Gå til innhold

Hjelo-til-jul annonser på finn.no


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spør rett og slett fordi jeg er nysgjerrig. 

Har sett på endel av dem. Ikkje for underholdning, men fordi jeg får vondt av de barna oppi dette. 

Ser mange skriver de har barn, ingen penger, ikke varme måltider nesten, kontoen er skrapa og slikt. Så sier f eks Nav nei til nødhjelp. Enkelte går også kun på sosialstønad. 

Mitt spørsmål da: om kontoen er tom og du har små barn. Ingen steder å hebte penger fra. Kan virkelig Nav bare si nei til nødhjelp? Jeg vil tro (min personlige mening) at noen av de har fått flere barn enn de burde tross sykdom og økonomi. Ingen jobb, ingen utdanning, lite nettverk. Men jeg føler med de barna som er oppi dette, de er uskyldige deltakere i dette. Mange av annonsene er tåredryppende, men helt sikkert reelle. 

At fattigdom blant barn øker er jo fakta og dagens regjering sørger jo for at den trenden forsetter til det evige.

Vi hadde selv veldig lite penger når jeg var liten, men hvordan min mor faktisk fikk endene til å møtes vet jeg ikke. Hun vil ikke snakke om det eller at folk skal vite. 

Anonymkode: 4996d...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav sier ikke nei til nødhjelp om du ikke har penger til mat, men sakene er nok ganske komplekse. F.eks har nødhjelpspengene blitt brukt til å betale noen regninger, medisiner eller andre ting. De har prioritert vekk mat for de har vurdert at andre ting er viktigere. Noen av disse menneskene er det virkelig synd på, men de kan også gå til Frelsesarmeen o.l. steder å få en bærepose med mat.

Noen er ikke så fattige som de tror, de bruker pengene til røyk og ting som de egentlig kan prioritere vekk, men som de ikke klarer å prioritere vekk.

Noen har helt klart fått flere barn enn de klarer å forsørge, men andre igjen kan ha blitt utsatt for ting som gjør de fattige etter at barna ble født, og de kommer ikke akkurat med noen returlapp disse barna.

Jeg personlig hjelper gjerne, men jeg gir ikke til disse tiggerannonsene på Finn. Det har blitt bevist flere ganger at mange av disse er rent oppspinn, folk som har nok, men vil ha mer, juger og tigger for å få gavekort på matbutikken, gratis gaver osv og bruker sine egne penger på morsommere ting.

Så mine penger går til Frelsesarmeen og Kirkens nødhjelp, pluss litt gaver og mat i kurvene til Hjelp oss og hjelpe. Har vært noe svindel der også, men de hjelper såpass mange at de få svindlerne som følger på lasset kan ikke få ødelegge for de som faktisk får hjelp.

Anonymkode: 200cf...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres merkelig ut at de ikke får noe hjelp av Nav hvis kontoen er TOM, og de har barn. Har faktisk litt vanskelig for å tro at akkurat det er sant. Jeg har selv fått hjelp 2-3 ganger, og da var ikke kontoen HELT skrapa en gang. Men det krever litt jobb for å få hjelp da, man må sende med kopi av regninger, sette opp budsjett osv...

Anonymkode: 2eee4...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...