Gå til innhold

Beinhinnebetennelse....finnes det medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en beinhinnebetennelse som kommer og går. Når den kommer står jeg over trening noen dager. Men så kjenner jeg at det «murrer» også i det daglige.

Fonnes det hjelp å få hos lege? Dvs noe betennelsesdempende medikament ?

Anonymkode: 215d6...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes hjelp på apoteket i form av NSAIDS (Ibux/Voltaren osv). Trenger ikke lege :)

Anonymkode: c9a3b...22f

Skrevet

Jeg har god erfaring med kinesiotape. Fikk en fysioterapeut til å vise meg første gangen, og nå gjør jeg det selv. Får det i knærne. 

Anonymkode: 195d7...85e

Skrevet

Jeg slet med det samme. For meg var nye sko redningen. Fikk sko tilpassetmeg øå løplabbet og det hjalp

Skrevet

Rette sko, hvile og voltarol-gel. Jeg er endel plaget med det, har snakket med flere leger om det (trener med flere) og alle sier det samme. Hvile og avlastning er det viktigste.

Anonymkode: 8a6f6...ad5

Skrevet

Det holder ikke å stå over trening et par dager.

Hos meg ble det kronisk, slet med det i flere år, men jeg tok det aldri med ro,

Ta det helt med ro i minst to uker og smør med voltarol-gel, kjøp gode sko og trapp litt forsiktig opp igjen.

Da jeg danset mye (drev med ballett som tenåring) trente vi skinnleggen for å unngå beinhinnebetennelse, det vi gjorde da var å ligge på rygg med et og et ben opp i været, så flekset vi og rettet ut foten til det begynte "brenne" foran på leggen, da trente vi liksom opp styrken foran der. Aner ikke om det hadde noe for seg, men vi drev nå med det alle sammen.

Anonymkode: c02b4...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...