Gå til innhold

Kan jeg be om beroligende?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått time på sykehuset til fjerning av en cyste i underlivet (rett ved klitoris). Inngrepet skjer med lokalbedøvelse og tar neppe mer enn 30 minutter vil jeg tro. Problemet er at jeg gruer meg fryktelig og mye av grunnen er traumer fra misbruk i bardommen, og har mest lyst å avbestille timen. Kan det være en mulighet å få noe form for beroligende slik at jeg blir litt mer likegyldig til inngrepet? Narkose er nok ikke et alternativ. Jeg har ikke lyst å gå via fastlegen. Kan jeg henvende meg direkte til sykehuset? 

Anonymkode: bdb7e...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig sykehuset vil be deg gå om fastlegen, men prøv å kontakte avdelingen som skal behandle deg, så får du råd der.

Jeg har hatt et lignende inngrep i dag. Da bedøvelsen var satt kjente jeg minimalt. Nå har ikke jeg samme erfaringer som det du har, men har hatt en del andre uheldige opplevelser. Jeg skravler med de som er tilstede mens de holder på - i dag var det bare lege - så jeg slipper å kjenne etter, lytte og tenke.

Ta kontakt med avdelingen, du. Lykke til :)

Anonymkode: 3bccb...908

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått time på sykehuset til fjerning av en cyste i underlivet (rett ved klitoris). Inngrepet skjer med lokalbedøvelse og tar neppe mer enn 30 minutter vil jeg tro. Problemet er at jeg gruer meg fryktelig og mye av grunnen er traumer fra misbruk i bardommen, og har mest lyst å avbestille timen. Kan det være en mulighet å få noe form for beroligende slik at jeg blir litt mer likegyldig til inngrepet? Narkose er nok ikke et alternativ. Jeg har ikke lyst å gå via fastlegen. Kan jeg henvende meg direkte til sykehuset? 

Anonymkode: bdb7e...49d

Jeg tror nok du kan be om beroligende, og vil da sannsynligvis få det. Jeg ville gitt beskjed med en gang at du har hatt en traumatisk opplevelse, og da vil legen forstå og gi deg det. De setter nok inn en veneflon, og kan gi deg beroligende i den som går rett i blodet og gir umiddelbar virkning. Det er vanlig å få beroligende ved feks å svelge slangen eller fjerne en polypp i halsen, og da snakker jeg av egen erfaring. 

For å roe deg før du skal fjerne denne cysten, ville jeg best fastlegen skrive ut minstepakning med f.eks valium. Da er du på den sikre siden.. 

Anonymkode: 28fa4...d7b

Skrevet

Kan aldri tro det er noe problem å få noe likeglad-greier eller beroligende, men jeg ville kontaktet avdelingen på sykehuset og sagt du gjerne vil ha det.

Jeg fikk sånn slange ned i halsen og da ville de prøve uten først, men gikk det ikke ville jeg få. Jeg klarte det uten da, men vet søsteren min som hadde helt hetta allerede da hun kom inn fikk det. 

Så dette er de nok veldig kjent med og kan gi om du trenger. Snakk med dem.

Anonymkode: ac76b...d15

Skrevet

Tusen takk for fine svar ❤️ Kontakter sykehuset i morgen. 

HI

Anonymkode: bdb7e...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...