Gå til innhold

Familien min rakner fullstendig :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror er narkoman. Han har vært det i mange år , men nå tærer det sånn på mine gamle foreldre at jeg er redd for dem. Min far har fått angst og har konstant hjerteklapp og ligger omtrent bare. Min mor klarer seg litt bedre, men hun er så langt nede også. Jeg har selv nylig gått gjennom ett stygt samlivsbrudd og er midt i en prosess med utredning av yngste datteren min, så jeg har mitt å stri med. Jeg prøver å være en støtte for dem, men kjenner at sorgen over min bror, sorgen over «tapt familie» og sorgen over at yngste skal få en diagnose gjør at jeg har litt mindre kapasitet. Min bror ønsker ikke hjelp, og han ringer konstant til mine foreldre eller er på døra deres. Trusler og manipulering for å få penger , trusler om selvmord etc. Mine foreldre har hatt besøksforbud mange ganger, men så snart det er opphevet skjer det samme igjen. Min bror er ingen ond person. På «fine» dager er han en fantastisk onkel til mine barn, snill og morsom og klok. Jeg har bedt mine foreldre søke hjelp til seg selv, men de er så nede nå at de orker ikke. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 7397b...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig trist.

Anonymkode: 46ff3...cc6

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med fastlegen min og fortalt situasjonen. Hør med legen hva som er lurt å gjøre videre. Hvilke instanser som kan kobles inn. 

Anonymkode: 350f9...86c

Skrevet

Alle instanser er påkoblet til en hver tid. Rusteam, ruskonsulent, fastlege etc. Politiet er ofte innblandet men de kan ikke gjøre så mye. Det er så trist for alle parter, også for broren min. Rusen gjør han til en manipulerende drittsekk rett og slett. Er bare få dager til jul og jeg orker nesten ikke tanken på å feire jul i år, men må ta meg sammen og lage det koselig for barna sin del. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle instanser er påkoblet til en hver tid. Rusteam, ruskonsulent, fastlege etc. Politiet er ofte innblandet men de kan ikke gjøre så mye. Det er så trist for alle parter, også for broren min. Rusen gjør han til en manipulerende drittsekk rett og slett. Er bare få dager til jul og jeg orker nesten ikke tanken på å feire jul i år, men må ta meg sammen og lage det koselig for barna sin del. 

Vet du, da ville jeg valgt bort å bruke energi på broren min akkurat nå. Si til foreldrene dine at sånn som situasjonen er, så er det ingen som kan hjelpe ham om han ikke selv ønsker å få hjelp. For det er jo nettopp det som er sant. Foreldrene dine bør få hjelp til å takle dette gjennom f.eks en psykiatrisk sykepleier fra kommunen. Hun eller han kan være til hjelp med å sortere vanskelige tanker, eller sette dem i kontakt med eventuell videre hjelp. Denne kan jo komme hjem til dem, slik at de selv ikke behøver å oppsøke hjelpen om det virker uoverkommelig for dem. Kanskje en støttegruppe for pårørende kunne vært tingen for dem. DU har nok med ditt, og du skal heller ikke være sjelesørger for foreldrene dine nå. 

Det foreldrene dine og du trenger, er hjelp utenfra. Det er fort å kjøre seg fast dersom man skal fikse alt på egen hånd. 

Klem til deg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...