Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og driver i disse dager og skal bli samboer med kjæresten. Skal være helt ferdig i leiligheten 31.12 og har kjørt endel flyttelass og må vaske meg ut. 

Pågrunn av graviditet, mye stress med flytt og ordning så har jeg ikke fått ordnet noe til jul. Gaver er i boks og vi skal feire jul borte, men det er rot overalt hos kjæresten, ting overalt fordi vi er i prosess flytting. Ikke julebakst eller noe jeg tenkte å lage.. 

Jeg våknet idag med en panikk følelse. Jeg skal jobbe i morgen og må vaske litt mer i leiligheten. Så må jeg prøve å levere noe siste julegaver. Rydde i ting og få i orden i morgen kveld blir det nok dårlig med. Panikk og stress ved tanken. 

Så da blir det stående, jeg vil ha det vekk men går litt på tomgang. Vil kose meg med kjæresten istendefor å stresse med dette i julen. Julen er kort men tingene står her til over nyttår også. 🤐 

Første julen der jeg ikke har vært i boks med ting tidlig. Nå er alt stress og rot. Sikkert hormoner... 

Noen som har noen råd eller oppmuntringer? 🥴

Anonymkode: d2fd0...af0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På grunn av langvarig sykdom ser det ut som om jeg flyttet inn for få dager siden, selv om jeg har bodd her i mange måneder.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke orker å stresse. Nå i kveld skal jeg bake noe som jeg skal gi bort julaften. Jeg har en adventstjerne i vinduet, har fått en juledekorasjon. I morgen skal jeg rydde bordet og få frem et par juleting og så skal jeg skifte på sengen. Greier jeg det skal jeg være fornøyd. Alt annet jeg måtte orke blir en bonus.

Nå skal jeg bort på julaften, men hadde ikke stresset mer selv om jeg skulle bli her.

Ikke noe blir bedre av å stresse, du får ikke gjort mer enn du greier om du stresser mer.

Snakk med kjæresten din, finn ut hva dere må gjøre (absolutt minste minimum) og hva som kan vente, og gjør ting sammen om det føles lettere. I dag fant jeg ut at jeg burde ha gjort "sånn og sånn og sånn". Realistisk sett vet jeg at det ikke er gjennomførbart for meg. Derfor modererte jeg listen min til en langt kortere liste som viser hva jeg håper å få gjort. Så tok jeg en ny virkelighetsorientering på meg selv, og fant ut at hvis jeg får gjort halvparten av det jeg håper å få gjort, da skal jeg faktisk si meg godt fornøyd med det. Og om jeg ikke greier riktig halvparten en gang, så skal jeg velge å være fornøyd med det også. Så det går mye på hvordan du velger å takle dette tanke- og følelsesmessig. Ta et valg. Dere er to, dere venter barn. En dag kan dere sitte sammen og mimre tilbake til den julen da dere satt og spiste julemiddag og feiret mellom alle flytteeskene, men likevel greide å ha det fint sammen :)

Denne julen blir ikke perfekt, men den kan bli bra likevel om du lar den :)

Anonymkode: 232d0...b2c

Gjest KenCreek
Skrevet

Julen trenger ikke å være perfekt i år. Tenk så fantastisk du har det ellers da, venter barn, skal flytte sammen med kjæresten, og kose dere masse fremover. Alt må ikke være tipp topp denne ene uken det er jul! Bare kos deg med babyen i magen du 😊

Skrevet

Det er jul hvert eneste år, alle juler trenger ikke være så innmari perfekte. Gjør det som absolutt må gjøres, gi blaffen i resten. Det blir jul uansett. 

Anonymkode: d836f...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...