Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Jeg sliter med ekstreme smerter, veldig kraftige blødninger og pms. Vært hos gynekolog og han foreslo spiral. Mitt mål er å bli kvitt mensen, men er redd det ikke vil skje. Har prøvd p stav, men bare blødde og blødde. Hvordan er spiral for deg? Anonymkode: 80b28...a60
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Regner med det er hormonpiral du tenker på? Jeg hadde også vanvittig store og lange blødninger ved mens, og lammende smerter de 1-2 første dagene. Fikk hormonspiral og mistet mensen med en gang, blør knapt nok til et reiseinnlegg hver mnd. Menssmerter er helt borte, men nå kjenner jeg de begynner å komme tilbake da jeg er 1/2 år på overtid for å bytte spiral, og det begynner å være lite hormoner igjen i spiralen. Så hos meg har jeg gått fra helvete til himmelen!! Jeg er kjempefornøyd!! Anonymkode: adc2f...e74
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 reiseinnlegg=truseinnlegg Anonymkode: adc2f...e74
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 Jeg blødde hver dag i 9 mnd, fikk anemi og trøbbel med floraen. Nøkte den ut og har en mensfri tilværelse med cerazette ❤️ Anonymkode: 366f8...4d8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 Blødde i 10 uker, etter det mensenfri! Anonymkode: c1699...cfb
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 Er på 7. året med hormonspiral, 12-14 dager mens som er lite -moderat blødning i mnd...så lite at jeg ikke kan bruke tampong. Har svært store blødninger uten spiral, men de er over på 4-5 dager. Anonymkode: 15fb0...463
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 Blødde hverdag i 6 mnd og hele kroppen min este ut full kvisefest. Tok den ut å fikk tilbake livet mitt. Anonymkode: 27004...e57
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Jeg hadde hormonspiral. Fungerte dårlig. Jeg fikk etter 2 mnd sterke blødninger, viste seg at kroppen støtte ut spiralen så den hadde flyttet seg langt ned. Prøvde 2 ganger. Skjedde gang 2 og Anonymkode: d58f0...1a8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #9 Skrevet 17. desember 2019 Jeg hadde hormonspiral. Fungerte dårlig. Jeg fikk etter 2 mnd sterke blødninger, viste seg at kroppen støtte ut spiralen så den hadde flyttet seg langt ned. Prøvde 2 ganger. Skjedde gang 2 og Anonymkode: d58f0...1a8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #10 Skrevet 17. desember 2019 Men hvor blir mensen og eggene av når man bruker spiral? Anonymkode: 00932...b55
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Skrevet 17. desember 2019 Fungerer veldig godt for meg 👍 Anonymkode: 62ad1...72f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 Funker kjempebra for meg. Mister mensen helt (men jeg har aldri hatt store smerter eller mye blødning). Anonymkode: 4d85a...141
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 Jeg hadde så langvarige og store menstruasjinsblødninger at utviklet anemi. I perioder måtte jeg legge opp jobbdagen etter når jeg hadde mensen. Måtte f.eks bruke 3 bind samtidig slik at det ikke skulle blø gjennom og jeg måtte bytte flere ganger i timen- rettere sagt hver gang jeg reiste meg. Nå ble jeg utredet da og fikk hormonspiral gratis på blåresept. Fikk hormonspiral for 6 mnd siden. Har hatt perioder med småblødninger, men slik at jeg bare trenger et truseinnlegg. Kan merke at jeg skal ha menstruasjon ved at jeg får litt smerter, MEN det kan ikke sammenlignes med før. Har fått livet tilbake føler jeg. Eneste negative er at jeg ikke gjorde dette for mange år siden. Jeg fikk påvist forstadier til livmorkreft- så sjekk dere jenter ved blødninger som endrer seg. https://forskning.no/medisiner-kreft-partner/hormonspiral-beskytter-mot-livmorkreft/407484 Anonymkode: ed811...ce2
Bare blåbær Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 Hadde mye blødning, og normale menssmerter før hormonspiral. Etter: Mye småblødninger de førdte 6 mnd. gynekologen min advarte meg om det, og ba meg holde ut i 6 mnd. Etter det er det litt spotting et par dager i mnd. Nok med truseinnlegg. fantastisk!😄
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 Har hatt både kobberspiral (før barn) og hormonspiral. Begge kom ut med første mens. Anonymkode: 36b0f...1bb
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 Det er litt lite vits i å spørre «folk» hvordan det har funket, fordi det er så individuelt... Du må nesten prøve selv og se hvordan det virker på deg. Anonymkode: c6995...6d4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er litt lite vits i å spørre «folk» hvordan det har funket, fordi det er så individuelt... Du må nesten prøve selv og se hvordan det virker på deg. Anonymkode: c6995...6d4 Er jo greit å høre andres erfaringer med hormon spiral. Anonymkode: 80b28...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå