Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Men ikke serviettringer - hvordan dekker man pent på med det? Anonymkode: f6cfb...acf
sug lut Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 (endret) Stryker dem brettet til trekant og legger den enten på tallerkenen eller langs høyre side m langsiden inn og bestikk oppå. Endret 23. desember 2019 av sug lut
amandine Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Jeg bretter først på tvers og så to ganger på langs slik at de blir som et rektangel😊
sug lut Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 15 timer siden, amandine skrev: Jeg bretter først på tvers og så to ganger på langs slik at de blir som et rektangel😊 Inspirert av deg har jeg nå strøket rektangler! 😃 Det var enklere i forhold til monogrammer også. Gud, så deilig det er å stryke damask!
amandine Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 6 minutter siden, sug lut skrev: Inspirert av deg har jeg nå strøket rektangler! 😃 Det var enklere i forhold til monogrammer også. Gud, så deilig det er å stryke damask! Det er derfor! Altså av hensyn til monogrammet ☺️
frk Nilsen Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 16 timer siden, amandine skrev: Jeg bretter først på tvers og så to ganger på langs slik at de blir som et rektangel😊 Samme her (de få gangene jeg bruker tøyservietter)
sug lut Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 20 minutter siden, amandine skrev: Det er derfor! Altså av hensyn til monogrammet ☺️ De små kaffeserviettene har monogrammet plassert lenger ut i hjørnet så de er supre som trekanter. Men de store middagssserviettene var myyyye enklere sånn.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 Her har døtrene mine akkurat brettet juletrær, omtrent som dette https://idarossland.blogg.no/1510836639_diy_brett_servietter_til_juletrr_127876.html Anonymkode: a268d...dd2
☆☆☆ Skrevet 24. desember 2019 #9 Skrevet 24. desember 2019 En gang tvers, to på langs. Blir så fint atte.. Har ikkje serviettar med monogram, berre enkle raude i bomull. Men dei er mykje bedre enn papir til fint 😊
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2019 #10 Skrevet 24. desember 2019 Eller rullet sammen, knyttet med en passende tråd og en liten dekorasjon/blomst. For de av oss som ikke stryker 🙊 Anonymkode: 50cb3...f45
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 På 24.12.2019 den 9.57, sug lut skrev: De små kaffeserviettene har monogrammet plassert lenger ut i hjørnet så de er supre som trekanter. Men de store middagssserviettene var myyyye enklere sånn. Bare av nysgjerrighet angående monogram: er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter... Anonymkode: 12b4e...172
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 Første året med tøyservietter, (kjøpt på KID) og det var så fint! Brettet doble seil, måtte bruke strykestivelse, med de ble riktig så bra. Lurer på å kjøpe inn tøyservietter til «hverdags» også. Sååå mye mindre søppel 😊 Anonymkode: 9cc41...3a1
amandine Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare av nysgjerrighet angående monogram: er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter... Anonymkode: 12b4e...172 Nå skal jeg jo ikke snakke for luten, men for min del er det gamle servietter med familiemonogram. Å brodere på høres fantastisk ut!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 9 minutter siden, amandine skrev: Nå skal jeg jo ikke snakke for luten, men for min del er det gamle servietter med familiemonogram. Å brodere på høres fantastisk ut!! Så hyggelig med gamle «ærverdige» servietter! Vi har ikle noe familiemonogram, men vurderer første bokstav i etternavnet, i en fin font... eller kanskje jeg skal gå i bresjen for et nytt familiemonogram 😜 Anonymkode: 12b4e...172
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 Bruker mørkerød silkesløyfe rundt mine tøyservietter nå i jula. Brettet dem dobbelt og deretter inn et par ganger fra hver side slik at de blir avlange. Knyter kanskje på en mini-julekule. Gafler og kniver kan skyves inn i sløyfa også. Anonymkode: c85d7...a3d
sug lut Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare av nysgjerrighet angående monogram: er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter... Anonymkode: 12b4e...172 Det er arvet, så det er familiens. Veldig fint å ha og dekke med. Gjør det!😀
Holly Golightly Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare av nysgjerrighet angående monogram: er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter... Anonymkode: 12b4e...172 Jeg har arvet damaskserviettene min bestemor selv vevde og broderte familiemonogram på. Elsker å ta dem frem. Elsker til og med å stryke dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå