Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Jada, jeg er sikkert utakknemlig. Men... Hvert år får vi gaver av svigers som vi ikke trenger og ikke ønsker oss. Det er gaver som ikke kan byttes heller. De spør aldri om hva vi ønsker oss, og om vi sier noe om det er de ikke veldig interessert. Jeg får alltid noen gaver på julaften av folk som jeg ikke har «ønsket meg», og det er ofte kjempe fine ting! En pen krukke, vase, noen kaffekopper eller annet div. Jeg er egentlig en som setter pris på det meste og som synes mye er fint. Av svigers får vi rett og slett håpløse ting.. ett år fikk vi en gigantisk(!!!) juicepresse som hadde tonnevis med deler og ikke virket noe særlig. Ikke drikker vi mye juice heller til vanlig. I år fikk vi gavekort på en ganske sær butikk i området som kun selger vaskemaskiner, tørketromler, kjøleskap og frysere. Kun det. Vi har alt sammen. Og gavekortet dekker 1/4 kjøleskap om vi hadde trengt ett. Hvorfor kjøpe sånne ting? Hadde satt mye mer pris på en pose twist og ett julekort.... Anonymkode: b38ed...a61
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 Det er ikke alle som er like «gode» på julegaver. Det gjør dem ikke til dårlige mennesker, eller mindre glad i familien sin, av den grunn. Anonymkode: 74c5f...b75
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke alle som er like «gode» på julegaver. Det gjør dem ikke til dårlige mennesker, eller mindre glad i familien sin, av den grunn. Anonymkode: 74c5f...b75 Så har jeg ikke sagt de er dårlige mennesker heller.... men at det er kjipt at det blir så «ubrukelige» gaver hvert år. Kanskje mest fordi det er vanskelig å «glede seg» over gavene ovenfor dem når vi overhodet ikke trenger det eller faktisk kan bruke det. Skulle ønske vi kunne fått noe som vi virkelig oppriktig kunne vist de at vi ble glade for. Greit nok at det er tanken som teller - men synd å bruke opp mot 1000 kr på noe som ikke blir/kan brukes. HI Anonymkode: b38ed...a61
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Selg gavekortet og bruk pengene på noe annet Anonymkode: 53497...08b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selg gavekortet og bruk pengene på noe annet Anonymkode: 53497...08b Godt forslag, men kan nok bli vanskelig ettersom det ikke er en kjedebutikk, og en såpass spesiell butikk som det er.... HI Anonymkode: b38ed...a61
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Jeg har også noen sånne i «familien». Siden jeg var barn har jeg fått gaver fra de. Aldri har det vært noe jeg var glad for. Virker som de kjøper ting de selv synes er fint. Husker en jul jeg ble litt irritert. Jeg visste hvilken butikk det var kjøpt på, for det var det lokale kjøpesenteret som er veldig lite. I samme butikken hadde de noe som alle visste at jeg likte, hvis noe skulle kjøpes på den butikken. La oss si, at jeg elsker biler(bare illustrasjon). Det var en kopp der med bilde av en bil. Likevel fikk jeg en kopp med bilde av en blomst.. Anonymkode: 74075...075
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 Vi fikk pizzabestikk. Stort mer ubrukelig skapfyll skal du lete lenge etter... Anonymkode: d6135...176
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 Jeg fikk ikke mindre enn 6 pakker te (fin dyr te fra et bra merke) men jeg drikker ikke te og har aldri drukket te! Jeg blir også oppgitt når folk bruker masse penger på ting de vet jeg ikke liker... hun jeg fikk det av elsker te og spør alltid om jeg vil ha, og jeg svarer konsekvent NEI JEG LIKER IKKE TE... 🤪 Anonymkode: bcefe...e98
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Noen er bare elendige på gaver, men vi som får gaver er nok også litt utakknemlige. Min tidligere svigermor var ikke god på gaver. Hun var veldig flink til å bygge opp for forventningen om gavene. Det var snakkende dokker, mobiler og bare de dyre tingene ungene ønsket seg. En bursdag fikk mitt bonusbarn på 9år en dobbelpakkning med strømpebukser str 1,5 år. Det var litt forskjell fra den mobilen farmoren hadde skryti av i lang tid hun skulle gi. Mitt yngste barn fikk strømpebukser, det gikk jo ikke ann å bytte siden nedprisningslappen fra matbutikken fortsatt var på. Hadde hun ikke sagt noe på forhånd og bygd opp forventningene hadde det ikke blitt de nedturene som det ble. Da tror jeg ungene hadde tenkt at hun bare ikke er god på gaver, ikke den skuffelsen de hvert år fikk. Og kan ikke si ungene har så store forventninger for 14åringen ble mest glad for de strikka sokkene hun fikk i år. Hun har aldri likt det før, men i høst har hun endret mening på det og bor konstant i hjemme strikka sokker hjemme. Anonymkode: 68c4f...660
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 Det jeg blir lei meg for, er når giver ikke legger noe omtanke bak gaven. Et år fikk jeg en gavepose fra Jernia med en eller annen julekaffe og noen brente mandler (til bursdagen min i mai). De VET at jeg ikke drikker kaffe, da de alltid spør hva annet jeg vil ha å drikke når vi er på besøk. En annen jul fikk jeg ullundertøy i strl xl. Jeg bruker small/medium. Anonymkode: e6a13...fea
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Sånn var det med mine foreldre også, men nå har de gitt opp og begynt å vippse i stedet. De har konkludert med at "det er jo bare tull å kjøpe noe bare for å kjøpe når alle har alt". Vi har langt fra "alt", vi ønsker oss ting hvert år, men det gidder de ikke å bry seg om. Men når det nå først er sånn så synes jeg løsningen de har valgt er veldig grei. Anonymkode: 8b48f...1b1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #12 Skrevet 26. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk ikke mindre enn 6 pakker te (fin dyr te fra et bra merke) men jeg drikker ikke te og har aldri drukket te! Jeg blir også oppgitt når folk bruker masse penger på ting de vet jeg ikke liker... hun jeg fikk det av elsker te og spør alltid om jeg vil ha, og jeg svarer konsekvent NEI JEG LIKER IKKE TE... 🤪 Anonymkode: bcefe...e98 Er hun ofte på besøk hos deg da og får aldri servert te fordi du ikke liker det? Dette er helt sikkert fordi hun er lei av å ikke få te når hun kommer innom 😅 Anonymkode: c00bd...72f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #13 Skrevet 26. desember 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke alle som er like «gode» på julegaver. Det gjør dem ikke til dårlige mennesker, eller mindre glad i familien sin, av den grunn. Anonymkode: 74c5f...b75 Jeg vet ikke jeg... Anonymkode: cf3be...116
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #14 Skrevet 26. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke jeg... Anonymkode: cf3be...116 Enig. Tror faktisk en del av dem driter litt ( eller mye) i familien sin! Anonymkode: 1cc7a...d1d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #15 Skrevet 26. desember 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er hun ofte på besøk hos deg da og får aldri servert te fordi du ikke liker det? Dette er helt sikkert fordi hun er lei av å ikke få te når hun kommer innom 😅 Anonymkode: c00bd...72f Jeg har te som jeg serverer til gjester... kanskje den ikke er god nok? Haha jaja nå skal hun jammen meg få drikke te! Hun må komme innom daglig de to neste årene dersom jeg skal bli kvitt all teen hun har kjøpt til meg😁 Anonymkode: bcefe...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå