Gå til innhold

Hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Bakgrunn:

Dette året har jeg klart å bli pappa til ei lita jente, med ei jeg ikke er sammen med. Vi hadde bra samarbeid i starten, selv om de kom som et sjokk for oss begge at hun var 6mnd på vei. Min 9mnd forberedelse kom fortere enn forventet, men jeg stod i det. Det er mitt barn, og jeg skal være der for barnet, så klart. Dessverre ble moren syk etter fødsel, og klarte å si ting som at jeg ikke var faren likevel. Det å bli far for så å miste barnet, er ikke noe å spøke med. Jeg mistet alt. For å få avslutning på dette tok jeg en farskapstest, som jeg selv betalte for. Ikke noe støtte fra noen som far virker det som. Etter 2mnd i Limbo og sakte akseptert at jeg ikke var faren, så fikk jeg svar. Jeg er faren likevel. Nå i det siste har jeg vært hos psykolog, familieråd, og pratet mye med barnevern som har saken. 

 

Her kommer problemet: 

Nå kommer barnebidraget inn og presser. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å betale. Har heller ikke mulighet dette året for jeg jobber tilbake et lån som må bli ferdig betalt dette året. Det er ikke det at jeg ikke vil betale, så klart skal jeg betale for at min datter skal ha det bra. Men når nav har beregnet feil og sier at jeg tjener 200 000 mer enn det jeg gjør, så blir bidraget veldig stort. Moren sendte melding og sa vi kunne gjøre det privat med fast dato og lavere beløp. Veldig snilt av henne, men jeg har ikke sjans å betale dette året. Når dette ble nevnt virket det som ting ble surt og da sa hun at jeg fikk noen dager på meg på å løse dette, før hun gikk til nav. Jeg jobber 100t betalt og har 60t intern. Og når alt er betalt har jeg knapt 1000kr resten av måneden. 

 

Er det noen jeg kan kontakte som kan hjelpe meg? Er det noen foreldre som har vært i samme situasjon som kan komme med råd? Jeg er helt blank og trenger all hjelp jeg kan få til å få dette til å gå rundt. 

Og før du svarer, vennligst ha et seriøst svar. Jeg orker ikke svar som "skulle brukt prevensjon", eller "ja, ikke få deg barn". 

takk for at du leste alt dette. 

 

 

Anonymkode: facd5...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...