Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Fått tilbud om jobb, men det er bare tilkalling. Det vites ikke hvor lenge jeg trengs. Har vært på flere intervjuer som er for fast, men fast arbeidstid. Jeg må være tilgjengelig en stund bare, men hva om jeg får tilbud om den faste jobben og så er har keg lovet meg bort til en midlertidig jobb? Anonymkode: 8a079...955
Væpnet dame Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Som tilkallingsvikar kan du si nei til å komme når de ringer. Da blir ikke dette et problem
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 38 minutter siden, Væpnet dame skrev: Som tilkallingsvikar kan du si nei til å komme når de ringer. Da blir ikke dette et problem Står at jeg må være tilgjengelig . I perioden Anonymkode: 8a079...955
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Står at jeg må være tilgjengelig . I perioden Anonymkode: 8a079...955 De kan jo ikke forlange det, det er jo helt urimelig. Hvor lang periode er det snakk om? Anonymkode: 8411c...e7b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kan jo ikke forlange det, det er jo helt urimelig. Hvor lang periode er det snakk om? Anonymkode: 8411c...e7b Uvitent ;/ men er det dumt av meg å informere om at andre intervjuer jeg har vært på ? Som kan gjøre det vanskelig. Det er lite lønnsomt å ta denne dersom jeg får fast Anonymkode: 8a079...955
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 Dersom du må være tilgjengelig for arbeidsgiver skal du ha betalt for dette. som ordinær tilkallingsvikar har du ingen arbeidsplikt og kan takke nei til det du vil av vakter Anonymkode: f2ee4...c21
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Du takker ja til de vaktene som passer deg, og nei til resten. Ingen jobb kan kreve at du er tilgjengelig til enhver tid. Ingen arbeidsgiver kan kreve at du er «tilgjengelig», men ikke gi deg faste vakter. Om du sier nei pga annen jobb, familieselskap eller sykdom har arbeidsgiveren ikke noe med. Du takker ja til tilkalling, og fortsetter å søke fast jobb. Fast jobb prioriteres alltid foran tilkallingsvikar. Anonymkode: beeff...abb
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du takker ja til de vaktene som passer deg, og nei til resten. Ingen jobb kan kreve at du er tilgjengelig til enhver tid. Ingen arbeidsgiver kan kreve at du er «tilgjengelig», men ikke gi deg faste vakter. Om du sier nei pga annen jobb, familieselskap eller sykdom har arbeidsgiveren ikke noe med. Du takker ja til tilkalling, og fortsetter å søke fast jobb. Fast jobb prioriteres alltid foran tilkallingsvikar. Anonymkode: beeff...abb Takk. Saken er at jeg har vært på intervjuer for faste stillinger. Nå fikk jeg tilbud om en jobb de ikke visste hvor lenge jeg måtte være tilgjengelig. Jeg forklarte situasjonen og det har ordnet seg med en annen. De MÅTTE ha meg den perioden, jeg kunne ikke bare slutte dersom jeg skulle få noe annet. Takk:) Anonymkode: 8a079...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå