Gå til innhold

Influensa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og på sår hals de siste fire dagene. Idag verker hele kroppen men har ikke feber. 37.5. 
hoster en del og føler meg helt elendig 😏

Anonymkode: 2c25a...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som influensa.

Anonymkode: 0115c...4a8

Skrevet

Forkjølelse. 

Anonymkode: 8e233...541

Skrevet

Sjelden influensa ikke gir høy feber. Pleier du ikke å være forkjølet siden du lurer på om dette er normalt? 

Anonymkode: 0f495...0c7

Skrevet

Forkjølelse. 

Anonymkode: c7dd5...d00

Skrevet

Litt forkjølet 

Anonymkode: a0a68...8ba

Skrevet

Umulig å vite uten å sjekke det. Noen kan få mildere varianter av influensa, spesielt om de har hatt en lignende virusvariant tidligere i livet som gjør at immunforsvaret kjenner det igjen.

Mest trolig er du forkjølet, men bare tester kan si for sikkert.

Det er visst mange som har fått influensa nå, så sesongen er jo igang. God bedring uansett :)

Anonymkode: 13e89...a30

Skrevet

Du er bare forkjølet. 

Blir matt av alle som påstår de har influensa. 9/10 er bare forkjølet og aner ikke hva influensa er

Anonymkode: c4ee8...f63

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er bare forkjølet. 

Blir matt av alle som påstår de har influensa. 9/10 er bare forkjølet og aner ikke hva influensa er

Anonymkode: c4ee8...f63

Du vet det tydeligvis heller ikke når du ikke vet at noen kan få influensa med kun få og milde symptomer...

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet det tydeligvis heller ikke når du ikke vet at noen kan få influensa med kun få og milde symptomer...

Det er såpass uvanlig at det ikke er verdt å nevne, særlig ikke i forbindelse med en liten forkjølelse. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er såpass uvanlig at det ikke er verdt å nevne, særlig ikke i forbindelse med en liten forkjølelse. 

Du tar feil.

https://nhi.no/forskning-og-intervju/tre-av-fire-influensasmittede-har-ingen-symptomer/

For ti år siden, rundt svineinfluensatiden, var det snakk om at på generell basis var det ca. halvparten av de som ble smittet av influensavirus som ble syke på "klassisk" influensavis, mens 25 % kun fikk milde forkjølelsessymptomer, og 25 % som ikke fikk symptomer i det hele tatt. Orker ikke finne link til disse tallene, husker dem siden jeg jobbet i helsevesenet på den tiden.

Selv har jeg senest i år vært så dårlig av forkjølelse at legene valgte å teste meg for influensa, som jeg ikke hadde. Men svineinfluensa, som også ble testet, var jeg syk av under et døgn og bare mildt syk de timene det stod på.

Skrevet

Vi testet positivt på influensaviruset nå.. 15 dager siden det startet, har hostet infernalsk, hatt feber, vondt for å puste og vært dårlig. Har ikke ligget rett ut, men generelt dårlig i over to uker nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...