Gå til innhold

Min søster lager kvalm...igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer, vi har vært sammen i 2 år. Min søster har en kjæreste, vært sammen i 6 år, men bor ikke sammen. 

Ingen av oss har barn. Men min søsters kjæreste har 2 og min samboer har 1 barn fra før. Alle barna er over 18 år. 

I dag var min søster med min mor på shopping. Hun skulle kjøpe julegave til min samboer og min søsters kjæreste. 

I kveld ringte min mor meg og var lei seg. Min søster hadde ringt og var sur pga min mor hadde kjøpt lik gave til min samboer og min søsters kjæreste. Det var dårlig at dem fikk samme gave. Dem hadde vært sammen i mange flere år enn oss. Og så hadde hun vært sur pga barna til kjæresten ikke får gaver. Men min mor kjenner dem ikke. Hun treffer dem knapt 1 gang pr år. 

Kjenner jeg blir irritert. Typisk min søster dette. Lager bråk like før jul 

Anonymkode: 75f9b...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får barna til samboeren din gaver da?

Anonymkode: b67f1...c4f

Skrevet

Incenting av dette burde være ditt problem. Hvorfor skal moren din sladre om dette til deg? 

Anonymkode: c3fa7...308

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får barna til samboeren din gaver da?

I år får dem det. Men det er pga at dem skal feire jul med oss og mor. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Incenting av dette burde være ditt problem. Hvorfor skal moren din sladre om dette til deg? 

Er vel naturlig at en mor kan ringe sin datter hvis hun er lei seg? Uavhengig av årsak!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dem? Ett barn skrev du. Jeg tenker det er naturlig å kjøpe julegaver til ungene til din søster samboer når hun kjøper til din samboers barn.

Skrevet
5 timer siden, HeiteH skrev:

Dem? Ett barn skrev du. Jeg tenker det er naturlig å kjøpe julegaver til ungene til din søster samboer når hun kjøper til din samboers barn.

Ikke hvis de ikke kjenner hverandre og ikke skal feire jul sammen. 

Anonymkode: fee71...597

Skrevet

Det finnes barn som ikke gleder seg til jul. Det finnes familier som ikke har råd til å gi ungene sine gaver, eller en skikkelig julemiddag. Dette er en ikke-sak!

Anonymkode: b1886...010

Skrevet
6 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Er vel naturlig at en mor kan ringe sin datter hvis hun er lei seg? Uavhengig av årsak!

Jeg hadde ikke likt det om min mor ringte meg og sladret om noe mine søsken hadde sagt eller gjort, eller ringte en av dem og sladrer om meg. Jeg mener at selv om vi er voksne så er det fortsatt en mors oppgave å beskytte alle sine barn. Det din mor holder på med er å slå splid mellom deg og din søster. 

Kan skjønne om hun har behov for å snakke om dette, men da bør hun ikke velge et av søsknene til den hun har problemer med som samtalepartner. 

Anonymkode: 6ae4c...03d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er bare rett og rimelig å kjøpe til alle , selv om det bare er en liten ting. Kanskje søsteren din føler seg litt på siden? Hun har jo vært sammen med denne mannen i 6 år. 

Skrevet

I mine øyne er det din mor som nok en gang skaper kvalme før jul. Hun ringer deg og informerer, noe som får hun til å virke som en dame som elsker å skape splid og drama. Se litt mer på henne og litt vekk fra din søster. 

Og som hun over nevner, hvorfor ikke kjøpe  noe til mannen, en flaske vin til en 100 lapp til mannen gjennom 6 år er vel ikke å strekke seg så veldig langt? Er lov å vise omtanke selv om man ikke ser hverandre så ofte. 

Anonymkode: 7570d...1cd

Skrevet

Moren din er minst like stor intrigemaker som din søster, det er vel en arv fra mor tenker jeg 😉

Men at din og søsterens kjæreste får lik gave er helt innenfor, enig med deg der. 

Alle barna burde få en liten julehilsen synes jeg, det ville jeg gitt om jeg var din mor. Jeg gjør ikke forskjell. 

Anonymkode: 21bb8...550

Skrevet

her er det jo faktisk din mor som er problemet synes jeg

Anonymkode: 8ecd2...7f0

Skrevet

Både din søster og mor er problemer her!

Din søster er urimelig. Det er helt normalt å gi omtrent likt til to svigersønner.

Din mor er urimelig som ikke greier å sette grenser for sin datter og si tydelig fra. Og hun er urimelig som så drar deg inn i dette og på den måten skaper ufred mellom din søster og deg, for å gjøre det er helt urimelig og unødvendig. Forstår din mors frustrasjon, men dette er noe hun heller bør ta med en av sine egne søsken eller venninner eller mann.

Du Hi, bør for din egen del vise deg mer voksen enn din mor og søster. Si fra til en mor at du forstår hennes frustrasjon, men at du ikke ønsker å høre mer om slike episoder, for de må din mor takle selv, uten å dra deg inn i det og på den måten skape dårlige følelser mellom deg og dine søster - og så si at det vel ikke er det hun ønsker å gjøre? Anbefal henne å snakke med andre om dette om hun har behov for det.

Og så later du som om du aldri har hørt dette overfor din søster, for dette er noe som er mellom henne og din mor, ikke henne og deg.

Anonymkode: a63fe...d46

Skrevet

Det med gavene til samboerne deres synes jeg er en merkelig ting å reagere på. Jeg har vært gift med mannen min i 15 år, og søsteren min har fått ny kjæreste i år. Jeg vet foreldrene mine har kjøpt mindre gave til han i år, mer i kategorien "liten oppmerksomhet". Men de har planer om å flytte sammen i løpet av året, og hvis forholdet holder, så regner jeg med han får like mye som mannen min neste jul. (Ikke kunne det falle meg inn å anse det som min sak heller da, jeg vet bare tilfeldigvis litt om hvordan de tenker fordi vi pleier å handle sammen.)

At stebarna hennes ikke får gave forstår jeg derimot at hun synes er leit. Vi kjøper gave til stebarna til mannens søster selv om vi ikke kjenner dem, synes det er en selvfølge, for de er jo likevel familie. Mannens foreldre gjør det derimot ikke. Folk tenker tydeligvis forskjellig.

Anonymkode: 4e677...aeb

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette 👆 Det som skjer her er at moren din sår splid mellom barna sine. Om moren din har problemer med din søster er det problemer hun må ta opp med henne, ikke med deg. 

Tanten min holder også på sånn med sine barn. Når hun har et problem med den ene snakker hun om det med den andre. Resultatet er at hun alltid kommer i mellom så søsknene aldri kan få et godt forhold. Det er så utrolig lite modent av henne. Og det er trist å se på for oss andre i familien, som både må forholde oss til stadige konflikter dem i mellom, og som er glad i begge søskenbarna og unner dem godt forhold til hverandre. 

Gode foreldre setter ikke barna sine opp mot hverandre. 

Anonymkode: 0a2f8...f87

Skrevet
17 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Nei. Hun burde (som en annen over her skrev) lufte dette med mannen sin, venninnen sin, kollegaen sin, søsteren eller broren sin eller noen andre. Å sette søsken opp mot hverandre på denne måten er lite modent. 

Anonymkode: 0a2f8...f87

Gjest Antarctica
Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

HI, moren din får selv ta et valg om hva hun kjøper og ikke minst, hva hennes datter får lov å kommentere. Jeg hadde slått opp latterdøra dersom dette var min datter, i alle fall. Hun skal da drite langt og tynt i hva hennes mor velger å gi! 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

👆👆

Og ungene det er snakk om er over 18 år!!

Anonymkode: a6985...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...