Anonym bruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 Eksempel 1: Typisk nå i julen. Du sitter rundt det store bordet i stua til tante som har intvitert omtrent hele familien. Du hører ikke hva personen som snakker til deg sier fordi det er for mange + barn som snakker på en gang. 2: du skal finne en ting. Det ligger hulter i bulter, og den kan være rett foran nesen din men du blir så distrahert av alt der at du bruker tid på å se den. 3. Du skal rydde, gjøre klart eller noe sånn. Det går treigt, og du må bare la være å gjøre det minst viktige fordi det ikke blir tid, fordi du er så sliten i hodet av å hele tiden konsentrere deg. Du fullfører en ting og tar en lang pause fordi du er sliten i hodet. Du gjør gjerne bare en ting av gangen. Og så begynner du evt på en annen ting uten å ha fullført det andre. Skal snart få medisin. Blir dette bedre ? Anonymkode: 61ae2...4df
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 Jeg har ingen diagnose men er veldig sikker på at jeg har Add, kjente meg igjen i veldig mye av de. Begynte å tenke på det for noen år siden da jeg hørte om det for første gang, å har tatt flere egentester som jeg får veldig høy score på. Aldri snakket med noen om det egentlig. Anonymkode: b7001...fe1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Eksempel 1: Typisk nå i julen. Du sitter rundt det store bordet i stua til tante som har intvitert omtrent hele familien. Du hører ikke hva personen som snakker til deg sier fordi det er for mange + barn som snakker på en gang. 2: du skal finne en ting. Det ligger hulter i bulter, og den kan være rett foran nesen din men du blir så distrahert av alt der at du bruker tid på å se den. 3. Du skal rydde, gjøre klart eller noe sånn. Det går treigt, og du må bare la være å gjøre det minst viktige fordi det ikke blir tid, fordi du er så sliten i hodet av å hele tiden konsentrere deg. Du fullfører en ting og tar en lang pause fordi du er sliten i hodet. Du gjør gjerne bare en ting av gangen. Og så begynner du evt på en annen ting uten å ha fullført det andre. Skal snart få medisin. Blir dette bedre ? Anonymkode: 61ae2...4df 1. Jeg hører hva som blir sagt til meg. Om jeg husker det er noe annet. Og hvis noen andre snakker om noe og jeg hører et kjent ord, detter jeg ut av samtalen jeg er i, og hører heller på den andre samtalen. 2. Jeg finner tingen, men jeg kan ende opp med å se igjennom alt det andre som ligger der også. Til slutt har jeg glemt hvilken av tingene jeg leter etter. 3. Jeg får alt gjort. Men ofte må jeg tenke meg kraftig om og ha fokus på rekkefølgen. Skal jeg rydde et soverom, kan jeg ende opp med å omorganisere klesskapet i stedet for å rydde klærne på gulvet feks. Jeg bruker mye lister og alarmer for å huske hva jeg driver med, eller rekkefølgen det skal gjøres i. Jeg blir også lett distrahert av nostalgi mens jeg rydder Anonymkode: 3afa6...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå