Gå til innhold

Jeg har vært utro fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i 12 år. Jeg er kun 27 år og han var den eneste jeg har hatt sex med. Vi elsker hverandre veldig men vi har et ekstremt kjedelig sexliv der han aldri vil prøve noe nytt, kun vanlig a4 sexliv i 11,5 år der alt bare er blitt en vane har blitt skikkelig kjedelig og har gjort at jeg ikke er finner han attraktiv seksuelt. Har prøvd å foreslå sexleketøy, rollespill, sex på offentlige steder osv... dette vil han ikke og han synes bare det er kleint og han syns sexlivet vårt er bra som det er så han vil bare fortsette slik... men vi kan jo ikke gjøre det slutt bare pga kjedelig sexliv? det at jeg kjeder meg har gjort at jeg i det siste har lurt veldig på hvordan det er å ha sex med andre menn. Andre som ikke har sex med meg kun fordi de føler at de må, av vane. den spenningen jeg vil føle av å være med en annen, og at han kan ta meg i forskjellige stillinger.. i tillegg til at jeg ønsker mer spenning så er tanken på å kun ha sex med en person et helt liv veldig rart, det er jo bare naturlig at jeg føler at jeg går glipp av noe, at jeg ønsker å leve livet litt å dumme meg ut som unge skal, ha sex med andre, flørte, få oppmerksomhet. Jeg har trossalt vært med samme mann siden jeg var 15 år.. men så vil jeg jo samtidig ikke miste samboeren min heller bare fordi jeg vil oppleve andre menn.. men så i helgen skjedde det.. jeg møtte en fyr ute på byen. Veldig sjarmerende, morsom, snill. Jeg mistet alle hemninger i et øyeblikk fordi jeg som sagt trengte spenning, noe nytt. Så jeg valgte å bli med ham hjem og ha sex med ham. Jeg fortalte aldri til han at jeg hadde kjæreste og fortalte heller aldri navnet mitt, hvor jeg bodde eller alderen min. Han synes egentlig bare at det var spennende å ikke vite. Så dro jeg hjem etterpå. 

jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg vet at jeg prøver å få i pose og sekk her, men når jeg våknet med samboeren min dagen etterpå så var jeg i bedre humør, fikk mer lyst på han for nå har jeg fått den spenningen jeg lengtet etter, bare fra noen andre og uten at han eller noen andre vet om det.. jeg vet såklart at det jeg har gjort er helt sinnsykt råttent gjort og har ikke skrevet dette for å høre fra noen hvor råtten jeg er og at han fortjener bedre, det vet jeg. Men jeg våger å si at vi kommer til å få det bedre pga dette fordi jeg endelig fikk dekket mitt behov. Nå vet jeg hvordan det er å være med en annen, og slipper å tenke mer på det. Men har såklart dårlig samvittighet og det er mye å bære på alene. Alle venner tror jo at vi kun har vært med hverandre.. 

og til dere som sier at det vil komme frem for en dag. Det er ikke sjans at han kan finne utav det da han jeg hadde sex med ikke en gang vet hvem jeg er og han studerer i en annen by og var bare hjemme i julen.

men hva tenker dere Egentlig om dette? Er jeg helt gal? Har noen vært i lignende situasjoner? Har det gått fint med forholdet selvom du holdt utroskapen hemmelig? 

Anonymkode: f9b7e...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er siste gang du er utro. 

Anonymkode: 2cfce...3ec

Skrevet

Jeg tenker også at du er på en farlig vei her. Du har funnet ut at du kan finne spenning andre steder og neste gang det butter i mot sammen med samboer så er veien til å søke spenning hos en annen enda kortere. 

Jeg er ikke av dem som mener at utroskap er det ultimate svik, de fleste av oss kan tråkke feil en sjelden gang, men om det blir en vane å gå bak ryggen på den du har valgt å leve med er det ikke greit.  

Om du ser for deg å fortsette livet sammen med kjæresten din, må dere ta tak. Snakke skikkelig sammen og ev søke råd og hjelp hos en sexolog. Det finnes hjelp å få for dere. 

Anonymkode: c0932...826

Skrevet

Jeg tenker du lurer deg selv.

Du bruker masse energi på å forsvare at du har "gode" grunner til å være utro. Nå har du brutt grensen, du har kjent på spenningen. Så dette var nok ikke siste gangen du var utro.

Be mannen din om åpent forhold - eller gjør noe med forholdet, for det er mulig om dere begge vil. Jeg er ikke sikker på om du vil.

Anonymkode: acb24...a0b

Skrevet

Jeg tenker at dette var en stor tabbe. Det handler jo ikke om at han ikke kommer til å finne det ut- du har bedratt ham, og dersom du ikke forteller ham det, lyger du til ham også. Det er lov å ville ha noe annet. Men dersom det faktisk skal settes ut i livet, må du gjøre det slutt med samboeren din, eller be om et åpent forhold. 

Anonymkode: a6a38...51d

Skrevet

Det var en dårlig unnskyldning og mest sannsynlig et råttent forsøk på å rettferdiggjøre det dårlige valget du tok. 

Anonymkode: a9e7d...f14

Skrevet

Jeg tenker at det er naturlig, at det er naturlig å ha et slikt behov. At en lurer seg selv om en tror at en kan være med en og samme hele livet.

Anonymkode: b072c...ee9

Skrevet

Jeg tenker at du er i feil forhold. Forstår godt hvorfor du gjorde det, jeg kunne ha gjort det samme.

Du ønsker deg noe samboeren ikke VIL gi deg, og da har han valgt på begges vegne hvordan det skal forbli. Kanskje er du sammen med ham de neste 60 år - tror du han blir mer eksperimentell og spennende underveis?? Det tror ikke jeg...

Anonymkode: f951d...cb7

Skrevet

Jeg vet bare at det er skrevet mye rart her inne av en bruker som heller ikke bruker stor bokstav. Mulig det er deg.

Anonymkode: 031a9...466

Skrevet

Jeg er og utro fordi jeg ikke får det jeg ønsker hjemme. Det er mange som er det. Men jeg vet og at jeg aldri noensinne ville gjort det om jeg elsket mannen min. Så spørsmålet er vel om du faktisk elsker han...? 

Anonymkode: fb41e...26e

Skrevet

Jeg tenker at du er ikke alene. Og at det kan da ikke skade noen så lenge ingen vet noe og aldri kommer til å få vite noe. 

Så kynisk er jeg. 

Anonymkode: ec869...a98

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du er ikke alene. Og at det kan da ikke skade noen så lenge ingen vet noe og aldri kommer til å få vite noe. 

Så kynisk er jeg. 

Du er ikke alene om det.

Anonymkode: b072c...ee9

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kynisk er jeg. 

Saken er jo at man aldri kan være garantert at ingen får vite noe.

Når Hi har krysset denne grensen vil det være enklere å krysse den flere ganger. Risikoen øker for hver gang. Selv om mannen ikke skulle vite, så kan bare det at hun endrer adferd hjemme være nok til å gi mistanke.

Hva tenker du skjer med deg (?) og ev. HI hvis dere blir oppdaget? Er det verdt risikoen? Er det verdt det om dere ikke greier å samarbeide om ungene på en god måte pga. utroskapen? Er det verdt risikoen at ungene trolig får det vanskeligere fordi et ev. brudd mest trolig blir mer bittert og vanskelig enn om man tok ansvar og skiltes på en ordentlig måte?

Eller har du bare satt på skylappene og nekter å se følgene av å ev. bli oppdaget og såre og skade andre?

Anonymkode: acb24...a0b

Skrevet

jeg elsker han og kommer nok alltid til å gjøre det.  Jeg har trossalt tilbringt halve livet mitt med han. Men nysjerrigheten på andre har rett og slett tatt over. 

jeg prøver ikke å unnskylde det jeg har gjort på noen måte, forteller kun om tankene mine og jeg vet veldig godt at jeg har dummet meg totalt ut og at det jeg har gjort ikke er greit. Men å bli sammen med noen i en alder av 15 år til 27 år er veldig veldig uvanlig i så ung alder, de fleste får ligget fra seg og prøvd mye forskjellig innen de finner den rette.. Det å skulle leve og være med kun en og samme mann hele livet er ikke alltid enkelt. Problemet er ikke at jeg ikke ønsker å være sammen med samboeren min, bare at trangen til å være intim med andre har blitt så stor. Nok fordi jeg kjeder meg med det sexlivet vi har og tanken på å ha det sånn et helt liv uten å prøve med noen andre ikke er aktuelt og for å få en slags bekreftelse, jeg har alltid elsket oppmerksomhet fra andre menn og det vet samboeren min også for det har jeg aldri lagt skjul på. 

Om min samboer hadde havnet til sengs med en annen dame en eller annen gang så ville jeg ikke ha visst om det, for det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av. Om det var en pågående greie med ei der det var innblandet følelser hadde vært en helt annen ting. Men et one night stand ville jeg ikke ha visst noe om, rett og slett. 

trangen til å være intim med andre har tatt så mye over at jeg ikke har vært meg selv på lenge og derfor ikke har klart å gitt av meg selv heller.   Om det nå vil bli bedre vet jeg ikke, ei heller om jeg kommer til å gjøre det igjen, mest sannsynlig ikke for jeg fikk jo egentlig ikke så mye utav det annet enn spenning der og da, men sitter selvfølgelig igjen med en stor skyldfølelse etterpå som gjør at det ikke var verdt det. Dette er noe jeg aldri kan fortelle til en eneste en, ikke en gang min bestevenninne. Og det i tillegg til skyldfølelse er noe jeg bare får leve med, det er min straff. 

men å finne spenning Og det å fortsette å utforske og prøve nye ting i et forhold som har vart så lenge er utrolig viktig for å få forholdet til å fungere. Det skal jeg snakke med samboeren min om så kanskje han kan bli mer åpen for noe nytt og muligens han finner ut at det var litt gøy å prøve noe nytt alikevell, hvem vet. 

uansett så er jeg neppe den eneste som har vært utro uten å ha fortalt det. Vi hører bare selvfølgelig aldri om det. 

Anonymkode: f9b7e...16e

Skrevet

Mange har følt det samme som deg, og tatt samme valg. Helt ærlig, så er jo heller ikke mennesker ment til å være monogame. Det er en dragning mange kan kjenne igjen. 

Jeg synes det er bra at du gjorde det. Du fikk rast fra deg litt. Men nå kommer det en viktig vurdering: Trenger du mer? Er det dette du egentlig vil ha? Jeg vet, for min egen del, at jeg ikke kunne slått meg til ro med kjip, dårlig sex. Og samboeren din, høres kjip ut i sengen. No offence!

Jeg unner alle et deilig, bra sexliv. Det er viktig! Det burde du også unne deg selv. Men da må du finne ut hvor viktig det er for deg. Det er lett å ramle inn i samme løsning igjen og igjen, og det er jo ikke bra. Da må du heller bryte.

Anonymkode: 48dc7...85a

Skrevet

Mye tullete svar her. Enten blir du dømte nord og ned, ellers sier folk «Yay! Det er ikke meningen at vi skal være monogame!»

Jeg er uenig i begge deler. Du beskriver bra hvordan ting føles og jeg forstår deg. Mannen min har sagt at om jeg skulle blitt full og hatt sex med noen ville han ikke syntes det gjorde noe. Men han ville derimot følt det som utroskap om jeg ble forelsket i noen andre. For det er noe annet. 

Jeg sier ikke at alle skal være monogame, men å ha et godt og stabilt og langvarig forhold er for de fleste en positiv ting. Jeg har selv vært sammen med min mann i 15 år, siden jeg var 20. Jeg har også noen ganger tenkt på hvordan det ville være å ha sex med noen andre, men har til syvende og sist bestemt meg for at det er ikke viktig. Forholdet med mannen min er mye viktigere for meg. Og selv om det hadde vært greit for han, har jeg selv ikke lyst å ha sex med noen andre. Tror det ville vært vanskelig for meg å ikke tenke på det senere.

Jeg synes ikke du behøver å fortelle han om dette. Men du bør ta et valg. Om du vil fortsette sammen med han er det best og ryddigst for alle om du bestemmer deg for å ikke ha sex med andre. Men det skjønner du sikkert selv :)

Anonymkode: c4f40...2fd

Skrevet

Må man ha sex med andre i fleng? Spenning er noe man gjør det selv. Har hatt sex med 2 sifret selv og ser nå i voksen alder at det hadde holdt med max 5. Mange av de har heller vært et utsvevende liv etter skilsmisse som ikke ga meg en dritt.

Jeg personlig synes den trygge og samkjørte sexen er best.

Hold deg til mannen din og oppsøk heller en sexolog👍

Skrevet
2 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Må man ha sex med andre i fleng? Spenning er noe man gjør det selv. Har hatt sex med 2 sifret selv og ser nå i voksen alder at det hadde holdt med max 5. Mange av de har heller vært et utsvevende liv etter skilsmisse som ikke ga meg en dritt.

Jeg personlig synes den trygge og samkjørte sexen er best.

Hold deg til mannen din og oppsøk heller en sexolog👍

Du personlig liker én variant, det er ikke fasit. 

Sexologen kan uansett ikke få henne til å like noe hun ikke liker. Det er vel mannen hennes som trenger sexologen mest.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du personlig liker én variant, det er ikke fasit. 

Sexologen kan uansett ikke få henne til å like noe hun ikke liker. Det er vel mannen hennes som trenger sexologen mest.

Ja er enig det og er det så ille for henne,  så bør heller skilsmisse vurderes.  Enn å være løs med andre. Den dagen en sykdom dukker opp, så har en et forklaringsproblem. 

Hvorfor oppfordre til utroskap?

Skrevet

Enig med Kelly T. Har vært i flere forhold, hatt mine ons og hatt elskere ( når jeg ikke var i forhold). Nå har jeg hatt samboer i mange år, vi er over den første intense fasen, og vi har et mer «dagligdags» sexliv, ikke det dampende, utforskende og utprøvende som preget de første årene.

Vi har begge hatt perioder med mindre lyst, pga krevende liv ellers. Men vi kan snakke om det, gi hverandre rom til å ønske noe, enten det er å ikke ha sex på en stund, eller noe den ene skulle savne i sexlivet. Ingen av oss ville godtatt at den andre alene la premissene for hvordan sexen, og for øvrig, livet ellers, skal være.

HI, du skriver at du elsker han du er sammen med, da ville det vel vært mer konstruktivt å få han til å forstå at du savner noe, og at han må anstrenge seg mer for at du skal ha det bra. Ditt ansvar er å uttrykke behovet tydelig nok, så er det opp til han hvordan håndterer det.

Hvis han ikke vil/gidder/bryr seg nok, så vet du at han ikke er rett mann, og kan gå videre. Det du gjør nå er en kortvarig løsning, du vil nok snart ønske å oppleve spenningen igjen.

Anonymkode: 3480b...acc

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er og utro fordi jeg ikke får det jeg ønsker hjemme. Det er mange som er det. Men jeg vet og at jeg aldri noensinne ville gjort det om jeg elsket mannen min. Så spørsmålet er vel om du faktisk elsker han...? 

Anonymkode: fb41e...26e

Du elsker ikke mannen din? Hvorfor ikke la ham finne ekte kjærlighet da? Hjelpe meg så egoistisk! 

Anonymkode: 1e4c7...298

Skrevet

Du har helt enkelt og greit vært utro fordi du er et dårlig menneske.Det er ingen annen grunn, du er bare en forferdelig person.

Skrevet
38 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Ja er enig det og er det så ille for henne,  så bør heller skilsmisse vurderes.  Enn å være løs med andre. Den dagen en sykdom dukker opp, så har en et forklaringsproblem. 

Hvorfor oppfordre til utroskap?

Oppfordre til? Hun forteller jo at det allerede har skjedd. 

I min verden finnes for øvrig ikke ordet «utroskap». Jeg ser ikke på kroppen som et sted der «troskapen» sitter. Man er ikke «tro» med kroppen, da kan man heller ikke være «utro» med den. Troskap sitter i hodet. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppfordre til? Hun forteller jo at det allerede har skjedd. 

I min verden finnes for øvrig ikke ordet «utroskap». Jeg ser ikke på kroppen som et sted der «troskapen» sitter. Man er ikke «tro» med kroppen, da kan man heller ikke være «utro» med den. Troskap sitter i hodet. 

Din verden er fullstendig forskrudd på absolutt alle måter. Men du er helt sikkert ateist, da.

Anonymkode: f8625...9e2

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din verden er fullstendig forskrudd på absolutt alle måter. Men du er helt sikkert ateist, da.

Anonymkode: f8625...9e2

Det er irrasjonelt å tro på en gud som bryr seg om hva man gjør med forplantningsorganene sine.

At du syns alt som ikke passer inn i konvensjonene er forskrudd, er jo ikke min skyld. Folk har mye frykt i seg når man påpeker at gamle velkjente «sannheter» ikke kan begrunnes. Ideen om troskap vs utroskap som en seksuell greie, er jo komplett irrasjonell, men mange er så påvirket av religion og tradisjon at de ikke ser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...