Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Er man gift, så er man tante og onkel. Hvis en blir skilt fortsetter man da å være tante til eksmannens nevør/nieser? Hvis da eksmannen får ny kone, blir hun også tante da? Min tanke er jo at da en skiller seg, så er en ikke lenger tante, svigerinne, svigerdatter til eksmannens familie. (Eller svoger, sviger sønn, onkel hvis det er mann). Jeg anser ikke min eksmann lenger som onkel til mine nevøer/nieser. Hva tenker dere? Anonymkode: 4ef2d...8f6
sug lut Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Jeg er tante uansett. Man skiller seg ikke fra barn.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, sug lut skrev: Jeg er tante uansett. Man skiller seg ikke fra barn. Nei, men «tittelen» tante. Så selv om eks mannen gifter seg på nytt og kanskje du også, så fortsetter du å kalle deg tante til eksmannens nevøer/nieser? Kaller du deg svigerinne og svigerdatter også etter skilsmisse? Anonymkode: 4ef2d...8f6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Jeg tenker det kommer litt an på forholdet og om man fortsetter å ha kontakt. Oppfører man seg fortsatt som en tante så er man fortsatt tante. Anonymkode: 044dd...567
sug lut Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men «tittelen» tante. Så selv om eks mannen gifter seg på nytt og kanskje du også, så fortsetter du å kalle deg tante til eksmannens nevøer/nieser? Kaller du deg svigerinne og svigerdatter også etter skilsmisse? Anonymkode: 4ef2d...8f6 Det kaller jeg meg ikke uansett.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 Blir ann på alderen til barna osv. Når mine foreldre skilte seg, fortsatte mine søskenbarn å si tante til mamman min. De hadde vært gift i 30 år, så alle er oppvokst med hun som tante. Når min svigerinne gikk fra kjæresten og barna mine bare var 3 år, forsvant også onkel tittelen sammen med mannen. Anonymkode: 3e10e...e19
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Kommer an på hvor lenge man har vært onkel/tante og hvor tett man var. Ene onkelen min skilte seg da jeg var voksen. Vi fortsatte med å kalle ekskonen tante. Tante var liksom del av navnet hennes. Vi hadde også litt sporadisk kontakt. Min onkel giftet seg så igjen. Det falt da ikke naturlig å kalle hans nye kone for tante, selv om hun er veldig grei og hyggelig. Det hadde blitt for merkelig å legge til "tante" på navnet hennes ettersom vi var voksne. Ene tanten min hadde et turbulent forhold til sin periode-samboer (og far til mine nieser). Ettersom han var inn og ut hele tiden (og en del ute da vi var små og navnene ble "lagt") så kalte vi han aldri onkel selv om han var i livene deres (og og på) til han døde. I tillegg var han sett ute under store familiesamlinger så vi så han ikke så ofte. Anonymkode: 76f86...a1e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men «tittelen» tante. Så selv om eks mannen gifter seg på nytt og kanskje du også, så fortsetter du å kalle deg tante til eksmannens nevøer/nieser? Kaller du deg svigerinne og svigerdatter også etter skilsmisse? Anonymkode: 4ef2d...8f6 Mine eks-svigerforeldre kaller meg stadig svigerdatter. Nå 7 år etter skilsmissen. Pga barna har vi mye kontakt. Min eksmann har ny kone. Henne omtaler de også som svigerdatter. Anonymkode: cbbf6...68c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 Man kan da ha mange tanter og onker, ingen grense på det. Så om det er naturlig fortsetter man å være tante og onkel. Broren til mannen er skilt, men hun kaller fremdeles foreldrene hans for svigerforeldre hun, og hun er helt klart tante til mine barn som har vokst opp med henne som tante. De er gode venner da, og hun er ofte med i familieselskaper o.l. selv om de ikke lenger er gift. Hun var i konfirmasjonen til sønnen min nå i høst f.eks. Om broren til mannen finner seg en ny kone blir hun tante om ungene synes det er naturlig, men det er ikke sikkert siden de eldste ungene mine er 18 og snart 16 år, det er ikke sikkert det er naturlig å legge tante til hennes navn da? Men de yngste barna mine ville sikkert si tante. Anonymkode: 8846c...df7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #11 Skrevet 23. desember 2019 Jeg er så bitter, så gidder ikke legge inn noen innsats mot den siden av familien. 🙈 Anonymkode: 8d18a...326
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #12 Skrevet 23. desember 2019 Min onkel og tante skilte seg for 20 år siden. Han er fortsatt min onkel og vil alltid være det. Han er pappaen til min kusine og vil alltid være familie😊 Anonymkode: 901f5...acd
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #13 Skrevet 23. desember 2019 Jeg fulgte nettopp min gode onkel Svein til graven, som var onkel både i tittel og gjerning hele mitt liv selv om han ble skilt fra tante før jeg var født. Man må gjør seg fortjent til tante/onkel tittelen enten man er inngift i familien eller ikke. Onkel Svein var en større del av mitt liv enn de såkalte ekte onklene mine. Anonymkode: 4e5ed...e97
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #14 Skrevet 23. desember 2019 Jeg har en gammel tante, som fortsatt er tante, 20 år etter at onkel (pappa sin bror) døde. Hun er gift på nytt og har vært det lenge, men hun kommer alltid til å være tante. Jeg er jo søskenbarn til barna hennes, så vi kommer alltid til å være i familie. Tanter kan være så mangt; en god venninne eller en familievenn kan fint tilegne seg tittel som tante. Det handler mer om hva man har i hjertet, enn hva man har i blodet, mener nå jeg Anonymkode: 8a955...647
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #15 Skrevet 23. desember 2019 Hadde en tante som ble skilt fra min onkel 8 år før jeg ble født. Hun var min fetters mor, og en fantastisk tante. En annen tante var sammen med min onkel i ca to år da jeg var 5-7 år. Hun er min kusines mor og jeg kjenner henne ikke godt grunnet avstand men har alltid vist omsorg de få gangene vi har møttes. Har flere nære slektninger som spiller mindre rolle i livet mitt. Anonymkode: 37709...73a
Gjest Antarctica Skrevet 24. desember 2019 #17 Skrevet 24. desember 2019 Kommer vel an på relasjonen. Et par av de fraskilte onklene/tantene mine var ikke særlig hyggelige da de var gift med et familiemedlem, og er ikke hyggeligere i dag. Så dem er jeg skilt fra. Men i de fleste tilfellen er relasjonen som før og jeg kaller dem onkel og tante.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2019 #19 Skrevet 24. desember 2019 Min tante skilte seg fra min onkel (biologisk) for 17 år siden. Da var jeg rundt 15. Hun er fremdeles tante. Hun er jo og moren til mine kusiner og fetter. Anonymkode: d6cd9...fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå