Gå til innhold

Har dere hatt sykdom i hus i julen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så mange som er syke denne julen... hos oss ligger mannen rett ut og planer om å reise utgår. Er det noe heftig influensa som går nå? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trettenåringen var skikkelig forkjølet hele siste uken på skolen. Han lå med 40 graders feber i flere dager. Nå hoster han fortsatt. Jeg ble smittet av ham, og er pottetett og hoster helt jævlig, føler meg elendig. Vi har nok ikke influensa grunnet vaksine.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke 🙏

Anonymkode: c3f2b...94c

Skrevet

18 åringen spydde på morgen julaften, men var heldigvis kortvarige greier så han kviknet til utover dagen og ingen andre har blitt syke... 

Anonymkode: a4ea9...0b5

Skrevet

Var syke rett før jul. Men omtrent alle jeg kjenner ligger med enten omgangssyke eller influensa. 

Skrevet

Ingen hos oss eller mange av de jeg kjenner. 

Anonymkode: fa385...2af

Skrevet

Nei niesen som vi feiret jul med hadde nesten 40 i feber og idag har faren min fått influensa. Jeg passet jo niesen min 4 dager før jul som hadde feber,men heldigvis ble verken jeg er sønnen min syk. 

Anonymkode: a26a5...4dc

Skrevet

Vannkopper. 🤔

Anonymkode: 93fa9...a91

Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Men jeg var veldig forkjølet i tre måneder tidligere i høst, så det holder ;)

God bedring til alle som er syke :)

Anonymkode: 5577f...68b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, heldigvis ikke. Men jeg var veldig forkjølet i tre måneder tidligere i høst, så det holder ;)

God bedring til alle som er syke :)

Og for å svare på spørsmålet - ja, det går visst en heftig influensa nå. Har hørt flere som er syke. Det stod vel et eller annet sted at man mente influensaen ville slå ordentlig ut i romjula og på nyåret, så slik sett passer det jo med timingen også.

Skrevet

Datteren .in var litt uggen noen timer i går, men ellers er det ingen som er syke. Det er vi heldig vis sjelden.

Anonymkode: c8522...fdc

Skrevet

Halsbetennelse, forkjølelse og omgangssyken går rundt oss. 

En syk her, håper det holder 🙏🏻

Skrevet

13. åringen begynte å brygge på noe rett før juleferien, nå er det halsesyke, hoste , hodepine og snørr. Kjenner jeg får noe jeg også, så da går vel hele ferien med til å pleie seg selv😀

Anonymkode: 8f847...37d

Skrevet

3 av 9 hos oss er sengeliggende pga influensa (tror vi). De som er syk ble brått syk fra den ene timen til den andre.

10 åringen har hatt høy feber (over 40) i  en uke. På 7. dagen i dag... Hun tørrhoster, er sengeliggende og sover mye. Lyssky. Ingen andre symptomer.

6 åringen fikk høy feber 1.juledag. Tørrhoster og er sengeliggende. Sover mye. Lyssky. Ingen andre symptomer.

16-åringen fikk høy feber i dag. Sengeliggende. Ingen andre symptomer.

Vi er ellers 2 vaksinerte. Jeg hadde influensa i 2015 så hvis det er type A de har så er vel jeg sannsynligvis immun.

Er det noe vits i å kontakte lege? Det er vel ikke noe som kan gjøres hvis dette er influensa?

Anonymkode: b5b2d...faf

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig forkjølet med halsvondt, tett nese, feber og hoste. Føler meg elendig, men jeg er vaksinert mot influensa så det er nok bare en kraftig forkjøelse. Jeg er sjeldent syk og det er vel ti år siden sist jeg var forkjølet så jeg skal egentlig ikke klage.

Anonymkode: dbe9d...39d

Skrevet

Var visst flere enn oss ja... og håper selv jeg slipper unna😅. Mannen er forvist til gjesterommet 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 av 9 hos oss er sengeliggende pga influensa (tror vi). De som er syk ble brått syk fra den ene timen til den andre.

10 åringen har hatt høy feber (over 40) i  en uke. På 7. dagen i dag... Hun tørrhoster, er sengeliggende og sover mye. Lyssky. Ingen andre symptomer.

6 åringen fikk høy feber 1.juledag. Tørrhoster og er sengeliggende. Sover mye. Lyssky. Ingen andre symptomer.

16-åringen fikk høy feber i dag. Sengeliggende. Ingen andre symptomer.

Vi er ellers 2 vaksinerte. Jeg hadde influensa i 2015 så hvis det er type A de har så er vel jeg sannsynligvis immun.

Er det noe vits i å kontakte lege? Det er vel ikke noe som kan gjøres hvis dette er influensa?

Anonymkode: b5b2d...faf

Samme symptomene har vi hatt og testet positivt på influensa. Datteren er nesten helt feberfri nå på dag 8. Selv fortsatt syk på dag 16, og sønnen var syk rundt ei uke men hoster fortsatt.

Vi dro til lege, fikk antibiotika pga høy CRP i tillegg. Var blitt infeksjon som følge av influensaen.

Skrevet

Hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa? Koster bare 200,- hos fastlegen. Jeg får vaksinen på jobb, resten tar den hos fastlegen.

Skrevet

Ene ungen og jeg er forkjølet med hoste. Hadde øyekatarr og ørebetennelse på ungen, takk og lov får jeg si så sprakk trommehinna, hun hadde fryktelig vondt. Nå er vi bedre begge to og skal ligge på sofaen de neste dagene. 

Anonymkode: c60d4...6fb

Skrevet

Ingen syke her! Ikke i løpet av høsten heller. Kommer vel en runde på nyåret 🙄

Skrevet

Ene ungen har hatt migrene, men det kan ikke kalles sykdom. Hun fikk bare erfare at hun burde ha hørt på mamma om å ta det litt rolig. Hun fikk seg jobb rett før jul og har jobbet mye, men hun har ikke tenkt over at hun da bør legge inn litt avslappning innimellom. Hun har gjort alt mulig og såvidt vært innenfor døra de siste ukene, så da sa det stopp på julaften. 

Jeg har fått vondt i halsen idag, kjenner formen gradvis går nedover så kjenner jeg er litt skeptisk. Heldigvis har jeg fri til over helga. 

Anonymkode: 54781...cd6

Skrevet
3 timer siden, Ileus skrev:

Hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa? Koster bare 200,- hos fastlegen. Jeg får vaksinen på jobb, resten tar den hos fastlegen.

Fordi at «bare 200» blir mye penger om man er fler og ikke har så god råd.

Vi hadde sykdom på et av barna før jul. Da var det 40 i feber i 4 dager og slimhoste etter det. Måtte hente på skolen en fredag og var hjemme mandag-onsdag uken etter. Ingen andre er syke foreløpig

Anonymkode: 1fff9...b3b

Skrevet
4 timer siden, Ileus skrev:

Jeg og flere på jobb tok vaksinen. Minst 5 av oss fikk influensa. Sikkert minst 15 år siden jeg hadde det sist og typisk at jeg får det igjen første gang jeg tar vaksine. 

Minstejenta fikk skarlagensfeber på lillejulaften. Fortsatt syk😌

Anonymkode: 30152...5fe

Skrevet

Omgangssyken her :( minste fikk det 4 dager før jul sammen med pappaen. Jeg fikk det på morgenen julaften.

Anonymkode: f3cdd...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...