Gå til innhold

Ser mange reagerer på bhg i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverer ungene i jula. Ikke hver dag, men lille juleaften skal dem i bhg slik at jeg kan få unna siste handel, innpakking og rydding. Dette går 10x så fort uten barna hjemme, og barna koser seg i bhg disse dagene. Hvorfor er dette så "tabu"? Di skal også i bhg fredagen etter nyttårsaften. Det er fordi jeg skal på jobb fredag, og barna må. Jeg kunne ha spurt bestemor om barnevakt, men vil tro barna savner en del av vennene sine da, og godt å få ut noe energi etter mange dager hjemme før ny helg. 

Jeg tror barna også syns det er fint å slippe å være hjemme når jeg er opptatt, og får det mye bedre når dem kommer hjem, og vi kan slappe av sammen. Barna syns det er gøy å gå på shopping i maks 2 timer. Da er dem lei. Barna syns det er gøy å se på TV hjemme i 1 time, så vil dem finne på noe fysisk. Barna syns det er gøy å bake pepperkaker, så det har vi gjort sammen, men det er ikke gøy å bake en hel dag. Jeg ser ikke problemet med å sende dem. OPPLYS MEG GJERNE!

Anonymkode: 79c8a...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri med barn på shopping, det gjør jeg mens pappaen er hjemme med dem.

Og det beste med jula er jo å være sammen med familie..

Men hva andre gjør, det er det samme. Barnehagen vår er stengt denne jula fordi alle barna skal ha ferie, så tror ikke mange benytter seg av den i jula.

Anonymkode: b5f9c...168

Skrevet

Foreldre som tror at det er kjempegøy i barnehagen de dagene tar feil. Det er lange dager med lite som skjer. Det er som regel få unger, og ofte få av de barnet pleier å leke med og gleder seg til å treffe.

Anonymkode: 97025...06e

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldre som tror at det er kjempegøy i barnehagen de dagene tar feil. Det er lange dager med lite som skjer. Det er som regel få unger, og ofte få av de barnet pleier å leke med og gleder seg til å treffe.

Det er forskjell på barn da. Mitt barn elsket de dagene da han gikk i bhg. Han lekte med alle, så det var ikke så nøye hvem som var der, men han trivdes veldig godt i små grupper.

Anonymkode: 6f31a...d9e

Skrevet

Må man så må man, men glad vi har muligheten til å ha barnet hjemme alle dager i jula. Hun hadde nok kost seg der også, men jeg hadde kjent på at hun var en av veldig få som måtte i bhg de dagene. I vår bhg er det 96 barn tilsammen og 14 tilstede på mandag. Jeg tenker uansett ikke dårlig om de som har barna der da, regner med de ikke har annet valg pga jobb. 

Anonymkode: 2e653...329

Skrevet

Dere må gjøre det som passer DERE, ikke hva alle andre sier. Trenger dere barnehage så bruker dere den. 

Anonymkode: 3dc94...b50

Skrevet

Jobber man og ikke har noen til å passe er barnehage Ok ! Men for å vaske, rydde slappe av selv !!! Nei !! Da lurer jeg på hvorfor dere fikk barn! De har godt av å kjede seg hjemme og se dere rydder og ordner ! 

Anonymkode: 1f3e5...0c9

Skrevet

Vel. Jeg tror ikke man er dårlige foreldre om man brukes den aller siste dagen før jul til å vaske, rydde og handle. Ærlig talt!

Anonymkode: 9b471...375

Skrevet

Er du alene med dem? I så fall er det selvfølgelig helt innafor å levere barna i barnehagen både mandag og fredag, for at du skal få unna juleforberedelsene mandag og jobbe fredag.

Dersom du har en mann/samboer/partner som du bor sammen med, er det i mitt hode bedre at én av dere aktiviserer barna, f.eks. tar dem med ut en tur, mens den andre rydder/vasker/handler.

Litt avhengig av barnas alder, synes jeg husarbeid går greit rundt dem. Men da bør de være tre og fem f.eks. Jeg kan støvsuge, vaske bad, vaske tøy, tømme oppvaskmaskinen osv. mens de leker rundt meg.

Jeg ville personlig aldri tatt med barn på shopping. Da må jeg ev. parkere dem i lekelandet på senteret.

Anonymkode: be2ad...f2c

Skrevet

Og jeg skjønner ikke dette behovet for å forsvare seg og forklarer hvorfor man gjør sånn og sånn. Spiller det noen rolle om det sitter noen besserwissere rundt omkring og tror de er så mye bedre enn andre? eEler kanskje motsatt - trenger å rakke ned på andre for å opphøye seg selv? Det store flertallet driter i hvem som har barna i barnehagen når og hvorfor.  

Anonymkode: 2a09d...583

Skrevet

Jobber selv i barnehage, gutten min skal i sin barnehage 23 desember og 3 januar, skjønner godt at barn kommer i barnehagen, folk må jo på jobb 🙂. Har litt vanskeligere å forstå de som leverer 07.30-1630 hver dag selv om de er hjemme, men prøver å ikke tenke på det, de har sine grunner 🙂. Barna koser seg ekstra den siste lille halvtimen når vi har seinvakt 🙂

Anonymkode: af137...69b

Skrevet

Jeg og mannen var på storhandel til jul i dag tidlig, og det var vi ikke alene om for å si det sånn... 

Våre unger er store nok til å være alene hjemme, så vi tok det helt med ro i kaoset, men samtidig som vi kom kom det en mamma med to barn på ca 3 og 5 år. 

Vi "fulgte" denne mammaen på hele runden, og hun svettet altså. Ungene survet, ville ikke gå osv, de pillet og plukket som barn gjør, alt fra brødskjæremaskin til kjøleskap. Mammaen skulle storhandle, passe på ungene, forklare og si nei, prøve å muntre opp grinete surveunger som slett ikke synes dette var gøy 

Vi endte der vi startet, ved siden av henne på parkeringsplassen, nå med survete barn som ikke ville inn i bilen. 

Må si jeg skjønner godt de som putter de i barnehagen noen timer på mandag for å gjøre unna handling og siste ærend før jul altså 😉

Jeg og mannen snakket om det, at kanskje var hun alenemor, eller kanskje var mannen nordsjøarbeider eller noe sånt, og all ære til henne som fikset brasene (de ungene survet, klagde og trasset gjennom hele butikken) samtidig som vi var sjeleglad for alltid å ha vært to og aldri har trengt ta slike handleturer.

Anonymkode: e140e...7dc

Skrevet

Du kunne handla og "gjort det siste" forrige uke, en lørdag, da pappaen var med ungen

Ikke ok å sende ungen i bhg 23.12

Anonymkode: b1803...0f4

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kunne handla og "gjort det siste" forrige uke, en lørdag, da pappaen var med ungen

Ikke ok å sende ungen i bhg 23.12

I alle dager! "Ikke ok å sende ungen i bhg. 23.12". Lille julaften er "dagen før dagen". Da ordner jeg det siste før jul, og det kan være ganske mye... (I år skal jeg kjøpe nesten alle julegavene på lille julaften, har ikke hatt tid før pga jobb). Klokken 17.00 er det risengrynsgrøt og kos. Da har vi tid til å kose oss sammen nettopp fordi barnet/barna var i bhg. tidligere på dagen. (Pappaen er på jobb på lille julaften).

Anonymkode: faf83...e4f

Skrevet

Alle har tid til å ordne jula i tide til at barnet får ferie. Men enkelte liker seg selv bedre enn sine barn og da blir det sånn.

Anonymkode: 66506...764

Skrevet

Ingen normale sender kidden i barnehagen 23. Desember så fremt det ikke er høyst nødvendig på grunn av jobb! Alle andre er dårlige foreldre rett og slett ! 

Skrevet

Etter 20 år med Internett, og over 10 år med sosiale medier, og kanskje 15 år der nettforum har vært vanlige, har vi vel lært at fremmede på Internett mener alt mulig rart om alt som er feil ved alt man gjør eller ikke gjør :)

Anonymkode: e82a3...4f4

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen normale sender kidden i barnehagen 23. Desember så fremt det ikke er høyst nødvendig på grunn av jobb! Alle andre er dårlige foreldre rett og slett ! 

Så utrolig praktisk! Da kan bare barnehagene sende lister over alle barna som måtte i barnehagen på lillejulaften til barnevernet, så vet de hvem de må ha omsorgsovertakelse for

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle har tid til å ordne jula i tide til at barnet får ferie. Men enkelte liker seg selv bedre enn sine barn og da blir det sånn.

Anonymkode: 66506...764

God bedring. Skal tenne et lys i kveld for at du utvikler mer forståelse og empati ❤️

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager! "Ikke ok å sende ungen i bhg. 23.12". Lille julaften er "dagen før dagen". Da ordner jeg det siste før jul, og det kan være ganske mye... (I år skal jeg kjøpe nesten alle julegavene på lille julaften, har ikke hatt tid før pga jobb). Klokken 17.00 er det risengrynsgrøt og kos. Da har vi tid til å kose oss sammen nettopp fordi barnet/barna var i bhg. tidligere på dagen. (Pappaen er på jobb på lille julaften).

Har ikke hatt tid? Ikke engang i en nettbutikk en lørdagskveld i oktober, klokka 21:00? Dummeste jeg har lest ass. Du har faktisk 12 måneder på deg på å kjøpe julegaver. 

Hvis du har fri er det skikkelig stygt å sende ungen i barnehagen på lillejulaften. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det der er bare dårlige unnskyldninger. Fatter ikke at noen frivillig legger nesten hele julegavehandelen til lille julaften

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke hatt tid? Ikke engang i en nettbutikk en lørdagskveld i oktober, klokka 21:00? Dummeste jeg har lest ass. Du har faktisk 12 måneder på deg på å kjøpe julegaver. 

Hvis du har fri er det skikkelig stygt å sende ungen i barnehagen på lillejulaften. 

Ser flisen i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget. :o

Skrevet

Her jobber vi begge to, men barna får fri 23 desember og blir med meg på jobb. Har jeg ikke hatt mulighet til å ta de med på jobb, så hadde de vært i bhg og skole. De skal i bhg og skole både 2 og 3 januar også, da har vi begynt på jobb igjen.

Anonymkode: c7094...535

Skrevet

Altså, 23.desember er vanlig arbeidsdag folkens! Til og med 24.desember frem til klokka 13.00 er vanlig arbeidsdag. Blir helt matt her. "Sender du ungen i bhg 23.desember er du en dårlig forelder". Dummeste jeg har hørt!

Jeg tenker at ungene koser seg i bhg den dagen. Mer gøy der enn stressende etter mor på juleshopping osv. Og ja, mye kan man fikse i god tid før jul. Men blomster, blomstergaver, fersk mat osv må man nesten handle rett før. 

Vår bhg er stengt hele jula, så for oss er ikke dette et tema. Stort sett har mannen fri, ellers så har vi besteforeldre som nabo. Så for oss løser det seg alltids. Men jeg jobber i utgangspunktet både i helga, 23.desember og i romjula, så hadde situasjonen vært litt annerledes, så kunne våre barn måtte vært i bhg litt i jula å. Jeg tenker vi er heldige, ikke at de som må ha barna litt i bhg i jula er dårlige foreldre. Og heldigvis er de fleste bhg gode bhg, der de sørger for ekstra kos og hygge de dagene i jula, slik at det blir en positiv opplevelse for barna. 

Anonymkode: b6443...55c

Skrevet

Selvfølgelig går ungen i bhg om du trenger det. Hadde jeg hatt små barn hadde det vært en selvfølge, jeg er jo på jobb selv og det er jo hele grunnen til at jeg har betalt bhg-regningen hver måned. Hvis bhg er så dårlig at det er krise å bruke den lille julaften må du heller se deg om etter en bedre barnehage. 

Og vær så snill, ikke hør på hønsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...