Gå til innhold

Tøyservietter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ikke serviettringer - hvordan dekker man pent på med det?

Anonymkode: f6cfb...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stryker dem brettet til trekant og legger den enten på tallerkenen eller langs høyre side m langsiden inn og bestikk oppå.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg bretter først på tvers og så to ganger på langs slik at de blir som et rektangel😊

Skrevet
15 timer siden, amandine skrev:

Jeg bretter først på tvers og så to ganger på langs slik at de blir som et rektangel😊

Inspirert av deg har jeg nå strøket rektangler! 😃 Det var enklere i forhold til monogrammer også. 

Gud, så deilig det er å stryke damask!

Skrevet
6 minutter siden, sug lut skrev:

Inspirert av deg har jeg nå strøket rektangler! 😃 Det var enklere i forhold til monogrammer også. 

Gud, så deilig det er å stryke damask!

Det er derfor! Altså av hensyn til monogrammet ☺️

Skrevet
16 timer siden, amandine skrev:

Samme her (de få gangene jeg bruker tøyservietter)

Skrevet
20 minutter siden, amandine skrev:

Det er derfor! Altså av hensyn til monogrammet ☺️

De små kaffeserviettene har monogrammet plassert lenger ut  i hjørnet så de er supre som trekanter. Men de store middagssserviettene var myyyye enklere sånn.

Skrevet

En gang tvers, to på langs. Blir så fint atte.. 

Har ikkje serviettar med monogram, berre enkle raude i bomull. Men dei er mykje bedre enn papir til fint 😊

Skrevet

Eller rullet sammen, knyttet med en passende tråd og en liten dekorasjon/blomst. For de av oss som ikke stryker 🙊 

Anonymkode: 50cb3...f45

Skrevet
På 24.12.2019 den 9.57, sug lut skrev:

De små kaffeserviettene har monogrammet plassert lenger ut  i hjørnet så de er supre som trekanter. Men de store middagssserviettene var myyyye enklere sånn.

Bare av nysgjerrighet angående monogram:  er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter...

Anonymkode: 12b4e...172

Skrevet

Første året med tøyservietter, (kjøpt på KID) og det var så fint! Brettet doble seil, måtte bruke strykestivelse, med de ble riktig så bra. Lurer på å kjøpe inn tøyservietter til «hverdags» også. Sååå mye mindre søppel 😊

Anonymkode: 9cc41...3a1

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare av nysgjerrighet angående monogram:  er dette «ferdige» monogram som var på serviettene da du kjøpte dem, eller har du fått brodert på en form for familiemonogram eller noe...? Leker med tanken på å brodere familieinitialene på servietter...

Nå skal jeg jo ikke snakke for luten, men for min del er det gamle servietter med familiemonogram. Å brodere på høres fantastisk ut!!

Skrevet
9 minutter siden, amandine skrev:

Nå skal jeg jo ikke snakke for luten, men for min del er det gamle servietter med familiemonogram. Å brodere på høres fantastisk ut!!

Så hyggelig med gamle «ærverdige» servietter! Vi har ikle noe familiemonogram, men vurderer første bokstav i etternavnet, i en fin font... eller kanskje jeg skal gå i bresjen for et nytt familiemonogram 😜

Skrevet

Bruker mørkerød silkesløyfe rundt mine tøyservietter nå i jula. Brettet dem dobbelt og deretter inn et par ganger fra hver side slik at de blir avlange. Knyter kanskje på en mini-julekule. Gafler og kniver kan skyves inn i sløyfa også. 

Anonymkode: c85d7...a3d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er arvet, så det er familiens. Veldig fint å ha og dekke med. Gjør det!😀

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har arvet damaskserviettene min bestemor selv vevde og broderte familiemonogram på. Elsker å ta dem frem. Elsker til og med å stryke dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...