Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 på jobben.. det er klær fra 0 mnd opp til 2,5 år. Det meste er brukt få ganger. Det er f.eks opp til 50 bodyer, ca 40 t skjorter, skjorter, mange mange bukser og joggebukse sikkert over 50 stk der å. Mange sett. Vinterdress. Alt et lite barn har. Mange har pris lapp. Han spør etter klærne hver dag på jobb. Men klarer ikke å gi det fra meg... :( de ligger nede i boden i garasjen uansett... jeg vet jo ikke om vi skal ha flere barn eller ikke :( hva skal jeg si om jeg ikke skal gi det til han... han har et barn på 3 mnd så han får jo brukt det.. alt av klær er kjøpt helt nytt ikke arvet eller noe Anonymkode: e9417...822
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Men hvorfor lovet du det bort i utgangspunktet, når du ikke ønsker å gi det vekk? Anonymkode: 1a9c0...976
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Da sier du som det er at du har ombestemt deg, siden du ikke vet om du skal ha flere barn og ønsker å ha de liggende en stund🙂 Anonymkode: 81e8e...f58
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Si det har vært vannlekkasje og alt er fullt av muggflekker. Nødløgn er lov. Anonymkode: ddb90...971
jessie Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Plukk ut noe av det, kanskje det du er minst glad i og gi det. Trenger jo ikke gi alt. Eller så sier du som det er at du har ombestemt deg. Fullt lovlig det 🙂
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor lovet du det bort i utgangspunktet, når du ikke ønsker å gi det vekk? Anonymkode: 1a9c0...976 Fordi de ligger bare der, men hadde glemt hvor fine de er. 😅😊 hadde tenkt å sortere og legge det ut på Finn... eller bare ha det til vi kanskje får barn. Men guden vet når vi får barn igjen. Vi har en 3 åring og 4 åring i hus så det blir nok lenge til... også snakket vi bare om barn og klær at det var dyrt å ha barn osv. Han klagde litt, sikkert fordi han og kona har dårlig råd.. så tenkte gud jeg har masse barne klær dere kan få. Skal har sortert to store søppel sekker med baby klær til en kollega og en stor søppel sekk til en annen kollega med klær i alder av 3-4 år... må nok kanskje bare gi slipp på de.... de kommer nok til å råtne ned i kjelleren til jeg får barn igjen eller noen i nær familie.... hadde tenkt å spare til min bror også.. men ser ikke ut som han skal få barn med det første Anonymkode: e9417...822
Gjest KenCreek Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Hvis mennesker hadde blitt flinkere å følge hjertet og intuisjonen sin, så hadde mange hatt det bedre. Du har ikke lyst å gi det bort likevel, la det være. Si at du og mannen har snakket litt, og er i tenkeboksen om flere barn, så dere har desverre ombestemt dere, så bare beklager du. Men det er faktisk dine klær <3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Da sorterer du og tar vare på det som er vanskeligst å gi bort. Jeg tok vare på mye etter min første og når den siste kom 5 år etter, var det ikke så mye av de klærne jeg hadde lyst til å bruke. Hadde noen favoritter som ble hentet frem igjen ellers så ble det skiftetøy som aldri ble brukt. Ang å spare til din bror. Har du spurt om han ønsker dette? Anonymkode: e46e1...a56
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da sorterer du og tar vare på det som er vanskeligst å gi bort. Jeg tok vare på mye etter min første og når den siste kom 5 år etter, var det ikke så mye av de klærne jeg hadde lyst til å bruke. Hadde noen favoritter som ble hentet frem igjen ellers så ble det skiftetøy som aldri ble brukt. Ang å spare til din bror. Har du spurt om han ønsker dette? Anonymkode: e46e1...a56 Ja, han har sagt verken nei eller ja... men jeg tror nok jeg må bare holde ordene mine slik jeg har lovet han. Bare gi alt vekk. det er jo tross alt jul, så jeg gjør en god gjerning. Har uansett alt for mye klær av alt av str. Føler vi bader i klær i huset vårt. Anonymkode: e9417...822
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, han har sagt verken nei eller ja... men jeg tror nok jeg må bare holde ordene mine slik jeg har lovet han. Bare gi alt vekk. det er jo tross alt jul, så jeg gjør en god gjerning. Har uansett alt for mye klær av alt av str. Føler vi bader i klær i huset vårt. Anonymkode: e9417...822 Men hvis det er altfor mye i hver str for dere, så er det vel det for dem også? Hvorfor må det være alt eller ingenting, de trenger jo helt sikkert ikke alt? Jeg ville gitt bort halvparten og spart resten. Anonymkode: 0d2d6...552
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 Slutt å vær så dust ! Han vet ikke hva du har. Normale folk trenger 2-3 bukser i hver størrelse. Ta no frem noen sett og gi han dem. Du trenger da ikke gjøre det så vanskelig Anonymkode: e1c96...c9e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: på jobben.. det er klær fra 0 mnd opp til 2,5 år. Det meste er brukt få ganger. Det er f.eks opp til 50 bodyer, ca 40 t skjorter, skjorter, mange mange bukser og joggebukse sikkert over 50 stk der å. Mange sett. Vinterdress. Alt et lite barn har. Mange har pris lapp. Han spør etter klærne hver dag på jobb. Men klarer ikke å gi det fra meg... de ligger nede i boden i garasjen uansett... jeg vet jo ikke om vi skal ha flere barn eller ikke hva skal jeg si om jeg ikke skal gi det til han... han har et barn på 3 mnd så han får jo brukt det.. alt av klær er kjøpt helt nytt ikke arvet eller noe Anonymkode: e9417...822 Ærlig talt. Du har faktisk gitt et løfte og gjort en avtale. Du får tøffe deg opp og håndtere følelsene dine, og overlevere klærne. Behold noen få favorittplagg om du vil det. Anonymkode: 7e7c0...f47
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, han har sagt verken nei eller ja... men jeg tror nok jeg må bare holde ordene mine slik jeg har lovet han. Bare gi alt vekk. det er jo tross alt jul, så jeg gjør en god gjerning. Har uansett alt for mye klær av alt av str. Føler vi bader i klær i huset vårt. Anonymkode: e9417...822 Synes du tar på deg en martyr-rolle. Ta ut de klærne du har mest lyst til å beholde, han vet ikke hva du har. Er det alt for mange klær for dere, er det vel mye for han også. Du kan vel holde løftet uten å gi bort alt. Mye sutring. Anonymkode: e46e1...a56
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Si det har vært vannlekkasje og alt er fullt av muggflekker. Nødløgn er lov. Anonymkode: ddb90...971 Nei. Så ekkel du er i oppførselen din. Anonymkode: 3addf...31f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synes du tar på deg en martyr-rolle. Ta ut de klærne du har mest lyst til å beholde, han vet ikke hva du har. Er det alt for mange klær for dere, er det vel mye for han også. Du kan vel holde løftet uten å gi bort alt. Mye sutring. Anonymkode: e46e1...a56 Er det deg igjen? Skjerp deg. Ingen ønsker å høre om martyrrollene dine, fint for deg at du har lært deg et nytt ord assa, men det er ikke interessant eller relevant for andre enn deg selv. Du vet liksom ikke helt når det "ordet" skal brukes. Anonymkode: 3addf...31f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 Jeg synes du gjør dette unødvendig vanskelig. ingen trenger 40 bodyer eller 50 t-skjorter. Selv om det er forskjellige størrelser. Ta ut ti av hver da vel og gi til han. Du har allikevel mer enn nok igjen! sjansen for st du kommer til å bruke klærne er nok minimale om dere faktisk ikke vet om dere skal ha flere barn engang. Og når du har tilbudt de til din bror og han ikke umiddelbart er entusiastisk kan du nok anta at de ikke blir et stort savn om de gi til noen andre. Anonymkode: 01599...0ad
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #17 Skrevet 17. desember 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det deg igjen? Skjerp deg. Ingen ønsker å høre om martyrrollene dine, fint for deg at du har lært deg et nytt ord assa, men det er ikke interessant eller relevant for andre enn deg selv. Du vet liksom ikke helt når det "ordet" skal brukes. Anonymkode: 3addf...31f Nå har ikke jeg skrevet noe om martyr-roller før her inne, så det er ikke "meg" igjen. Synes hun lager unødvendig mye styr. Jeg har like rett til å ha meninger om saken som deg. Hårsår kanskje🙄🙄 Anonymkode: e46e1...a56
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2019 #18 Skrevet 17. desember 2019 Jeg var som deg, sparte alt for å bruke igjen til nestemann. Så ble det av forskjellige grunner nesten 8 år og et annet kjønn i tillegg. 90% av det jeg hadde spart gikk til veldedighet. Også babyklær har motefarger og man kan lett se at et plagg er nesten 10 år gammel. Sorter ut det som er helt klassisk og som du vet du garantert vil bruke igjen (blir ikke mange) og resten kan du gi bort. Det er mange ting man føler man ikke kan kaste/gi bort fordi man forbinder minner med det, men det er best å lære å skille. Jeg kaster det aller meste ungene tar med seg hjem fra barnehage/skole innen kort tid. Ta et bilde der barnet viser frem, vent et par uker til ungen har glemt det og så kaster du det når de ikke ser på. Holder du fast på alt må du har svær bod. Anonymkode: fd6bf...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå