Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Please kan noen komme med råd? Har mistet hår siden sommer og det blir bare tynnere og tynnere. Har vært hos lege, alle blodprøvene var normale. Har prøv B kompleks, men den tålte jeg ikke. 😔 Nioxin kit også, hjelper ingenting. Gruer meg hver gang jeg skal vaske det:( Råd? Tips? Anonymkode: 34122...64a
KellyTaylor Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Zink er noe jeg har benyttet meg av, og etter dette har negler og hår grodd som bare det. Jeg har mistet i klaser , gruet meg til å gre håret og ikke minst vaske det Og nå har jeg fått normalt hårtap igjen og ser alle nyhårene kommer som bare det. Har du noen underliggende sykdommer forresten?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, KellyTaylor skrev: Zink er noe jeg har benyttet meg av, og etter dette har negler og hår grodd som bare det. Jeg har mistet i klaser , gruet meg til å gre håret og ikke minst vaske det Og nå har jeg fått normalt hårtap igjen og ser alle nyhårene kommer som bare det. Har du noen underliggende sykdommer forresten? Zink? Kan du fortelle mer? Underliggende sykdommer? Ikke som jeg vet om. Anonymkode: 34122...64a
KellyTaylor Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Zink? Kan du fortelle mer? Underliggende sykdommer? Ikke som jeg vet om. Anonymkode: 34122...64a Tenkte på lavt stoffskifte, begynnende overgangsalder, høyt stoffskifte m.m? Selv fikk jeg tips av nabo ang dette med Zink og den kjøper jeg i Sverige. Er vist mer og bedre innhold i denne enn i det norske. Jeg mistet mye hår fra januar i år frem til nå på høsten. Ble skikkelig tynnt og glisset på toppen :O
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 22 minutter siden, KellyTaylor skrev: Tenkte på lavt stoffskifte, begynnende overgangsalder, høyt stoffskifte m.m? Selv fikk jeg tips av nabo ang dette med Zink og den kjøper jeg i Sverige. Er vist mer og bedre innhold i denne enn i det norske. Jeg mistet mye hår fra januar i år frem til nå på høsten. Ble skikkelig tynnt og glisset på toppen 😮 Tok blodprøver hos legen som sagt, blant annet for stoffskifte. I sommer var jeg på sjekk hos gynekolog, alt normalt. Mensen har jeg hver mnd. Skjønner ikke:( Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Hva er ferritinnivået ditt? Legen sier ofte at det er normalt hvis det er lavt innenfor normalområdet, men ved hårtap bør det være på over 70. Håret mitt raser av hver gang ferritin går under 60. Jeg tar jerntilskudd hver dag pga det. Ikke start med jern på egenhånd, det kan være farlig. Anonymkode: 96002...715
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er ferritinnivået ditt? Legen sier ofte at det er normalt hvis det er lavt innenfor normalområdet, men ved hårtap bør det være på over 70. Håret mitt raser av hver gang ferritin går under 60. Jeg tar jerntilskudd hver dag pga det. Ikke start med jern på egenhånd, det kan være farlig. Anonymkode: 96002...715 Normal den også. Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er ferritinnivået ditt? Legen sier ofte at det er normalt hvis det er lavt innenfor normalområdet, men ved hårtap bør det være på over 70. Håret mitt raser av hver gang ferritin går under 60. Jeg tar jerntilskudd hver dag pga det. Ikke start med jern på egenhånd, det kan være farlig. Anonymkode: 96002...715 Tik blodprøver i september, ferritin er rød og det står 14. Jeg spurte legen og hun sa at det er normalt. Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tik blodprøver i september, ferritin er rød og det står 14. Jeg spurte legen og hun sa at det er normalt. Anonymkode: 34122...64a Innenfor normalen, kanskje, men veldig lav likevel. Det kan absolutt forårsake håravfallet er min erfaring. Som sagt raser håret mitt av når ferritin kommer noe særlig under 60. Da jeg hadde ferritin på 20-tallet begynte jeg med research på parykker, så tynt var det. Anonymkode: 96002...715
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Innenfor normalen, kanskje, men veldig lav likevel. Det kan absolutt forårsake håravfallet er min erfaring. Som sagt raser håret mitt av når ferritin kommer noe særlig under 60. Da jeg hadde ferritin på 20-tallet begynte jeg med research på parykker, så tynt var det. Anonymkode: 96002...715 Så jeg burde til lege igjen? Huff Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 Håravfall kan skje av diverse årsaker. Fornyelse av hår er en av de. Da kommer det ut igjen. Operasjoner, langtids sykdom, stress (fysisk og psykisk), hormonforandringer (pubertet/overgangsalder/svangerskap/amming) forandringer i livet, sorg, depresjon osv. Anonymkode: 0889c...f83
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så jeg burde til lege igjen? Huff Anonymkode: 34122...64a Nei du kan ta jerntilskudd Anonymkode: e9e05...a33
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håravfall kan skje av diverse årsaker. Fornyelse av hår er en av de. Da kommer det ut igjen. Operasjoner, langtids sykdom, stress (fysisk og psykisk), hormonforandringer (pubertet/overgangsalder/svangerskap/amming) forandringer i livet, sorg, depresjon osv. Anonymkode: 0889c...f83 Jeg må innrømme at jeg har hatt endel stress i det siste mtp Nav, så kan kanskje være det. Men jeg har også stresset før men aldri mistet hår liksom. Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei du kan ta jerntilskudd Anonymkode: e9e05...a33 Men er ikke det dumt å ta jerntilskudd når man ikke trenger det? Da hadde vel lege sagt det til meg. Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har det helt likt som deg. Tør nesten ikke gre meg eller vaske håret fordi jeg føler at alt faller av. Det har vært sånn siden sommeren, men for omkring to uker siden stoppet det. Jeg har også sjekket alt som kan sjekkes hos legen uten svar. Håper det snart stopper hos deg også. Det er ganske plagsomt! Anonymkode: f2cd7...470
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har det helt likt som deg. Tør nesten ikke gre meg eller vaske håret fordi jeg føler at alt faller av. Det har vært sånn siden sommeren, men for omkring to uker siden stoppet det. Jeg har også sjekket alt som kan sjekkes hos legen uten svar. Håper det snart stopper hos deg også. Det er ganske plagsomt! Anonymkode: f2cd7...470 Åhh så heldig du er👍 Håper det snart stopper. Takk🌸 Anonymkode: 34122...64a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må innrømme at jeg har hatt endel stress i det siste mtp Nav, så kan kanskje være det. Men jeg har også stresset før men aldri mistet hår liksom. Anonymkode: 34122...64a Det er forskjell på stress og stress også. Den psykiske belastningen i tillegg og håret kan falle av. Det kan jo bare være en fornyelse av hår også. Dette skjer ca hvert 7. år og da har man økt mengde håravfall. Anonymkode: 0889c...f83
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men er ikke det dumt å ta jerntilskudd når man ikke trenger det? Da hadde vel lege sagt det til meg. Anonymkode: 34122...64a Nei det er ikke farlig å ta jern. Du er jo uansett i lavere sjikte. Prøv et glass og se om håret blir bedre. Ikke verre enn det. Eller spis jernrik mat. Anonymkode: e9e05...a33
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er ikke farlig å ta jern. Du er jo uansett i lavere sjikte. Prøv et glass og se om håret blir bedre. Ikke verre enn det. Eller spis jernrik mat. Anonymkode: e9e05...a33 Jeg drikker melk hver dag og spiser leverpostei, grønnsaker etc.. Hva mener du med et glass? Anonymkode: 34122...64a
Selma_ Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er ikke farlig å ta jern. Du er jo uansett i lavere sjikte. Prøv et glass og se om håret blir bedre. Ikke verre enn det. Eller spis jernrik mat. Anonymkode: e9e05...a33 For mye jern kan ødelegge indre organer. Ville heller forhørt meg hos lege enn å ta jern på egen hånd. Just sayin😊
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #21 Skrevet 21. desember 2019 På 18.12.2019 den 12.12, Anonym bruker skrev: Jeg har det helt likt som deg. Tør nesten ikke gre meg eller vaske håret fordi jeg føler at alt faller av. Det har vært sånn siden sommeren, men for omkring to uker siden stoppet det. Jeg har også sjekket alt som kan sjekkes hos legen uten svar. Håper det snart stopper hos deg også. Det er ganske plagsomt! Anonymkode: f2cd7...470 Så du mister ikke mer hår? Anonymkode: 34122...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå