Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Noen som har hatt dette, eller kjenner noen som har hatt det? Får svar på MR etter nyttår og regner jo helst med at det ikke er noe, men jeg har en del symptomer som gjør det omtrent 5-10 % sannsynlig. Antagelig en saktevoksende i så fall. Hva skjer om det er svulst? Anonymkode: 1b0bc...287
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 En i nær familie hadde en saktevoksende svulst. Det var ikke kreft. Svulsten var stor før det ble oppdaget pga det var først da den ga symptomer . Vedkommende ble operert med godt resultat, ingen skader eller komplikasjoner og trengte ingen annen behandling. Håper at det ikke er svulst hos deg da, men deler erfaringen for å vise at det kan gå veldig bra også. Men viktig å huske på at hver pasient og hver sykehistorie er forskjellig. Svulsten type, størrelse og beliggenhet kan være forskjellig og kreve forskjellig behandling. Ønsker deg uansett lykke til med utredning og behandling. Heldigvis er nevrologene og nevrokirurgene veldig flinke nå og stadig flere kan hjelper. Anonymkode: 91ead...53e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En i nær familie hadde en saktevoksende svulst. Det var ikke kreft. Svulsten var stor før det ble oppdaget pga det var først da den ga symptomer . Vedkommende ble operert med godt resultat, ingen skader eller komplikasjoner og trengte ingen annen behandling. Håper at det ikke er svulst hos deg da, men deler erfaringen for å vise at det kan gå veldig bra også. Men viktig å huske på at hver pasient og hver sykehistorie er forskjellig. Svulsten type, størrelse og beliggenhet kan være forskjellig og kreve forskjellig behandling. Ønsker deg uansett lykke til med utredning og behandling. Heldigvis er nevrologene og nevrokirurgene veldig flinke nå og stadig flere kan hjelper. Anonymkode: 91ead...53e Tusen takk for at du deler! Vet du hvilke symptomer vedkommende hadde? Jeg håper jo det beste og tenker egentlig ikke så mye på det, men litt tanker blir det jo. HI Anonymkode: 1b0bc...287
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Vedkommende hadde mye sterk hodepine, skyldte lenge på migrene og var generelt veldig sliten og trøtt. Etterhvert synsforstyrrelser, tap av luktesans og perioder med hukommelsestap/blackouts. Hvilke symptomer man får avhenger av hvor i hjernen svulsten befinner seg, så det kan gi andre symptomer hos andre pasienter. Anonymkode: 91ead...53e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Venninna mi oppdaget det i sommer etter totalt, og plutselig innsettende, synstap på det ene øyet. Ble operert ut gjennom nesen, svulsten var like stort som et eple. Var heldigvis ikke kreft, og hun kom seg relativt kjapt (rekonvalesensen er jo noe hard uansett, man får ikke snufse eller snyte seg de første ukene, og hodet skal alltid være høyeste punkt og aldri under en viss grad stillingsmesig, så å ta på seg sokker og sko ble en umulig oppgave). Hun sier hun i ettertid burde skjønt det litt før, var bare diverse diffuse symptomer, som slitenhet og svimmelhet fra tid til annen, men sånt opplever man jo uten at det er noe galt også, så. Lykke til med mr, hi. Håper det er noe ufarlig og lett helbredelig! Er det lov å spørre hva du sliter med? Anonymkode: e4a19...b9a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 Takk for svar til alle! Jeg sliter også med å være kronisk sliten og trøtt, en del svimmel, men også kraftige hormonforstyrrelser som ikke gir seg og nå også nedsatt hørsel på et øre, det kom litt plutselig i sommer og går ikke vekk. Er ø-n-h-legen som henviste meg. Plutselig nedsatt hørsel på et øre når tromhinnene er fine osv, var visst ikke helt bra. Når jeg i tillegg sliter med det andre, mente han jeg måtte utredes videre. HI Anonymkode: 1b0bc...287
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Jeg kan trøste deg med flere ting her. Jeg har jobbet med hjernesvulst pasienter i 8år. De fleste som kommer inn har ikke klaget over svimmelhet, trøtthet eller at de er slitne. Det som stort sett har gått igjen er endret personlighet i tillegg til at de er blitt glemsomme. Epilepsi anfall er også svært vanlig. Det eneste jeg stusset på er årsaken til nedsatt hørsel, men det kan være så mangt. Jeg har vel aldri sett dette til som en årsak så vidt jeg kan huske. Når det er sagt skal du absolutt utredes, men jeg tror du vil få andre årsaker til dette enn hjernesvulst. . Anonymkode: fca06...1f2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan trøste deg med flere ting her. Jeg har jobbet med hjernesvulst pasienter i 8år. De fleste som kommer inn har ikke klaget over svimmelhet, trøtthet eller at de er slitne. Det som stort sett har gått igjen er endret personlighet i tillegg til at de er blitt glemsomme. Epilepsi anfall er også svært vanlig. Det eneste jeg stusset på er årsaken til nedsatt hørsel, men det kan være så mangt. Jeg har vel aldri sett dette til som en årsak så vidt jeg kan huske. Når det er sagt skal du absolutt utredes, men jeg tror du vil få andre årsaker til dette enn hjernesvulst. . Anonymkode: fca06...1f2 Nei, det er jo 90-95 % sikkert ikke svulst, men klart man tenker litt på det likevel. HI Anonymkode: 1b0bc...287
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 Hvordan har det gått trådstarter? Jeg opererte selv bort en 3,3 cm stor svulst på hjernen i november. Hadde vært greit å utveksle noen erfaringer om du vil? Anonymkode: 49fb2...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå