 12 år. Synes alltid det er greit å kommentere og åpne opp for samtale rundt det som kommer opp i media. Jeg forstår ikke helt dette snakket om hyiener og gråtekoner? Hvem sikter dere til? Jeg syntes selv dette var trist, uten å ha kjent ham. Det er jo alltid trist når noen tar livet sitt, og i alle fall når de har barn. Ari Behn var en offentlig person, og da blir det naturlig for mange å tenne lys etc ved slottet. Ikke for meg, men for mange andre. Jeg synes ikke dere har rett til å bedømme deres motiver.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #22 Skrevet 28. desember 2019 Ja 7 åringen fikk det med seg og hadde spørsmål ang hva selvmord er. Da hadde vi en samtale rundt det og at vi alle har en psykisk helse... Anonymkode: f893b...af0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #23 Skrevet 28. desember 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal små barn se nyheter? Jeg ble også skjermet i barndommen. Jeg er ikke evneveik i voksen alder av den grunn. Barn skal ikke få med seg alt. Her er det du som bommer! Anonymkode: c0bfa...d07 Det er ingen som bommer. Supernytt er noe de aller fleste barn i skolealder ser på og det vises på skolen fra de går i 2. klasse her. Det er også mange barn som ser dette uten at skolen viser det, og dermed får de fleste barna med seg ting som skjer, og de snakker om det seg i mellom og med skolen. Skolen har også gode ressurser som kan hjelpe når det skjer ting i verden som kan skremme barna Anonymkode: a6284...101
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #24 Skrevet 28. desember 2019 Jeg skjønte ikke hva dere mente med gråtekoner, og at folk kommer snikende fra alle kriker og kroker? Han var en karismatisk, fargerik, offentlig person, og hvis folk gråter over hans triste skjebne må de vel få lov til det? Hvem er dere som skal dømme andre? Anonymkode: 648c3...e80
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #25 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønte ikke hva dere mente med gråtekoner, og at folk kommer snikende fra alle kriker og kroker? Han var en karismatisk, fargerik, offentlig person, og hvis folk gråter over hans triste skjebne må de vel få lov til det? Hvem er dere som skal dømme andre? Anonymkode: 648c3...e80 Mange av de som nå kommer med dype kondolanser og store ord om en flott mann er de samme kom latterliggjorde han tidligere Anonymkode: a6284...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå