Gå til innhold

Venninnen min har fått seg valp, og....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun behandler den som en baby. Hun har ikke barn selv, så det er kanskje naturlig. Men hun prater babyspråk til den hele tiden. Hun irettesetter den ikke, den får gjøre som den vil. Vi må behandle den med silkehansker omtrent, for hun er så redd for at den skal skade seg. Hun bærer den som en baby og har faste sove og spise rutiner for den. Hun har aldri vært begeistret for barn sier hun, så derfor vil hun ikke ha noen. Og det er ok det, men hun bryr seg heller ikke om barna til oss  venninnene. Spør aldri etter dem eller hvordan de har det. Men nå skal altså vi være overentusiastiske overfor hunden hennes. 

Er det normal oppførsel? For jeg synes det virker som det snart bikker over litt for henne. Min mann lekte litt med den her om dagen, og da fikk han streng beskjed om at han ikke måtte gjøre det, for hunden hadde fått en liten strekk i foten mente hun. Han ble litt forlegen, og lot selvfølgelig være, men vi stusset litt over denne evinnelige overbeskyttelsen. 

Anonymkode: c68b5...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ignorer hunden da? 

Si du ikke er intressert i å snakke om bare hund... 

Hvertfall si noe til denne damå.. 

Anonymkode: 27fe8...8fa

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ignorer hunden da? 

Si du ikke er intressert i å snakke om bare hund... 

Hvertfall si noe til denne damå.. 

Anonymkode: 27fe8...8fa

Jeg penser samtalen over på andre ting, og det går greit. Men hunden er jo så vilter at hun sporer fort av, og oppmerksomheten på andre ting blir borte. 

Anonymkode: c68b5...c3b

Skrevet

Skrullete kvinne. Hadde ikke orket.

Anonymkode: 12820...f90

Skrevet

Innerst inne ønsker hun kanskje barn selv, og kanskje hun ikke kan/har mulighet til å få den..derfor blir valpen menneskeliggjort. Eller så er hun lei av å høre venninner prate om barna sine som gjør ditt og datt, og føler deg utenfor sosialt, så hun kompenserer med hunden sin. 

ELLER så er hun små"skrullete" og en av de som oppriktig tror at en hund kan likestilles med et barn

Anonymkode: d603d...a70

Skrevet

Det med faste spiserutiner er jo greit på en valp, de skal ha mat ofte når de er små nettopp pga magen. Men soverutiner trenger den ikke akkurat og er jo uhyre vanskelig å få til med mindre hun bruker bur til valpen, noe som ikke akkurat er greit.

Anonymkode: ae4c4...4ea

Skrevet

Dere kan da umulig tilbringe nok tid sammen med venninne og hund til at dette skal bli et stort problem. La det bare være. 

Anonymkode: cc54f...6ab

Skrevet

Det er bare til å snu samtalen over på noko annet. 

Det kan og hende ho er like lei av ø høyre om barnmas og andre sine barn som du er av å høyre om hunden 😉

Tenker det går seg til, det er bare veldig nytt og spennende for henne. 

Slik det er for andre når dei får baby. 

Anonymkode: 1125b...9be

Skrevet

La meg gjette, det er en chihuahua eller pomerianer? 

Anonymkode: 94479...23d

Skrevet

Jeg har aldri hatt hund men jeg liker hunder. Jeg tar meg i å gjøre til stemmen når jeg koser med hunder. Jeg hadde sikkert blitt en idiot av en hundeeier. 😂😂😂

Anonymkode: a07a9...41a

Skrevet

Jeg synes det høres ut som normal oppførsel. Jeg har hatt mange valper og noen babyer, det er ikke så stor forskjell. Begge trenger rutiner og liker at vi snakker til dem med lys stemme. En skal også være forsiktig med beina til valpene, de kan knekke ganske lett.

Anonymkode: 0806b...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...