Gå til innhold

Arv

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da min far døde ble min mor sittende igjen i uskiftet bo. Jeg er det eneste barnet deres (heller ingen særkullsbarn). Jeg tenkte aldri på noe farsarv, for det ble jo veldig naturlig at min mor skulle bo i huset og forsette sitt liv. Men nå har det gått ett års tid, og ser jo at hun nå bortimot kaster penger etter sin nye konkursrammede kjæreste, og det kjenne jeg er surt. Hun tok opp lån på huset (ferdig nedbetalt av min far, for det meste) for å hjelpe han ut, samt hun betaler alle utgifter for han. Hun har tidligere vært raus med gaver og litt penger til meg og barna (vi har det litt trangt økonomisk, mens hun har hatt mye penger) men nå får vi nesten ingenting. Kjenner at det er vondt at hun kaster bort det som kanskje skulle vært min farsarv. Kan jeg kreve offentlig skifte av bo?

Anonymkode: e6b09...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun har ikke rett til å redusere verdien av din arv.

Sjekk arveloven på Lovdata og kontakt advokat med det samme! Det er en frist for deg på et år fra du oppdager mislighold for å melde det og kreve din arv.

Sjekk denne linken: https://www.arveoppgjor.no/gi-eller-testamentere-bort-det-jeg-vil-i-uskiftet-bo/

Ta tak i det med det samme. Om din mor blir sur spiller ingen rolle. Om hun ønsker å være dum og ta opp eget lån og gi pengene til en ny kjærest så er det hennes problem, ikke ditt. Hun har ikke rett til å kaste bort din arv!

Anonymkode: 3c9af...360

Skrevet

Krev skifte. Nå! 

Anonymkode: 49d70...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...