Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Har kjent uvanlig lite liv fra mageboeren i dag. Kan få no respons om jeg dulter borti, men bare slik helt kraftløst. Har drikki en halv glassflaske med julebrus, hvor lenge kan jeg evnt forvente at det tar seg opp med liv? Vet jeg må ringe føden om det ikke tar seg opp, men vet at det er dette jeg får beskjed om å gjøre uansett. Det pleier alltid å bli helt huskestue i magen når jeg legger meg ned også, men det skjer svært lite uansett hva jeg gjør. håper noen kan svare:) Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Jeg fikk beskjed om å drikke et glass sukkeholdig drikke, legge meg ned i 30 minutter og i løpet av den tiden skulle jeg få god respons fra babyen i magen. Hvis ikke skulle jeg kontakte føden. Anonymkode: 04ac8...727
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Ar det egentlig noe å si at det er sukkehomdig? Så vidt jeg vet er det mer effektivt om det er kaldt. Iskaldt vann fungerer bedre enn varm te med sukker. Anonymkode: c7712...56e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ar det egentlig noe å si at det er sukkehomdig? Så vidt jeg vet er det mer effektivt om det er kaldt. Iskaldt vann fungerer bedre enn varm te med sukker. Anonymkode: c7712...56e Jeg burde kanskje presisert det, men jeg mente sukkerholdig drikke i form av saft eller brus. Jeg tenkte ikke på at man ha sukker i te ettersom jeg aldri bruker det selv. Anonymkode: 04ac8...727
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 Sukker øker blodsukkeret og gir reaksjon. HI, sjekk kjennliv.no Anonymkode: c4262...3b0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ar det egentlig noe å si at det er sukkehomdig? Så vidt jeg vet er det mer effektivt om det er kaldt. Iskaldt vann fungerer bedre enn varm te med sukker. Anonymkode: c7712...56e Ungen reagerer på å få opp blodsukkeret. Da jeg ble lagt inn fordi jeg hadde influensa og babyen var stille og slapp gav de meg sukkervann intravenøst samtidig som de hadde på en sånn ctg-måler for å se reaksjon hos baby, da økte hjertefrekvensen hos den lille og hun ble mer aktiv. Anonymkode: 357c0...8bb
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 Takk for svar. Drakk hele flaska, og har liggi en god stund nå. Kjenner jo at det er noe liv, men det er veldig kraftløst sammenlignet med hva jeg er vandt til. jeg blir litt usikker om dette er noe jeg bør ringe for eller ikke. Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Er du i tvil ringer du for sikkerhets skyld. Det kan skyldes at barnet har snudd seg og fått dårligere plass eller sparker annerledes enn du er vant til, men er det stor endring er det bedre å få det sjekket en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: 357c0...8bb
Pobie Skrevet 17. desember 2019 #9 Skrevet 17. desember 2019 (endret) Ja, lite bevegelse er noe som ALLTID skal sjekkes! Ikke "vent og se", ring umiddelbart. Dette er mest sannsynlig ufarlig, men kan også være potensielt dødelig. Det er ikke lenger anbefalt å drikke eller ligge for å se om noe skjer, man skal ringe hvis det er merkbar endring i bevegelse og de vil be deg om å komme inn for en sjekk. Endret 17. desember 2019 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #10 Skrevet 17. desember 2019 Ring gøden og spør, men prøv også med helt kaldt vann eller noe annet kaldt. Så lenge du ellers spiser normalt bør ikke sukkeret ha noe å si. Anonymkode: c7712...56e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Skrevet 17. desember 2019 Hvor langt er du på vei? Jeg ville dratt til føden. Jeg har selv hatt morkakesvikt to ganger. Begge ganger var symptomene lite liv. Anonymkode: 218f2...371
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor langt er du på vei? Jeg ville dratt til føden. Jeg har selv hatt morkakesvikt to ganger. Begge ganger var symptomene lite liv. Anonymkode: 218f2...371 Jeg er i uke 33. Har opplevd det samme 1 gang dette svangerskapet, og var da inne til kontroll, alt var bra. Jeg har flere barn, og vet ikke hvordan jeg skal løse det med alt som skjer akkurat i dag om jeg må dra på føden. Men jeg kan ikke droppe å ringe av den grunn heller. Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i uke 33. Har opplevd det samme 1 gang dette svangerskapet, og var da inne til kontroll, alt var bra. Jeg har flere barn, og vet ikke hvordan jeg skal løse det med alt som skjer akkurat i dag om jeg må dra på føden. Men jeg kan ikke droppe å ringe av den grunn heller. Anonymkode: c7596...b45 Du bør iallefall ringe dem og høre hva de sier. Anonymkode: 218f2...371
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 Ringte og fikk beskjed om å komme inn til sjekk, så sitter på føden nå å venter:) Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ringte og fikk beskjed om å komme inn til sjekk, så sitter på føden nå å venter:) Anonymkode: c7596...b45 Flott! Heller en gang for mye enn en gang for lite! Anonymkode: 218f2...371
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 Hvorsan gikk det hi? Anonymkode: 25001...2ee
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #17 Skrevet 17. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorsan gikk det hi? Anonymkode: 25001...2ee Joda, jeg ble grundig undersøkt. CTG-registreringa var ikke helt som ønsket, da baby fortsatt var veldig rolig og vanskelig å vekke. Oppdaget også at det var en del uro i livmor, svak rieaktivitet hele tiden. Tok også urinstix, som viste at jeg nok har uvi. Har hatt 4 kurer for det på 5-6 uker, så legen mente at det nå kan ha irritert lenge nok til å begynne å fremkalle rier og påvirke livmorhalsen. Hun ville ikke måle cervix nå i dag da hun var redd for å fremprovosere mer aktivitet, så jeg fikk beskjed om å kjenne godt etter selv de neste dagene og komme tilbake med en gang jeg kjenner tegn til magesmerter(mensmurringer og sterkere) og økte kynnere. Fikk utvendig ul som viste en frisk og fin baby som så ut til å ha det bra, godt med fostervann og vekta var som den skulle. Lå langt nede i bekkenet. Om jeg får mer kynnere eller smerter ila de neste 13 dagene så setter de i gang tiltak for å stoppe det. Så da vet jeg hva jeg skal bekymre meg for i jula. Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #18 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Joda, jeg ble grundig undersøkt. CTG-registreringa var ikke helt som ønsket, da baby fortsatt var veldig rolig og vanskelig å vekke. Oppdaget også at det var en del uro i livmor, svak rieaktivitet hele tiden. Tok også urinstix, som viste at jeg nok har uvi. Har hatt 4 kurer for det på 5-6 uker, så legen mente at det nå kan ha irritert lenge nok til å begynne å fremkalle rier og påvirke livmorhalsen. Hun ville ikke måle cervix nå i dag da hun var redd for å fremprovosere mer aktivitet, så jeg fikk beskjed om å kjenne godt etter selv de neste dagene og komme tilbake med en gang jeg kjenner tegn til magesmerter(mensmurringer og sterkere) og økte kynnere. Fikk utvendig ul som viste en frisk og fin baby som så ut til å ha det bra, godt med fostervann og vekta var som den skulle. Lå langt nede i bekkenet. Om jeg får mer kynnere eller smerter ila de neste 13 dagene så setter de i gang tiltak for å stoppe det. Så da vet jeg hva jeg skal bekymre meg for i jula. Anonymkode: c7596...b45 Godt de undersøkte deg så grundig. Ikke denne usikkerheten du ønsker deg, men nå vet du i hvert fall hva du må være oppmerksom på og at du skal ha lav terskel for å kontakte føden igjen. Bare et tips - som kanskje heller ikke er det du ønsker å høre i disse juletider - alt av sukker og raske karbohydrater virker som mat for bakterier og spiser du det blir det omtrent som å helle bensin på et bål du ønsker å slukke. Så for å minimere uvi og hindre tilbakefall - minimer sukker-/karbohydratinntaket. Siden du har hatt så mange uvi og antibiotikakurer så bør du absolutt også begynne på gode tarmbakterier. Babyen skal jo arve og beskyttes av din bakterieflora de første ukene, så viktig at du får opp igjen din egen tarmflora etter alle de antibiotikakurene du har hatt! Var jeg deg ville jeg gått for de "sterkere" typene som er beregnet å bruke etter antibiotikakurer, og gå på det til fødsel og gjerne en stund etter også. Googler du f.eks. mor bakterieflora baby, så finner du en god del om det. Anonymkode: 1f228...1c1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #19 Skrevet 17. desember 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, jeg ble grundig undersøkt. CTG-registreringa var ikke helt som ønsket, da baby fortsatt var veldig rolig og vanskelig å vekke. Oppdaget også at det var en del uro i livmor, svak rieaktivitet hele tiden. Tok også urinstix, som viste at jeg nok har uvi. Har hatt 4 kurer for det på 5-6 uker, så legen mente at det nå kan ha irritert lenge nok til å begynne å fremkalle rier og påvirke livmorhalsen. Hun ville ikke måle cervix nå i dag da hun var redd for å fremprovosere mer aktivitet, så jeg fikk beskjed om å kjenne godt etter selv de neste dagene og komme tilbake med en gang jeg kjenner tegn til magesmerter(mensmurringer og sterkere) og økte kynnere. Fikk utvendig ul som viste en frisk og fin baby som så ut til å ha det bra, godt med fostervann og vekta var som den skulle. Lå langt nede i bekkenet. Om jeg får mer kynnere eller smerter ila de neste 13 dagene så setter de i gang tiltak for å stoppe det. Så da vet jeg hva jeg skal bekymre meg for i jula. Anonymkode: c7596...b45 Huff, er du den samme som har skrevet før her inne? Tenk at du skulle bli så plaget! 😞 Du må bare ha skikkelig lav terskel for å ringe føden fremover, og stol på magefølelsen. God klem ❤️ Anonymkode: b2b30...780
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Godt de undersøkte deg så grundig. Ikke denne usikkerheten du ønsker deg, men nå vet du i hvert fall hva du må være oppmerksom på og at du skal ha lav terskel for å kontakte føden igjen. Bare et tips - som kanskje heller ikke er det du ønsker å høre i disse juletider - alt av sukker og raske karbohydrater virker som mat for bakterier og spiser du det blir det omtrent som å helle bensin på et bål du ønsker å slukke. Så for å minimere uvi og hindre tilbakefall - minimer sukker-/karbohydratinntaket. Siden du har hatt så mange uvi og antibiotikakurer så bør du absolutt også begynne på gode tarmbakterier. Babyen skal jo arve og beskyttes av din bakterieflora de første ukene, så viktig at du får opp igjen din egen tarmflora etter alle de antibiotikakurene du har hatt! Var jeg deg ville jeg gått for de "sterkere" typene som er beregnet å bruke etter antibiotikakurer, og gå på det til fødsel og gjerne en stund etter også. Googler du f.eks. mor bakterieflora baby, så finner du en god del om det. Anonymkode: 1f228...1c1 Er ganske bevisst på sukkerinntaket, og gjør vel også egentlig alt annet for å unngå og forebygge. Dette du nevner om gode tarmbakterier skal jeg lese om og få fatt i, takk for råd. Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #21 Skrevet 18. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff, er du den samme som har skrevet før her inne? Tenk at du skulle bli så plaget! 😞 Du må bare ha skikkelig lav terskel for å ringe føden fremover, og stol på magefølelsen. God klem ❤️ Anonymkode: b2b30...780 Ja, det stemmer, jeg skrev et innlegg for noen uker siden. Ja, nå har jeg lav terskel for å ringe! Men kjenner jeg også blir helt paranoid nå, og nesten redd for å ikke kjenne godt nok etter! Men det roer seg sikkert etter noen dager. Tusen takk❤️ Anonymkode: c7596...b45
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #22 Skrevet 18. desember 2019 De stopper ikke fødsel etter uke 34. Men du kan selv ta det med ro, ikke løfte mye og ikke ha sex (noe som kan framprovosere fødsel) Anonymkode: 74e9b...eab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2019 #23 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De stopper ikke fødsel etter uke 34. Men du kan selv ta det med ro, ikke løfte mye og ikke ha sex (noe som kan framprovosere fødsel) Anonymkode: 74e9b...eab Ja, fikk beskjed om å ta med ro og å ikke ha sex. Anonymkode: c7596...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå