Gå til innhold

Innkalt til Sivilforsvaret - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har klart å søke om fritak fra sivilforsvaret? 

Det passer dårlig med press i ny jobb, men arbeidsgiver kan ikke søke om fritak for meg (da virksomheten må oppfylle en samfunnskritisk funksjon for å få fritak). Det passer også dårlig å være borte i grunnkursperiode (3 uker), men ikke "dårlig nok" til å få fritak etter hva jeg kan skjønne ut i fra lovverket. Har hatt en litt psykisk tung høst, og kjenner meg ikke klar for å gå inn i sivilforsvaret og være klar for innsatser når som helst (men har ikke vært i kontakt med psykolog). Jeg tenker jeg gjerne kan bidra senere, men akkurat nå kjennes det bare helt feil at jeg skal være med å skulle verne om samfunnet på denne måten.

Noen som vet om folk som har klart å få fritak eller utsettelse? TAKK For innspill!

Hjelper ikke å være pasifist.
Har tidligere fått utsettelse da jeg har vært fulltidsstudent, hjelper det å ta et kurs som går tiden grunnkurset skal være? Eller deltidsstudier?
Helsesituasjonen min var en annen da jeg var på helsesjekk i første runde. Er det noen helseutfordringer som gir fritak, egentlig? Finner ingenting konkret om dette på Sivilforsvarets sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...