Gå til innhold

Kan jeg legge til sjefene mine på snap eller insta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller blir det for kleint? Har jobbet der i 4 mnd... sjefene er ganske laid back. Avslappende sjefer og kule. Mange av de andre jentene har sjefene i alle fall på insta...

Anonymkode: 8ddda...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg er sjef. Og legger ikke til mine medarbeidere fordi jeg ikke vil at de skal føle seg presset til å bli venn med meg der. Men om de legger meg til blir jeg glad. 

Anonymkode: f622a...1e2

Skrevet

Noen sjefer er ok med det og andre ikke. Hvis de er venn med andre ansatte så er det mest sannsynlig greit. En forespørsel er uansett ikke farlig, enten godtar de den eller ikke. 

Anonymkode: 194dc...537

Skrevet

Jeg har min sjef på både snap, insta og face. Men har har med tiden blitt en av mine beste venner 

Anonymkode: 0281c...1cf

Skrevet

Jeg er leder (utstår ikke ordet sjef). Som hun over blir jeg glad for å bli lagt til, men legger ikke til selv. 

Anonymkode: 76d5b...f4f

Skrevet

Jeg har lederen min på instagram og Facebook. Ikke snap. 

Anonymkode: 52d47...01d

Skrevet

Med tanke på Metoo bli det feil.

Selv om det er "frivillig" så er det et skjevt maktforhold og man vet ikke om den ansatte kan ha følt seg presset, kanskje for å bli likt og skaffe seg fordeler på jobben. Det er sjeldent at noe på disse mediene er relevant for jobben og det profesjonelle forholdet til personen. Man skaper en, i mange tilfeller, en unaturlig privat relasjon.

Det kan også sette lederen i en vanskelig situasjon om ikke å være naturlig med sine private venner. Kommentarer kan fort bli tatt ut av en privat kontekst og brukt imot han på jobben.

Anonymkode: 096ab...637

Skrevet

Jeg er leder og liker det ikke selv. Men er dere gode venner er det jo bare å kjøre på. Prøver å unngå å bli bestis med de ansatte. Oppstår det konflikt kan det gjøre det veldig vanskelig for begge to. 

Har også opplevd at ansatt som jeg hadde på facebook var sykemeldt, men ute å reiste. Pga facebook. Jeg personlig blir veldig vár på hva de skriver der også, hvis det er noen meninger eller lignende som tenker kan ha betydning for jobben. 

Men det dummeste er fortsatt hvis man kommer i konflikt. Kan også være uproft hvis man f.eks legger ut at man er på fylla, dagen før tidligvakt. 

Anonymkode: 9e7df...99f

Skrevet

Jeg er leder. Som de andre over her legger jeg ikke til selv, men aksepterer når medarbeidere legger meg til. 
Det er veldig vanlig hos oss og jeg har nesten hele bedriften på some. 

Anonymkode: 8fb6c...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...