Gå til innhold

Hadde dere reist til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært syk i 16 dager, influensa. Slitt mye med hoste, og luftveier. Nå er pusten blitt tung igjen, som å dra pusten inn gjennom et tjukt filter, og har dratt med meg sønnens astmamedisin for å komme gjennom jobbnatta!

Det stikker i brystet og bak i ryggen, men feber er borte.. Vurderer sterkt legen i morgen, men kan influensaen bare henge i så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok være lurt med en legevisitt. Influensa/forkjølelse kan godt henge lenge i, men kan også utvikle seg til bronkitt/lungebetennelse. Derfor er det greit å ta en sjekk. 

Anonymkode: dc5fe...c9d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan nok være lurt med en legevisitt. Influensa/forkjølelse kan godt henge lenge i, men kan også utvikle seg til bronkitt/lungebetennelse. Derfor er det greit å ta en sjekk. 

Anonymkode: dc5fe...c9d

Det jeg tenkte og, men så har jeg ikke feber mer.. kun vanskelig for å puste og hoste! 

Skrevet

Ja ta en sjekk. Høres ut som det har satt seg i de nedre luftveiene, god bedring :)

Skrevet

Selv om du ikke har feber så kan du godt ha en infeksjon som krever behandling. Jeg ville absolutt dratt til legen.

Anonymkode: db283...cff

Skrevet

Jeg er ikke tilhenger av å springe til legen med alt og ingenting, men hadde jeg vært i dine sko nå, så hadde jeg kontaktet lege. Det kan godt være du har pådratt deg lungebetennelse i etterkant av influensa/kraftig forkjølelse. Særlig fordi du har vært syk lenge. 

Anonymkode: aaf36...3fe

Skrevet
48 minutter siden, Twintipp skrev:

Vært syk i 16 dager, influensa. Slitt mye med hoste, og luftveier. Nå er pusten blitt tung igjen, som å dra pusten inn gjennom et tjukt filter, og har dratt med meg sønnens astmamedisin for å komme gjennom jobbnatta!

Det stikker i brystet og bak i ryggen, men feber er borte.. Vurderer sterkt legen i morgen, men kan influensaen bare henge i så lenge?

Jeg er syk på 7 uka. Det er en hissig og langvarig forkjølelse/ influensa som går for tiden. Ville sett det ann en stund fòr jeg tok kontakt med lege igjen, så lenge du ikke har høy feber går det som regel over av seg selv.

Skrevet

Ville ha fått sjekket ut en eventuell lungebetennelse. Sist jeg hadde det, hadde jeg ikke noe særlig feber. Jeg hostet heller ikke, men slet med tung pust. Den kom etter en runde vanlig forkjølelse.

Anonymkode: 4151e...fec

Skrevet

Det kan feks være mycoplasmalungebetennelse. Jeg hadde det likt som deg da jeg hadde det. Ville absolutt dratt til legen asap.

Skrevet

Takk for svar... Ringer legen, har fått feber i natt og enda tyngre å puste:( 

Skrevet
2 timer siden, Twintipp skrev:

Takk for svar... Ringer legen, har fått feber i natt og enda tyngre å puste:( 

Hørtes ut som en at en tur til legen er lurt. Lykke til og god bedring 

Anonymkode: 86963...110

Skrevet

Fått time?

Skrevet
2 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Fått time?

Ja, vært hos lege, og sitter nå på sykehuset og venter på å få tatt røntgen av lungene. Mistanke om lungebetennelse.

Skrevet
2 timer siden, Twintipp skrev:

Ja, vært hos lege, og sitter nå på sykehuset og venter på å få tatt røntgen av lungene. Mistanke om lungebetennelse.

Riktig god bedring. Godt du får hjelp!

Skrevet

Hørtes ikke mye godt ut. Godt du oppsøkte lege. Hvordan gikk røntgen? 

Anonymkode: 65a17...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...