Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Jeg og min samboer kjøpte hus for et par år siden, huset eies 50/50 og begge nedbetaler lik sum pr mnd. Jeg har nå nedbetalt en stor del av lånet av mine BSU penger. Nå ønsker min samboer å gjøre det samme. Men: og her blir det vanskelig: han får ikke gjort det fordi huslånet ikke står i hans navn, men i mitt. Grunnen til at det står i mitt navn er fordi jeg tok opp lånet i Statens pensjonskasse, jeg er medlem der, det er ikke han. Jeg leser i lovdata og finner ingen kriterier som sier at lånet må stå i ditt navn. De kriteriene jeg finner, de oppfyller vi uten problem. Jeg skjønner ikke hvorfor dette må være så vanskelig.... Anonymkode: dd468...654
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Det skulle ikke være noe problem så lenge han står som medlånetaker? Men det må fylles inn på selvangivelse. Hva sier rådgiveren i banken? Anonymkode: 62dae...ce1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Dette løser dere enkelt ved å ta opp et lån i en bank med sikkerhet i huset, k hans navn. De pengene betaler dere inn til pensjonskassen. Så betaler han ned det nye lånet med sine BSUpenger. Anonymkode: 5e65c...f62
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skulle ikke være noe problem så lenge han står som medlånetaker? Men det må fylles inn på selvangivelse. Hva sier rådgiveren i banken? Anonymkode: 62dae...ce1 Han står som kausjonist, ikke medlåntaker. Anonymkode: dd468...654
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette løser dere enkelt ved å ta opp et lån i en bank med sikkerhet i huset, k hans navn. De pengene betaler dere inn til pensjonskassen. Så betaler han ned det nye lånet med sine BSUpenger. Anonymkode: 5e65c...f62 Vi tar opp et nytt huslån i hans navn, det var jo genialt 🙌👏👏👏 Anonymkode: dd468...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå