Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Hei, noen forslag på hvordan jeg til neste år kan få til en god ny juletradisjon for oss? Vi har vært hos søsteren min, men blir deprimert av hele julen her så tenkte å se om jeg kunne få til vår egen julefeiring neste år. Noen som har klart dette? Og har noen tips med tanke på planlegging og hvem man kan invitere? Vi er kun 2 stykke, meg og min sønn, men kunne tenke meg å invitere andre (familie er utelukket, har ikke noen og søsteren vil nok ordne sitt eget). Så hvordan gjøre det spennende nok til at andre vil komme til oss? Trenger noen gode tips fra de som har organisert slikt for flere. Anonymkode: 362cc...310
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, noen forslag på hvordan jeg til neste år kan få til en god ny juletradisjon for oss? Vi har vært hos søsteren min, men blir deprimert av hele julen her så tenkte å se om jeg kunne få til vår egen julefeiring neste år. Noen som har klart dette? Og har noen tips med tanke på planlegging og hvem man kan invitere? Vi er kun 2 stykke, meg og min sønn, men kunne tenke meg å invitere andre (familie er utelukket, har ikke noen og søsteren vil nok ordne sitt eget). Så hvordan gjøre det spennende nok til at andre vil komme til oss? Trenger noen gode tips fra de som har organisert slikt for flere. Anonymkode: 362cc...310 Har du en kusine eller fetter du kunne ha lyst til å feire med? Anonymkode: 3fd45...441
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 Har du en venninne/venninne med barn som også er alene? Eller andre hyggelige personer du kjenner? Uansett, om du snakker med de du vil invitere i god tid - dvs før påske - så er det større mulighet for at det lykkes å få til noe nytt. Jul er jo koselig og spennende i seg selv, så jeg tror ikke du trenger å finne på noe revolusjonerende. Anonymkode: f8d29...fe1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Tusen takk for svar, skal se om jeg ikke finner ei venninne eller to med eller uten barn vi kan feire med 😊. Anonymkode: 362cc...310
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Tenk også litt utenfor de du kjenner godt. Kanskje er det en koselig eldre dame eller mann borti gata som ikke har familie og som sitter alene, kanskje det er en person dere kan invitere? Kanskje du får en person som kan være litt familie for dere ellers også? Eller en familie med lite nettverk ellers, enten det er norske eller noen med annen bakgrunn - kanskje forhør deg hos den lokale Frelsesarmeen eller andre hjelpeorganisasjoner i nærheten? Eller kanskje er det noen av ditt barns skole eller barnehage-venner som også feirer med bare en forelder? Kanskje du også kan søke reservebesteforeldre, noen som ikke har barna sine i nærheten eller som har mistet barn, men har ønske om å ha en besteforelderfunksjon for noen likevel. Går an å sette inn annonse under billed merk i lokalavisen, noen organisasjoner kan også ha hørt om noen som er aktuelle. Jeg er sikker på at du i løpet av året kan finne noen å feire med neste jul, som gjør julen deres mer positiv. Ikke utsett det, begynn søken tidlig på året. Kanskje har du og din sønn fått nye venner før neste jul også Anonymkode: 51d0c...67c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 En ting til. Jeg tror ikke du trenger å gjøre det så "spennende" hos dere for at noen skal ønske å feire med dere. Det viktigste for folk i julen er å være sammen, føle på et samhold, vise hverandre omtanke, kose seg i hverandres selskap, gjøre noe koselig sammen. Ofte er det de nære ting som da er viktig. Så ikke tenk at dere trenger prestere noe, bare vær dere selv. Anonymkode: 51d0c...67c
Pobie Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Du trenger jo heller ikke å feire med andre. Jeg synes det høre kjempekoselig ut å feire kun med eget barn. Udelt oppmerksomhet hele jula, dere kan bake og leke og kose dere uten å ta hensyn til hva andre vil gjøre/lage/spise. Enig med de over som sier det ikke trenger å være spennende for å feire hos dere. Det er ikke det julen handler om.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 1 minutt siden, Pobie skrev: Du trenger jo heller ikke å feire med andre. Jeg synes det høre kjempekoselig ut å feire kun med eget barn. Udelt oppmerksomhet hele jula, dere kan bake og leke og kose dere uten å ta hensyn til hva andre vil gjøre/lage/spise. Enig med de over som sier det ikke trenger å være spennende for å feire hos dere. Det er ikke det julen handler om. Der er nok folk veldig forskjellig. Hadde jeg måtte feire julaften alene med sønnen min så hadde ikke jeg gledet meg til jul. Hadde blitt utrolig stusselig og kjedelig om det bare var oss to en så spesiell dag. Jul for oss er nettopp å ha mange rundt oss som vi er glad i. Heldigvis har vi god kontakt med familien så her feirer vi med søsken,foreldrene våre,onkler,oldemoren til barna og nieser og nervøer. Anonymkode: 9f5b4...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå