Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Burde jo vært fornøyd med å sitte her med mann og barn. Koser oss vi. Men er aldri med venner ( har bare bekjente ) flere som bare har familien og er fornøyd med det ? Må lære meg at sånn er det bare Anonymkode: 04645...02b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Jeg gjør begge deler. Nå er jeg midt i en skilsmisse hvor vi bruker helgene sammen med barna og ukene hver for oss, men. Jeg har alltid hatt behov for å være noe annet enn bare mamma og kone... Anonymkode: 7227e...3ab
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Vet du, jeg synes du er heldig. Du har mann og barn du koser deg med. Jeg er alene, helt alene, syk, blitt fattig pga. sykdom, er nesten aldri ute på noe både pga. helsen og økonomien. Du lever det livet jeg ønsket meg en gang, så jeg synes du er heldig - sett pris på det Men ellers, jeg forstår at man likevel kan føle seg ensom. Du som person trenger gjerne noe som bare er for deg selv, en eller flere gode venninner, en interesse/hobby, noe som ikke bare handler om å være mamma og om familien. Kanskje du kan gjøre det til ditt prosjekt for 2020? At du skal begynne å gjøre noe du liker, meld deg på et kurs, lær deg en ny aktivitet, ta opp igjen noe du likte å gjøre før. Kanskje du kan ta initiativ til å bli bedre kjent med noen som på sikt kanskje kan bli bedre venninner? Om du og mannen trenger mer tid sammen, prøv å få tak i barnevakt og gjør noe sammen. Savner du at dere som familie er mer sosiale eller ute og gjør ting - gjør noe med det. Ta initiativ, be med en eller flere andre familier på en aktivitet. Legg listen lavt. Romjulsgrilling på lekeplassen i nabolaget, aking med kakao på en hverdagskveld eller en helg, hva som helst. Du trenger ikke ha det som du har det, men du må jo selv gjøre det som skal til for å skape en endring... Anonymkode: a40fd...736
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Sånn er det her og HI. Og hos veldig mange. Vi må heller være takknemlig for det vi har. Anonymkode: 26eb0...fe4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Burde jo vært fornøyd med å sitte her med mann og barn. Koser oss vi. Men er aldri med venner ( har bare bekjente ) flere som bare har familien og er fornøyd med det ? Må lære meg at sånn er det bare Anonymkode: 04645...02b Du har i hvertfall familie å være sammen med, noen som er glad i deg. Det er det ikke alle som har. Anonymkode: f9f9b...853
*blomst* Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Jeg er mye sammen med familien men har også et behov for å være med andre voksne og har mange venninner, kollegaer og bekjente jeg finner på ting med innimellom 😊 Så slenger meg på en over her, hva med å gjøre det til neste års prosjekt? Vet at det kan være vanskelig å få "nye venner" men tenk på nettverket du sikkert allerede har rundt deg: Hva med å invitere mammaen i klassen/avdelingen til barna på mammakveld? De har vi gjort her og det er veldig koselig 😊 har blitt godt kjent med flere av mammaene Inviter/ foreslå en kinotur eller en middag med kolleger? Inviter venner av barna m/foreldre med på tur, middag eller spillkveld? Meld deg på et kurs innenfor noe du synes er interessert?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Jeg har mange nære venner, de er nesten like viktige for meg som familien min. Vi gjør aktiviteter sammen, drar på turer og ferier og feirer div. høytider sammen. Men det kommer jo ikke av seg selv. Forstår ikke holdningen din til at «sånn er det bare». Dere kan skaffe venner om dere vil og jobber for det. Anonymkode: d6d8c...ae9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mange nære venner, de er nesten like viktige for meg som familien min. Vi gjør aktiviteter sammen, drar på turer og ferier og feirer div. høytider sammen. Men det kommer jo ikke av seg selv. Forstår ikke holdningen din til at «sånn er det bare». Dere kan skaffe venner om dere vil og jobber for det. Anonymkode: d6d8c...ae9 Når og hvordan ble du kjent med de vennene du har nå? Anonymkode: fd73b...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå