Gå til innhold

Hemoroider og forstoppelse HJELP


Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager på forhold med ekle detaljer 😂

Men jeg er så forstoppet!! Har prøvd alt mulig nå bla. Mye vann, linfrø, dulcolax stikkpille, laxoberal dråper og miniklyx. Får ikke bæsjet! I et desperat forsøk i går kveld tok jeg på meg ganske, brukte olje å skulle forsøke å grave det ut, men oppdaget at det er Mange hemoroider som rett å slett blokkerer for bæsjen 😭😭😭 er det farlig? Har skikkelig vondt nå å kjennes ut som om det sitter rett innenfor åpningen men det kommer virkelig ikke ut. Hva kan jeg gjøre nå? 

Anonymkode: 1f143...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på legevakta... Uff, føler med deg! Men dette er svært vanlig, og hver 3. voksne person opplever sånt som dette i perioder.

Men dra på legevakta før det blir enda værre!

Anonymkode: 2d93e...6a1

Skrevet

Takk for svar. Vet du hva de evt kan gjøre? 

Tror jeg må dopes litt ned eller noe før jeg kan gå på do. Er jo helt grusomt dette :(

 

Ts

Anonymkode: 1f143...3ca

Skrevet

Jeg ville i hvert fall forsøkt klyster hjemme før tur til legevakt. 
Enten klyx kjøpt på apotek eller god, gammeldags spyling. 

Jeg var plaget en periode etter svangerskap, og fikk råd om følgende: Skru av dusjhodet slik at du står igjen med bare slangen. Hold den mot endetarmsåpningen (den trenger ikke puttes inn). Spyl vann inn. Vent litt, og trykk det ut i toalettet. Gjenta flere ganger opm nødvendig. For meg løser dette opp i «propper», og bæsjen kommer ut sammen med vannet. 

Hemorroidene er det ikke så mye å gjøre med akkurat nå. Men når du er kvitt forstoppelsen, fortsett med diverse råd for å holde avføringen myk, og oppsøk apoteket eller legen for Eventuell behandling. 

Anonymkode: 09894...4d6

Skrevet

Har forsøkt klyx. Miniklyx igår og sånn "stor" nå i stad. Det renner ut igjen. Og medfører kraftig mageknip :(

Anonymkode: 1f143...3ca

Skrevet

Mye vann? Drikke?

Kjøp kvinnekateter på apoteket og en stor sprøyte. Stikk kateteret langt inn og kjør på med lunka vann. Sitt på do og dra kateter åpning frem mellom beina. Fyll på altså. Ha en bøtte eller noe med vann foran deg. 

Eneste som funka på meg da jeg hadde dette. Viktigste er å få kateter bak den første bærsjen. Vannet vil rett og slett skyve den ut. Forhåpentligvis er det mykere avføring lengre opp. Endetarmen suger all fuktighet ut av avføring om den ligger lenge. 

Anonymkode: e7489...8e3

Skrevet

Og kjøp sheriproct. Den skal hjelpe hemoriodene til å trekke seg sammen.

Anonymkode: 5d1fe...1a9

Skrevet

Drukket masse igår og idag. Har sheriproct. Skal forsøke med kateter. :)

 

Ts

Anonymkode: 1f143...3ca

Skrevet

Du må på legevakta.

Anonymkode: 45226...d39

Skrevet

Hvordan går det med deg? Dro du til legevakta, eller fikk du ordnet på forstoppelsen selv?

Anonymkode: 2d93e...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...