Gå til innhold

Jeg er livredd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..for blod! Det har jeg vært så lenge jeg kan huske!! Og dette hemmer meg veldig. 
Jeg takler selvfølgelig mensen, da dette er såpass naturlig og kommer regelmessig. Men alt annet freaker meg ut totalt.
Har også lyst på flere barn, men det eneste jeg frykter er blodet.. Jeg klarer ikke se at jeg skal takle det!! 

Noen som vet hvor man kan få hjelp for slike ting?? Ønsker ikke at denne frykten min skal hindre meg i å få et barn til. 
(Skal sies at jeg blødde veldig lite etter første fødsel, så det gikk veldig fint. Klarer ikke se for meg at jeg skal være så heldig igjen)

Jeg kunne virkelig trengt å få bukt med dette, uansett barn eller ikke. Bare jeg tar stikk i fingeren, og det blør litt mer enn vanlig, får jeg høy puls.. Har tidligere også besvimt av blod. Hater blodprøver. Åh, dette er så krise....
Hjelp..

Anonymkode: bedac...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med legen din, kanskje kan en samtale med han/henne eller evt en henvisning til psykolog hjelpe deg.

Du vet med hodet ditt at all angst er irrasjonell, men du reagerer likevel med kroppen. Litt vrient i og med at blod og blødning jo kan være farlig, men en liten blødning er ikke noe som tar livet av oss. Du må lære kroppen din forskjellen så du ikke reagerer med full angst pga en liten blødning.

Hva skjer når barnet ditt snubler og får et skrubbsår da, er det full angst da også, eller er det bare når du blør selv?

Anonymkode: 1e66e...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer når barnet ditt snubler og får et skrubbsår da, er det full angst da også, eller er det bare når du blør selv?

Anonymkode: 1e66e...cc8

Nå har hun ikke slått seg så veldig mye enda, men jeg får litt hetta. Langt ifra sånn som det er om jeg selv blør (takk og lov!!) Jeg forholder meg rolig, selvom jeg stresser litt innvendig. Så ja - 1000 ganger verre om det er meg 🙃

Anonymkode: bedac...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en kjent fobi. Finnes sikkert terapeuter spesialisert i det. 

Anonymkode: 5a8a7...401

Så ‘godt’ å høre! Kjenner ingen som er redd for dette (ikke som sier det høyt iallefall). Føler meg veldig teit og alene om akkurat dette.. 😩

Anonymkode: bedac...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Har hatt det så lenge jeg kan huske meg selv. Verst i tenåringsperioden. Når jeg ble ‘voksen’ har jeg lært å si ifra om dette på sykehus, hos legen, tannlegen ol. Tror faktisk det hjalp meg- jeg besvimer ikke like lett nå når jeg sier ifra, og gjør mine triks for å ikke besvime. Men for ikke så lenge siden var jeg med sønnen min på 10 år pga forstuet fot og så en dame som ble båret inn med en pose knyttet rundt foten og det var synlig mye blod i posen. Da rakk jeg så vidt å si ifra til sønnen at nå besvimer mamma :/  har hatt to keisersnitt, gikk fint. Det er verre med akutte situasjoner som en ikke er forberedt på. Stor klem - you are not alone :) 

Anonymkode: 8894a...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme problem. Har hatt det så lenge jeg kan huske meg selv. Verst i tenåringsperioden. Når jeg ble ‘voksen’ har jeg lært å si ifra om dette på sykehus, hos legen, tannlegen ol. Tror faktisk det hjalp meg- jeg besvimer ikke like lett nå når jeg sier ifra, og gjør mine triks for å ikke besvime. Men for ikke så lenge siden var jeg med sønnen min på 10 år pga forstuet fot og så en dame som ble båret inn med en pose knyttet rundt foten og det var synlig mye blod i posen. Da rakk jeg så vidt å si ifra til sønnen at nå besvimer mamma 😕  har hatt to keisersnitt, gikk fint. Det er verre med akutte situasjoner som en ikke er forberedt på. Stor klem - you are not alone :)

Anonymkode: 8894a...8c9

Åå, huff. Det hørtes ikke noe ålreit ut. Ja, enig i at disse akutte situasjonene er verst, derav går det jo veldig fint med mensen. Og jeg blør veldig lite! Takk og lov.

Men etter fødsel og forløsning av morkake, blødde jeg. Jordmor trykket meg gjentatte ganger på magen, og jeg kjente det flommet ut ved hvert trykk. Og hun ropte på hjelp "Hun blør!!". Heldigvis så jeg ingenting, men kjente jeg blei skikkelig svimmel bare av tanken, og hvordan jeg kunne føle det renne ut av meg 😥 
Er jo blødningene/renselsen etter fødsel jeg faktisk er mest redd for... Føler meg kjempeteit, men det er et vanvittig mareritt bare å tenke på hvordan det kan bli. Håper jeg kan få hjelp av noen!!!

Takk for at du delte ❤️

Anonymkode: bedac...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...