Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 En som går på AAP som har fått 40000 i etterbetalning og ikke trenger å betale skatt for inntekten ut året, har sløst bort alt at nå er pengene borte. Og løsningen for vedkommende er å søke sosialstønad?? Seriøst.. Dette handler om totalt sløsing på sikkert 80 000 kr de siste 3 månedene.. Er det så lett? Bare sløse med pengene og få nav til å dekke etterpå? Anonymkode: 766be...83c
Syngensang Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 80 000:3 = ca 26 500 i mnd. Det kan ein jo fort bruke opp utan å sløse? Eller meinar ar du at dette er i tillegg til AAP?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Du vet nok svaret på dette selv, Hi. Selvfølgelig er det ikke så enkelt. Anonymkode: b071d...b00
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Nei, ikke tilegg. Og ja en kan fint klare å bruke det opp uten å sløse. Men vedkommende har sløst og skrytt om bruk av pengene. Nå er det tomt og da søkes det nav med engang og håper nav gir mer pga tullete prioriteringer... Håper det ikke er så lett da jeg er for at folk som trenger det får hjelp mens de som sløser og prioriter så feil selv med mer penger inn enn en som har jobbet hver dag hele måneden, ikke ødelegger for de som virkelig trenger det... Anonymkode: 766be...83c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Vedkommende vil ikke få sosialstønad. Nødhjelp kanskje, som er 70-100 per dag. Anonymkode: 5d5d4...a18
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Nav deler ikke ut penger i hytt og pine altså, man må faktisk bevise at kontoen er tom og hva pengene har gått til (kontoutskrifter for å vise at man har betalt regninger og ikke vært på skjønnhetssalong). Det er også ordninger for folk helt uten økonomisk sans hvor nav tar ansvar for å betale husleia og du får "matposer" (som i dag vel betyr gavekort på Rema eller noe sånt). Han som leier hybelen i kjelleren hos svogeren min har sånne ordninger med nav, så husleia kommer direkte fra nav. Men da tror jeg nav nærmest er vergen din altså, de tar helt over økonomien din og du får bare litt lommepenger? Anonymkode: ae5b3...f1b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: En som går på AAP som har fått 40000 i etterbetalning og ikke trenger å betale skatt for inntekten ut året, har sløst bort alt at nå er pengene borte. Og løsningen for vedkommende er å søke sosialstønad?? Seriøst.. Dette handler om totalt sløsing på sikkert 80 000 kr de siste 3 månedene.. Er det så lett? Bare sløse med pengene og få nav til å dekke etterpå? Anonymkode: 766be...83c Driter i kva dei gjør er ikkje mitt problem. Driter i kva du gjør med dine penger, eller skal jeg blande meg opp i det ????? Anonymkode: a4023...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: En som går på AAP som har fått 40000 i etterbetalning og ikke trenger å betale skatt for inntekten ut året, har sløst bort alt at nå er pengene borte. Og løsningen for vedkommende er å søke sosialstønad?? Seriøst.. Dette handler om totalt sløsing på sikkert 80 000 kr de siste 3 månedene.. Er det så lett? Bare sløse med pengene og få nav til å dekke etterpå? Anonymkode: 766be...83c Dette må være engangstilfelle. Kanskje han nedbetalte en gjeld. Hvis han derimot har vært på sjopping så er det sløsing ja Anonymkode: 4610b...12d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Tja. Nei, livet er ikke enkelt i NAV, de fleste må vente for lang tid på det dem har krav på. Ja, noen får mer enn de har krav på. Kommer unna med det meste. Det gjelder de færreste. Anonymkode: d9125...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå