Gå til innhold

Hvor mye av tiden hjemme er ungene sammen med deg/dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine unger, 6 og 9 år, er stort sett alltid sammen med meg når de er hjemme. De kan fint gå ut og leke alene og med venner, men når de er hjemme er de alltid sammen med meg. De er også veldig kranglete og helt avhengig av hjelp til å gjøre alle leksene. Det er ikke mulig å be dem gå på rommet og gjøre lekser, da blir det ikke gjort. 

Så sko det meg; er dette normalt?! Å være så avhengig av voksenkontakt hele tiden? Hvordan er dine unger?

Anonymkode: 05726...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine jenter er 10 og 12 år. 

Yngste gjør alltid lekser ved spisestuebordet, men hun gjør dem selv. Spør meg om hun trenger hjelp til noe, men det er ikke hver dag 

Eldste gjør noen ganger lekser ved spisestuebordet og noen ganger på rommet. Helt selvgående og trenger ytterst sjelden hjelp. 

De er mye sammen med hverandre og er flinke til å aktiviserer seg selv, tegner, spiller brettspill, lager ting eller spiller på iPaden. Sjelden de "maser" på meg om noe. 

Anonymkode: eba47...8f0

Skrevet
On 12/19/2019 at 5:29 PM, Anonym bruker said:

Mine unger, 6 og 9 år, er stort sett alltid sammen med meg når de er hjemme. De kan fint gå ut og leke alene og med venner, men når de er hjemme er de alltid sammen med meg. De er også veldig kranglete og helt avhengig av hjelp til å gjøre alle leksene. Det er ikke mulig å be dem gå på rommet og gjøre lekser, da blir det ikke gjort. 

Så sko det meg; er dette normalt?! Å være så avhengig av voksenkontakt hele tiden? Hvordan er dine unger?

Anonymkode: 05726...e4d

han gjør lekser og spiser middag så er han stort sett ute med venner til han skal inn og spise kveldsmat, han er nesten for sosial 😮 han blir 7

Anonymkode: fa297...0ea

Skrevet

Mine har aldri vært så klengete, eller kanskje første 1-2 årene da, men ikke etter det. Nå er de blitt så store at vi tilbringer lite tid sammen. Kanskje en halvtime med de eldste (15 og 17 år), mer av og til, og 1-2 timer med de yngste (10 og 12 år). Det blir litt mer i helger, og ikke minst ferier, men sånn til vanlig er det som nevnt over. 

Anonymkode: 12074...f21

Skrevet

Nå har jeg to store på 13 og snart 16 år da, og de er stort sett på rommene sine. Men, har ei på 8 år også, og hun sitter ikke oppå meg når hun er hjemme. Lekser gjør hun stort sett selv, jeg bare ser over. Hun er mye på rommet og styrer med sitt, men kan også være i stua sammen med oss andre. 

Anonymkode: 8eca6...123

Skrevet

Det varierer mye, noen ganger kan de drive med sitt og leke oppe i et par timer av gangen og andre dager er de sammen med meg/oss hele tiden. 

Anonymkode: 2d50b...af5

Skrevet

18 åringen er ute eller på rommet. 11 åringen er mye ute med kompiser eller på rommet og spiller fifa. Om helgene der vi TV sammen og koser oss 

Anonymkode: 66654...514

Skrevet

Jeg har ikke så store barn, men vår fireåring er veldig selvstendig. Klart han helst vil leke med oss, men han leker fint 30–60 minutter alene, med Lego, lekekjøkken, bygge hytte osv. Har han en venn på besøk leker de alene hele tiden vennen er hos oss, da involverer vi oss ikke.

Anonymkode: 4a854...44f

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det varierer mye, noen ganger kan de drive med sitt og leke oppe i et par timer av gangen og andre dager er de sammen med meg/oss hele tiden. 

Anonymkode: 2d50b...af5

Samme her, min er 5,5 år

Anonymkode: 2f5ac...a98

Skrevet

Min er veldig klengete. 8 år. Leker veldig lite alene, alltid gjort. Avhengig av at jeg er med på ting eller å være med meg. Synes det fort kan bli litt intenst i helgene. Kan sjeldent sette meg med en bok eller se på noe jeg vil se på på tv uten at det er forespørsel om å finne på noe sammen. Enebarn forsåvidt. Men nå blir det mer å mer leking med venner, og da er de ikke avhengig av meg. 

Anonymkode: 8d09b...b34

Skrevet

Jeg har ei på fem og 1,5åring. Begge ganske selvstendige. Nå tar storesøster med seg lillebror og leker ganske mye, så jeg får gjort en del av det jeg trenger. Jeg har aldri lekt med mine sånn, vi kan pusle sammen, lese bok, spille/synge, men utover det har jeg husarbeid å ta meg av. Null problem så lenge de blir involvert. Vet ikke hvordan det blir med lekser enda, men jeg ønsker hun skal gjøre dem nede det jeg er. 

Kan legge til at jeg er alene med dem, så jeg må ha selvstendige unger. Ellers rabler det for meg😂

Skrevet

Jeg har en 8-åring. Når han har besøk av venner er de som oftest på rommet hans, men er han alene så er han i stua med oss. Men holder på med sitt likevel.

Han trenger hjelp med lekser, men han har ADHD. (Hjelpen består hovedsakelig av påminnelser om at han faktisk holder på med lekser og ikke alt mulig annet.) Vet flere av vennene hans gjør lekser alene, med unntak av engelskleksa som skal leses høyt for en voksen.

Anonymkode: b1471...225

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...