Gå til innhold

Beste øretermometer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet at det kun er tempen i rumpa som er 100% pålitelig, men mine små har utviklet total angst for denne målingen og det har nå blitt helt umulig uten vond fysisk tvang😓 Har et dyrt ‘best i test’ pannetermometer, men det er rett og slett ikke pålitelig. Det kan vise 37 det ene øyeblikket og 39 er par sekund etterpå😳🙈 Men bruke det som indikator de få gangene det viser samme tall flere ganger etter hverandre og det er over 39,5. Da blir det tvangsmåling i rumpa:(

Nå vil jeg forsøke å finne et annet humant alternativ å måle tempen på. Leser mange mener også øretermometer er upålitelig. Men jevnt over, er det mer positive erfaringer med disse enn pannetermometer får jeg inntrykk av. Og de bruker tross alt øretermometer på de fleste store sykehus.

Har noen her gode erfaringer med øretermometer? Og hvilket merke er det? Noen sm vet hvilken type som brukes på sykehus?

På forhånd takk for evt svar:)

Anonymkode: e1cce...05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øretermometer er pålitelig og er det som brukes i de fleste sykehus. En av fordelene er at det tar ett sekund. Det er det vi bruker her i huset, og det er det fastlegen vår bruker.

Det spiller ingen rolle hvilket merke du kjøper, men vi bruker Braun og det er det fastlegen vår bruker og.

Det du må passe på med øretermometer er at det må peke mot trommehinnen, så du må sikte dypt inn i ørekanalen. Hvis de har mye voks i veien for trommehinnen er det ikke nøyaktig, så det kan være lurt å måle i begge ørene og stole på den høyeste målingen. 

Skrevet
4 minutter siden, Pobie skrev:

øretermometer er pålitelig og er det som brukes i de fleste sykehus. En av fordelene er at det tar ett sekund. Det er det vi bruker her i huset, og det er det fastlegen vår bruker.

Det spiller ingen rolle hvilket merke du kjøper, men vi bruker Braun og det er det fastlegen vår bruker og.

Det du må passe på med øretermometer er at det må peke mot trommehinnen, så du må sikte dypt inn i ørekanalen. Hvis de har mye voks i veien for trommehinnen er det ikke nøyaktig, så det kan være lurt å måle i begge ørene og stole på den høyeste målingen. 

Takk for svar! Har lest my bra om Braun termoscan..og atd et er dett d bruker på sykehuset. Er det dette du også har? Er jo en jungel av øretermometer der ute og tipper jo noen må være bedre enn andre..

Anonymkode: e1cce...05a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...