Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Skal reise til Frankrike til familie på juleferie, start i morgen. Nå har jeg jo selvfølgelig blitt forkjøla med snørra og gørra som hører med. Vondt i hodet og halsen, tett i nesa osv. Har ikke hatt feber, og greier gjøre dagligdagse ting som å dra på jobb osv. Men så leste jeg at om man reiser på ferie når man allerede er syk så får man ikke dekt noe som helst av forsikringa skulle det utvikle seg videre. Jeg må vel ikke avlyse ferien pga en forkjølelse jeg selv fint synes jeg kan reise med selv om jeg er litt uggen? Anonymkode: 45490...d48
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Forsikringsselskapet aner jo ikke om du var forkjøla da du dro. Altså, det handler om pre-existing conditions. Du kanke dra til USA med hjertesykdom og satse på at reiseforsikringa dekker plutselig oppstått behov for hjertetransplantasjon, nødvendigvis. Tror de skal bli rimelig blå for å få gjennom at forkjølelse skal holde noen hjemme i tilfelle den blir til lungebetennelse om to uker. Anonymkode: c9f6c...faa
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Ja var det jeg mistenkte, er jo helt teit å skulle avlyse juleferien pga en forkjølelse? Får satse på det ikke går så langt da HI Anonymkode: 45490...d48
Mamma_til_2 Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Bare pass på og ha nesespray for og fly meg tett nese er grusomt med tanke på ørene ( landing og letting)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 En forkjølelse er ikke det som menes i forsikringen da. Hvordan skal de kunne sjekke om du var forkjølet før du dro uansett? Voksne folk tåler som oftest en forkjølelse helt greit. Kos deg på juleferie du. Anonymkode: 846e8...b13
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Så lenge det ikke er omgangssyke så går det fint å reise - også på smittefronten. Det å sette seg på fly med omgangssyke rett før jul er sjukt ego og kjipt.. noen gjør det også 😊 God tur og god jul! Anonymkode: 69435...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå