Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Mister jeg retten om jeg flytter til et annet fylke? Anonymkode: e8e5f...5c2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Spør heller Rikshospitalet enn dette forumet!? Anonymkode: 833ea...02c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Det er fritt sykehusvalg, så vil jo tro det ikke har noe å si. Kommer sikkert an på hva du er under utredning for, og som hun over sier, spør heller der enn her? Anonymkode: b1dcb...87c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Ville sendt mailen til rh. og spurt. Men retten til hva? Man blir henvist til behandlingssted uavhengig av adresse... Har selv blitt utredet på Sykehus innlandet, og fått Opr på sh nærere hjemme (vestre viken Hf) når utredningen var ferdig - fritt sykehusvalg. Forskjellen var at det ble et par mnd lengre ventetid på dette sykehuset. Anonymkode: 1fdf2...dbd
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Tror det er fritt sykehusvalg for behandling, men ikke for utredning. Så det spørs hvilken type lidelse du er under utredning for. Kan utredningen gjøres på et mindre lokalsykehus der du flytter, kan det være du må utredes der. Men spør på sykehuset for å være sikker! Anonymkode: 9c0a2...27b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 Jeg går fast til behandling på rikshospitalet, bor i Buskerud. Men hør med sykehuset. For det jeg er under behandling for, har de ikke tilbud om i Buskerud. Anonymkode: 6f8a1...77b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Nei. Rikshospitalet er ikke et lokalt/regional sykehus, som Ahus eller Ullevål, men har nasjonalt ansvar. Forøvrig er det fritt sykehusvalg. Anonymkode: 46058...1ad
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Rikshospitalet er ikke et lokalt/regional sykehus, som Ahus eller Ullevål, men har nasjonalt ansvar. Forøvrig er det fritt sykehusvalg. Anonymkode: 46058...1ad Fritt sykehusvalg er en vits Anonymkode: 57cf3...a5e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Vil tro det kommer an på hva de utreder deg for, Hi. Jeg står midt i det. Riksen er egentlig det eneste sykehuset i landet som har bittelitt kompetanse innen det som feiler meg, og det var også årsaken til at jeg ble henvist dit. De sliter med å sette diagnose på meg fordi jeg ikke passer inn i noen bokser, tross konkrete funn. Sist jeg var der fikk jeg beskjed om at siden jeg nå hadde flyttet til en annen landsdel så ville de overføre meg til lokalsykehuset jeg nå hører til - et sykehus som ikke har noe som helst kompetanse på det som feiler meg. Det er helt fortvilende, for jeg blir bare dårligere og dårligere, men Riksen tar ikke ansvar. De er overarbeidede og derfor var det visst nå beleilig å overføre meg til et annet sykehus. Det er uforsvarlig. Så ja, du risikerer å bli overført til et annet sykehus, selv om du feiler noe Riksen skal være eneste stedet i landet de har kompetanse på det. Anonymkode: c93b9...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå