Gå til innhold

Litt vrient spørsmål ang BSU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer kjøpte hus for et par år siden, huset eies 50/50 og begge nedbetaler lik sum pr mnd. 

Jeg har nå nedbetalt en stor del av lånet av mine BSU penger.

Nå ønsker min samboer å gjøre det samme. Men: og her blir det vanskelig: han får ikke gjort det fordi huslånet ikke står i hans navn, men i mitt.

Grunnen til at det står i mitt navn er fordi jeg tok opp lånet i Statens pensjonskasse, jeg er medlem der, det er ikke han. 

Jeg leser i lovdata og finner ingen kriterier som sier at lånet må stå i ditt navn.

De kriteriene jeg finner, de oppfyller vi uten problem.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette må være så vanskelig....

Anonymkode: dd468...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle ikke være noe problem så lenge han står som medlånetaker? Men det må fylles inn på selvangivelse. Hva sier rådgiveren i banken?

Anonymkode: 62dae...ce1

Skrevet

Dette løser dere enkelt ved å ta opp et lån i en bank med sikkerhet i huset, k hans navn. De pengene betaler dere inn til pensjonskassen. Så betaler han ned det nye lånet med sine BSUpenger.

Anonymkode: 5e65c...f62

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle ikke være noe problem så lenge han står som medlånetaker? Men det må fylles inn på selvangivelse. Hva sier rådgiveren i banken?

Anonymkode: 62dae...ce1

Han står som kausjonist, ikke medlåntaker.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette løser dere enkelt ved å ta opp et lån i en bank med sikkerhet i huset, k hans navn. De pengene betaler dere inn til pensjonskassen. Så betaler han ned det nye lånet med sine BSUpenger.

Anonymkode: 5e65c...f62

Vi tar opp et nytt huslån i hans navn, det var jo genialt 🙌👏👏👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...