Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Søsteren min og mannen hennes har bestillt hotell og dyre standup show billetter til ikveld,men nå har barnevakten fått omgangssyke å har avlyst. Søsteren min spør da meg om jeg kan passe datteren hennes,hun er like gammel som min sønn så de storkoser seg ilag. Men datteren har hatt feber inatt. Ønsker jo å hjelpe søsteren min så hun ikke må avlyse alt,samtidig som jeg er veldig redd for at han skal bli smittet nå rett før jul. Hva hadde dere gjort? Sittet barnevakt likevelå tatt sjansen på at sønnen min ikke blir smittet? Eller sagt nei til å hjelpe? Anonymkode: 3668b...146
Tipp topp Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Jeg hadde passet, men så er ikke jeg så bekymret for smitte heller.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Hadde sittet barnevakt hjemme hos dem og ikke mikset barna. Anonymkode: f7f57...790
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, Tipp topp skrev: Jeg hadde passet, men så er ikke jeg så bekymret for smitte heller. Er bare 2 år siden sønnen min hadde 40 i feber på julaften å det var ikke særlig kjekt for å si det sånn. Derfor jeg er litt skeptisk til å passe en jeg vet er syk selv om det er familie. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Aldri i livet. Syke barn får de passe selv. Hva hvis barnet blir verre og trenger foreldrene? Anonymkode: c1090...489
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri i livet. Syke barn får de passe selv. Hva hvis barnet blir verre og trenger foreldrene? Anonymkode: c1090...489 De er bare en time unna så skulle hun bli verre så hadde bare ringt søsteren min. Eneste grunnen til at jeg er skeptisk er jo fordi det ikke frister med en jul til der barnet mitt har høy feber. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde sittet barnevakt hjemme hos dem og ikke mikset barna. Anonymkode: f7f57...790 Å ha begge i huset deres uten at de leker med hverandre hadde nok aldri fungert. Å får heller ikke barnevakt til min gutt for vi bruker samme barnevakt som nå har omgangssyke. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 Jeg hadde passet så lenge det «bare» er feber. Hadde det vært omgangssyken derimot, så hadde jeg aldri i livet passet! Anonymkode: 7e0c9...ddf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 Om det ikke finnes andre muligheter, så hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til å si nei. Men hadde ikke likt det. Samtidig forstår jeg godt at det er surt å gå glipp av noe de har gledet seg til og som kostet mye penger. Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg først spurt noen som ikke hadde barn selv, siden det er lettere for voksne å unngå smitte med god håndhygiene osv. Anonymkode: 5ed7f...776
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde passet så lenge det «bare» er feber. Hadde det vært omgangssyken derimot, så hadde jeg aldri i livet passet! Anonymkode: 7e0c9...ddf Hadde det omgangssyke så hadde jeg ikke vurdert det en gang. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #11 Skrevet 20. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det ikke finnes andre muligheter, så hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til å si nei. Men hadde ikke likt det. Samtidig forstår jeg godt at det er surt å gå glipp av noe de har gledet seg til og som kostet mye penger. Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg først spurt noen som ikke hadde barn selv, siden det er lettere for voksne å unngå smitte med god håndhygiene osv. Anonymkode: 5ed7f...776 Hun har nok spurt alle andre før meg,for hun vet at det var god sjanse for at jeg hadde sagt nei ettersom hun vet jeg er redd for at han skal bli smittet i julen. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #12 Skrevet 20. desember 2019 Så sant det ikke er omgangssyke så hadde jeg gjort det. Ingen med omgangssyke kommer i nærheten av mitt hus før jul Anonymkode: 81923...a38
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. desember 2019 #13 Skrevet 20. desember 2019 Om hun har hatt feber i natt, så vil det jo vise seg utover dagen om hun blir verre eller bedre. Og om hun eventuelt får omganssyken. De skal vel ikke av sted før senere i dag? Om jenta blir veldig dårlig, så reiser de vel ikke uansett. Det hadde i alle fall ikke jeg gjort. Sånn er det jo å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #14 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Søsteren min og mannen hennes har bestillt hotell og dyre standup show billetter til ikveld,men nå har barnevakten fått omgangssyke å har avlyst. Søsteren min spør da meg om jeg kan passe datteren hennes,hun er like gammel som min sønn så de storkoser seg ilag. Men datteren har hatt feber inatt. Ønsker jo å hjelpe søsteren min så hun ikke må avlyse alt,samtidig som jeg er veldig redd for at han skal bli smittet nå rett før jul. Hva hadde dere gjort? Sittet barnevakt likevelå tatt sjansen på at sønnen min ikke blir smittet? Eller sagt nei til å hjelpe? Anonymkode: 3668b...146 Må du ha med deg sønnen din da? Kan han ikke være hjemme hos pappaen? Hvis du ikke bor med ham, ta med barnet ditt og vask hendene godt. Men har du en pappa som kan stille opp, er det ihvertfall ikke noe problem... Synes generelt folk er flinke til å tenke på seg selv. Neste gang er det du som er i beita, og da er det kjipt hvis søsteren din sier nei pga hensynet til sitt eget barn. Anonymkode: 1dbe2...05b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 Mente datteren din... Anonymkode: 1dbe2...05b
CherryC Skrevet 20. desember 2019 #16 Skrevet 20. desember 2019 Med kun feber så hadde jeg nok sagt ja. Men kommer jo an på allmenntilstanden til barnet også tenker jeg. En slapp unge med 40 i feber hadde jeg ikke ville hatt ansvaret for, hadde heller ikke reist fra en unge med så høy feber.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #17 Skrevet 20. desember 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har nok spurt alle andre før meg,for hun vet at det var god sjanse for at jeg hadde sagt nei ettersom hun vet jeg er redd for at han skal bli smittet i julen. Anonymkode: 3668b...146 Her skriver du «han». Da var det vel sønnen din likevel da. Anonymkode: 1dbe2...05b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #18 Skrevet 20. desember 2019 3 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Om hun har hatt feber i natt, så vil det jo vise seg utover dagen om hun blir verre eller bedre. Og om hun eventuelt får omganssyken. De skal vel ikke av sted før senere i dag? Om jenta blir veldig dårlig, så reiser de vel ikke uansett. Det hadde i alle fall ikke jeg gjort. Sånn er det jo å ha barn. Omgangssyke hadde hun forrige tirsdag så er sikkert ikke det nå igjen. Anonymkode: 3668b...146
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #19 Skrevet 20. desember 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må du ha med deg sønnen din da? Kan han ikke være hjemme hos pappaen? Hvis du ikke bor med ham, ta med barnet ditt og vask hendene godt. Men har du en pappa som kan stille opp, er det ihvertfall ikke noe problem... Synes generelt folk er flinke til å tenke på seg selv. Neste gang er det du som er i beita, og da er det kjipt hvis søsteren din sier nei pga hensynet til sitt eget barn. Anonymkode: 1dbe2...05b Dette er jo ikke å bare tenke på seg selv da.. Det er like før jul, og man risikerer at familien blir liggende syk. Og når anledningen er stad-up show så er det ikke akkurat liv og helse, tenker jeg. Men igjen, det er forskjell på om det er forkjølelse eller om det er omgangssyke. Anonymkode: 81923...a38
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #20 Skrevet 20. desember 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må du ha med deg sønnen din da? Kan han ikke være hjemme hos pappaen? Hvis du ikke bor med ham, ta med barnet ditt og vask hendene godt. Men har du en pappa som kan stille opp, er det ihvertfall ikke noe problem... Synes generelt folk er flinke til å tenke på seg selv. Neste gang er det du som er i beita, og da er det kjipt hvis søsteren din sier nei pga hensynet til sitt eget barn. Anonymkode: 1dbe2...05b Faren sier alltid nei til å ha sønnen sin ekstra til tross for at kun har samvær annenhver helg,så er nok ikke mye hjelp å hente der dessverre. Får vel bare si ja til å sitte barnevakt å være veldig nøye med håndvasken ja. Anonymkode: 3668b...146
**snuskeluska** Skrevet 20. desember 2019 #22 Skrevet 20. desember 2019 Jeg hadde med god samvittighet sagt nei. Jeg tenker at da må en av foreldrene være hjemme med sitt syke barn, så får heller den andre ha med seg en kompis/venninne på show. Jeg hadde ikke risikert at smitten spredte seg til mitt hus.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #23 Skrevet 20. desember 2019 Null stress, hadde gjort det glatt. Om gubben er hjemme så hadde jeg dratt dit, hvis ikke så hadde jeg hatt barnet hjemme til oss. Ordnet seng på gulvet på vårt rom til tantegullet og ellers ordnet med aktiviteter der de er adskilt. Er så mange syke over alt nå at det er ikke til å unngå at det blir smitte uansett. Anonymkode: c0426...806
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #24 Skrevet 20. desember 2019 Feber ville jeg ikke bekymret meg for. Like stor sannsynlighet at ditt eget barn tar det med hjem fra barnehagen. Jeg ville passet barnet hjemme hos dem, og latt mannen være sammen med våre barn. Anonymkode: 5b716...f06
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #25 Skrevet 20. desember 2019 Hadde nok sagt nei .. hva sa du hi ? Anonymkode: af324...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå