Gå til innhold

Jeg har i grunn et ønske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er å gå fra mannen og flytte til en annen plass i landet. Begynne litt på nytt.  Og få meg en jobb. Jeg har det i grunn ikke bra.

Men det føler jeg at jeg ikke kan pga barna. Jeg er så låst! Er det ikke sånn at fedrene til barna har mye å si ang flytting?

Anonymkode: dcac8...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er å gå fra mannen og flytte til en annen plass i landet. Begynne litt på nytt.  Og få meg en jobb. Jeg har det i grunn ikke bra.

Men det føler jeg at jeg ikke kan pga barna. Jeg er så låst! Er det ikke sånn at fedrene til barna har mye å si ang flytting?

Nei, mye å si? Han kan jo ikke bestemme alene, dere må jo avtale bosted og samvær når dere skilles. Og om de bor med deg, må du melde fra 6 uker før flytting.

Anonymkode: 12e20...966

Skrevet

Ingen som forlanger at du blir på stedet, men jeg ville aldri forlangt at barna skulle tvinges til å bryte opp nettverket sitt og bli med meg til et helt nytt sted fordi jeg ville det. Du kan jo flytte uten barna og ha de på samvær i ferier?

Anonymkode: 78f72...c3e

Skrevet

Om dere allerede hadde vært skilt og du hatt hovedomsorgen kunne du flyttet uten fars godkjennelse, men du hadde vært pliktig til å gi 6 ukers varsel og far kunne på den tiden gått til sak og forlangt hovedomsorgen fordi han ville ha barna der de hadde slått rot og hadde nettverket sitt. Far kunne vunnet om dere begge er gode omsorgspersoner. 

Men dere har ikke gått fra hverandre engang, og om dere gjør det er det vel ikke sikkert du ville fått hovedomsorgen?

Jeg tenker at når man slår seg ned et sted og får barn, så har man på en måte valgt. Det stedet blir barnas hjemsted, det er der de har vennene sine, nettverket sitt, og du skal ha gode grunner for å rykke de opp med rot altså.

At du "ikke har det så bra" er i min verden ikke grunn nok, du har valgt å få barn, da går barnas beste foran ditt beste så lenge de bor hjemme.

Anonymkode: 440d5...028

Skrevet

Det er blant annet dere her inne som sier jeg bør gå fra han. Det blir derfor vondt "å sutte igjen her". Men jeg trenger ikke flytte så langt. Men ønsker å flytte litt ivertfal...

Hvor langt er ok å flytte?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er blant annet dere her inne som sier jeg bør gå fra han. Det blir derfor vondt "å sutte igjen her". Men jeg trenger ikke flytte så langt. Men ønsker å flytte litt ivertfal...

Hvor langt er ok å flytte?

Mulig du ikke bør ha ansvar for barna alene dersom du ikke klarer å ta barnas perspektiv å se hvor langt du kan flytte. Snakk om være tafatt.

barna bør enkelt Kunne ha samvær med far/deg. Går de på skole blr de vel egentlig slippe å bytte.

Anonymkode: 446a1...b28

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du ikke bør ha ansvar for barna alene dersom du ikke klarer å ta barnas perspektiv å se hvor langt du kan flytte. Snakk om være tafatt.

barna bør enkelt Kunne ha samvær med far/deg. Går de på skole blr de vel egentlig slippe å bytte.

Anonymkode: 446a1...b28

Jeg spør om hvor langt man kan flytte uten å måtte gi melding om flytting!

Tafatt..kanskje det. Blir ødelagt og nedpsyket av å være i et skadelig forhold! 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør om hvor langt man kan flytte uten å måtte gi melding om flytting!

Tafatt..kanskje det. Blir ødelagt og nedpsyket av å være i et skadelig forhold! 

Innenfor kommunen, eller i en rimelig distanse som gjør det mulig å ha normalt samvær,  kan du flytte uten melding. Men du må jo uansett på mekling hvis dere har barn sammen. Du kan jo ikke "overraske" ham og bare forsvinne med ungene.

Anonymkode: 12e20...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...