Gå til innhold

Jobbdilemma! Hjelp og forslag !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om jobb, men det er bare tilkalling. Det vites ikke hvor lenge jeg trengs. Har vært på flere intervjuer som er for fast, men fast arbeidstid. Jeg må være tilgjengelig en stund bare, men hva om jeg får tilbud om den faste jobben og så er har keg lovet meg bort til en midlertidig jobb?

Anonymkode: 8a079...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som tilkallingsvikar kan du si nei til å komme når de ringer. Da blir ikke dette et problem

Skrevet
38 minutter siden, Væpnet dame skrev:

Som tilkallingsvikar kan du si nei til å komme når de ringer. Da blir ikke dette et problem

Står at jeg må være tilgjengelig . I perioden 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står at jeg må være tilgjengelig . I perioden 

De kan jo ikke forlange det, det er jo helt urimelig. Hvor lang periode er det snakk om?

Anonymkode: 8411c...e7b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan jo ikke forlange det, det er jo helt urimelig. Hvor lang periode er det snakk om?

Anonymkode: 8411c...e7b

Uvitent ;/ men er det dumt av meg å informere om at andre intervjuer jeg har vært på ? Som kan gjøre det vanskelig. Det er lite lønnsomt å ta denne dersom jeg får fast

Skrevet

Dersom du må være tilgjengelig for arbeidsgiver skal du ha betalt for dette. 
som ordinær tilkallingsvikar har du ingen arbeidsplikt og kan takke nei til det du vil av vakter

Anonymkode: f2ee4...c21

Skrevet

Du takker ja til de vaktene som passer deg, og nei til resten. Ingen jobb kan kreve at du er tilgjengelig til enhver tid. Ingen arbeidsgiver kan kreve at du er «tilgjengelig», men ikke gi deg faste vakter. 
Om du sier nei pga annen jobb, familieselskap eller sykdom har arbeidsgiveren ikke noe med. 
Du takker ja til tilkalling, og fortsetter å søke fast jobb. Fast jobb prioriteres alltid foran tilkallingsvikar. 

Anonymkode: beeff...abb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du takker ja til de vaktene som passer deg, og nei til resten. Ingen jobb kan kreve at du er tilgjengelig til enhver tid. Ingen arbeidsgiver kan kreve at du er «tilgjengelig», men ikke gi deg faste vakter. 
Om du sier nei pga annen jobb, familieselskap eller sykdom har arbeidsgiveren ikke noe med. 
Du takker ja til tilkalling, og fortsetter å søke fast jobb. Fast jobb prioriteres alltid foran tilkallingsvikar. 

Anonymkode: beeff...abb

Takk. Saken er at jeg har vært på intervjuer for faste stillinger. Nå fikk jeg tilbud om en jobb de ikke visste hvor lenge jeg måtte være tilgjengelig. Jeg forklarte situasjonen og det har ordnet seg med en annen. De MÅTTE ha meg den perioden, jeg kunne ikke bare slutte dersom jeg skulle få noe annet. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...