Gå til innhold

Har medaljen av likestilling en bakside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjønnskampen siden den skjøt fart på slutten av 1960 tallet og fram til i dag endret samfunnet dramatisk.  Sysselsetting er nesten fordoblet på grunn av kvinners obligatoriske deltakelse i arbeidslivet. I takt med økonomisk vekst og økt produktivitet har forbruket eksplodert.  Familien nøyer seg ikke lenger med en beskjeden leilighet, men krever enebolig, flere biler, hytter og ferieturer til det fjerne utland. Hvem har egentlig tjent på en slik utvikling?

Trivselen i familien har neppe økt tilsvarende når over halvparten av alle ekteskap i dag ender med skilsmisse. Økonomisk uavhengighet har ført til større selvstendighet, og den politiske parolen av individuell frihet har inspirert mange til å forlate familien til fordel for enslighet og personlig lykke. Med begge foreldre i arbeid blir full barnehagedekning en samfunnsmessig selvfølge og barns oppdragelse og oppvekst overtas i stadig større grad av staten. Eldreomsorg havner i samme tidsklemme med en institusjonalisert og ofte uverdig behandling av de eldre som resultat. Rotløsheten blant barn og unge fører til økende tilpasningsproblemer i skolen, eksplosiv vekst i kriminalitet, rusmisbruk, selvmord og tidlig uføretrygd og utmelding av samfunnet for stadig flere.

Samfunnsøkonomisk har kvinnesaken vært en suksess, og har vært en bidragsyter til å drive det kapitalistiske samfunnet inn i sitt neste stadium.  Så vel demokrati eller kapitalisme er historie.  Enkeltindividene eller markedet bestemmer ikke samfunnsutviklingen, men verdensøkonomien og stormaktspolitikken er i dag monopolistisk og styrt av multinasjonale kooperasjoner. Dette er ingen blind utvikling, men en styrt politikk mot stadig større globalisering og statlig kontroll over enkeltindividet. En ny verdensorden er på vei med en neo-feudalsk samfunnsstruktur med en elite på toppen, og en manipulert og styrt befolkning som maktesløse undersåtter.

I denne prosessen er oppløsning av familien og nasjonalstatene et viktig virkemiddel for å pulverisere samfunnet ned i adskilte enkeltindivider, mest mulig like og dermed lettere å styre og kontrollere. Kvinnefrigjøring i de siste 50 årene har seilt i medvind fordi den kooperative makteliten som kontrollerer media, vitenskap, utdanningssystemet og den generelle meningsdannelsen har støttet den, og har avstått fra latterliggjøring,   motarbeidelse eller kriminalisering som er noen av deres virkemidler.

Paradoksalt fører kvinnefrigjøring til alt annet enn frigjøring, men legger stein til et fremtidig slavesamfunn hvor staten og multinasjonale kooperasjoner kontrollerer og eier alt. Kapitalismen og den industrielle revolusjon oppløste storfamilien. Neste stadie er oppløsning av kjernefamilien og stadig større statlig og kooperativ styring over enkeltindividet fra vugge til grav.

Anonymkode: 040a8...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære vene, kan du ikke være så snill og rulle inn. Møkka lei dette idiotiske gnålet ditt.  

1890-tallet ringte forresten og ba deg komme hjem. 

Anonymkode: f26b9...098

Skrevet

Mye vettugt her.

Men når det kommer til kriminalitet tar du veldig feil.

Dessuten er du nokså bombastisk. Still spørsmål heller enn å svare selv.

Anonymkode: 5f99f...1f4

Skrevet

Ja, det synes jeg. Likestilling for meg handler om å få lov til å være kvinne og følge mine urinstinkter.

Anonymkode: 26efd...cc9

Skrevet

Det du beskriver er jo ikke medaljens bakside, det er jo helvetes forgård! Hvem tenker du startet dette, var det dem som var for kvinnelig stemmerett? Arverett? Eiendomsrett? 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg. Likestilling for meg handler om å få lov til å være kvinne og følge mine urinstinkter.

Anonymkode: 26efd...cc9

Alltid lurt på disse urinstinktene.. føler ikke på dem selv😅 Altså å beskytte barnet mitt så klart, men det instinktet har jo mannen og.

Hva vil det si å være kvinne? Er jo ikke bare en definisjon på det ;) Du har jo friheten til å velge. Alle har jo det? Altså ikke i pose å sekk så klart.. men hva som er viktig for akkurat deg.

Dersom det er viktig for deg å være hjemme med barn lengst mulig eksempelvis, så kan du jo det.. men da må du også ofre andre ting. 

Eller mente du noe annet? 😅

Anonymkode: dc9ee...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...