Gå til innhold

«Jeg har kastet opp i hele natt, men kan ikke være hjemme for jeg har ikke jobbet her lenge nok til egenmelding»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og så kom hun på jobb. Likblek. Klaget hele tiden på kvalme. Hun har jobbet hos oss i snart 5 uker og har da ikke mulighet til egenmelding, men hun kunne jo sykmeldt seg og holdt seg hjemme så de andre ikke blir smittet! 
Heldigvis pleier ikke jeg bli smittet, men vi har deadline på en del ting på mandag og har ikke råd til at noen blir syke nå fordi hun ikke vil kontakte legen! 
Hva foregår i hodet til folk?

Anonymkode: c567b...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her tar ikke legekontoret imot folk som kaster opp

Anonymkode: a5c0c...d58

Det gjør de her

Anonymkode: c567b...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tar ikke legekontoret imot folk som kaster opp

Anonymkode: a5c0c...d58

Her sender legen det elektronisk bare du beskriver symptomene (de har app hvor du kan ha elektronisk konsultasjon med legen og evt video) 

Anonymkode: 0b7f7...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så kom hun på jobb. Likblek. Klaget hele tiden på kvalme. Hun har jobbet hos oss i snart 5 uker og har da ikke mulighet til egenmelding, men hun kunne jo sykmeldt seg og holdt seg hjemme så de andre ikke blir smittet! 
Heldigvis pleier ikke jeg bli smittet, men vi har deadline på en del ting på mandag og har ikke råd til at noen blir syke nå fordi hun ikke vil kontakte legen! 
Hva foregår i hodet til folk?

Anonymkode: c567b...2b8

100% egoist, hvis ikke hun bare lyver på seg sympati da, og det hadde jeg lett sagt rett ut. Jeg er selv leder, og har sendt hjem folk og bedt de ringe legen sin. Har ikke kapasitet til den type smitte på jobben. Og så utrolig dårlig gjort mot sine kollegaer. 

Anonymkode: 0b7f7...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel meget mulig at hun blandet sammen retten til egenmelding og retten til sykemelding/-penger?

En del år tilbake var jeg i lignende situasjon, manglet noen dager i jobben for å ha rett til sykepenger. Fikk ordentlig magesjau. Var veldig fortvilt, for jeg hadde virkelig ikke råd til å få redusert lønn da siden jeg hadde stått uten jobb en periode før dette. Snakket med sjefen, om jeg kunne komme og kun være på mitt eget kontor hele dagen og bruke ett toalett, men da sa arbeidsgiver at jeg skulle få full lønn for de dagene jeg ble borte, og at jeg bare skulle være hjemme til jeg var frisk. Den arbeidsgiveren fikk en meget lojal arbeidstaker som takk for velviljen sin :)

Hvis din kollega har misforstått, HI, så kan jo det forklare hvorfor hun likevel kom. Hun er også nyansatt, er kanskje redd for å bli mistrodd, at hun blir "beleilig" hjemme rett før jul. Her tenker jeg arbeidsgiver kunne vist litt velvilje også hvis det ikke var tvil om at hun var syk. Å komme på jobb og risikere å smitte alle andre er selvfølgelig veldig dumt og korttenkt, men det er ikke sikkert hun gjorde det av vrangvilje.

Anonymkode: 448a4...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noe tak i lederen deres, så burde hun vært sendt hjem og fått beskjed om at egenmeldingen ble godtatt. Det er opp til arbeidsgiver og ved sykmelding ender uansett arbeidsgiver opp med å betale de første dagene. 
 

Vinn vinn, lettet ansatt som får være hjemme ved sykdom og kollegaer som slipper å bli smittet. 

Anonymkode: 48f96...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...