Gå til innhold

Hadde du brydd deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er litt jah, vet ikke hva jeg skal kalle det. De driver og pusser opp hjemmet sitt, vi gjorde det ifjor og er ferdig med det. Da de la på nytt parkett så kommer de på besøk til oss og forteller om det, hvor flinke de har vært, og at det er så bra at de tok opp gamle parketten før de la på ny, for det var så mye dritt under den gamle. Vi gjorde ikke det! Vi la på ny parkett på den gamle, for den var helt Ok.

Så skal de pusse opp badet, vi skal sette på nye fliser, åhh jeg gleder meg til å slå med stor hammer på de gamle. Vi ville aldri satt flis over flis, sier hun. Tenk om noe hender med varmekabler og jeg har lagt flis på flis. Vi la på flis på flis, nemlig.😱

Er dette barnslig oppførsel? Hva er meningen med alt dette?

Da vi pusset opp, plagde vi ingen med det og fortalte aldri hva vi gjorde eller skulle gjøre, det er privat. 

Men hun her, det er nesten så jeg friker ut, hva er vitsen med alt dette?

Anonymkode: 87fd6...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker hun at dere har gjort dette da?

Anonymkode: 23bbb...e56

Ja.

Anonymkode: 87fd6...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som er litt jah, vet ikke hva jeg skal kalle det. De driver og pusser opp hjemmet sitt, vi gjorde det ifjor og er ferdig med det. Da de la på nytt parkett så kommer de på besøk til oss og forteller om det, hvor flinke de har vært, og at det er så bra at de tok opp gamle parketten før de la på ny, for det var så mye dritt under den gamle. Vi gjorde ikke det! Vi la på ny parkett på den gamle, for den var helt Ok.

Så skal de pusse opp badet, vi skal sette på nye fliser, åhh jeg gleder meg til å slå med stor hammer på de gamle. Vi ville aldri satt flis over flis, sier hun. Tenk om noe hender med varmekabler og jeg har lagt flis på flis. Vi la på flis på flis, nemlig.😱

Er dette barnslig oppførsel? Hva er meningen med alt dette?

Da vi pusset opp, plagde vi ingen med det og fortalte aldri hva vi gjorde eller skulle gjøre, det er privat

Men hun her, det er nesten så jeg friker ut, hva er vitsen med alt dette?

Anonymkode: 87fd6...093

Seriøst? Privat? Enten ville jeg ikke brydd meg, eller fortalt hva jeg gjorde og hvorfor. De vet vel ikke hva dere gjorde da dere pusset opp, det er jo tross alt privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blop skrev:

Seriøst? Privat? Enten ville jeg ikke brydd meg, eller fortalt hva jeg gjorde og hvorfor. De vet vel ikke hva dere gjorde da dere pusset opp, det er jo tross alt privat. 

De spurte om alt hva vi gjorde og ikke gjorde. Dumme var vi som svarte.

Anonymkode: 87fd6...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok hårsår her. Er du misunnelig på hennes oppussing? 

Det er ikke sikkert hun tenker over det i det hele tatt. Ikke tar deg nær av det

Anonymkode: 3614b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er delvis enig med henne. Man legger ikke ny flis oppå den gamle når man pusser opp bad. Da er jo membran, varmekabler mm bare dobbelt så utilgjengelig om noe skulle skje. 

Ny parkett oppå den gamle derimot, er helt ok dersom den som ligger  fra før er bra. I vårt hus lå gammel, tykk eikeparkett fra byggeår -75 rett på bjelkelaget, skrudd og limt fast. Det var ingenting galt med hverken reisverk eller gulv, bortsett fra at det var gulnet og ikke særlig pent, så vi lot den ligge tilsvarende dagens spongulv, og la nytt gulv oppå. 
Har man derimot spongulv og et flytende gulv løst oppå så fjerner man selvsagt listene og gulvet før man legger nytt. 

Ingen jeg kjenner anser oppussing som en privatsak. Det snakker man da om både i lunsjen på jobb og blant venner. Venninna di er helt normal, og du virker ganske hårsår. 

Anonymkode: f7e01...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil nå påstå at de gjør en grundigere jobb enn dere, og at de får igjen for det. Tro meg!

Anonymkode: 230c6...892

Og hvordan så? Hvordan vet du at Hi ikke har gjort grundig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di er teit. Og jeg synes dere er slurvete når dere pusser opp. Litt som å pusse opp i kjelleren når dere mangler tak. Mye av hensikten med å pusse opp er KO også for å befare grunnstruktur. 

Anonymkode: 5b95e...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venninna di er teit. Og jeg synes dere er slurvete når dere pusser opp. Litt som å pusse opp i kjelleren når dere mangler tak. Mye av hensikten med å pusse opp er KO også for å befare grunnstruktur. 

Anonymkode: 5b95e...864

Hvorfor mener du vi er slurvete?

Vi har hatt fagfolk på alt. Vi har forhørt oss med flere om både å legge parkett over parkett og flis over flis. Mener vi har gjort det riktig.

Anonymkode: 87fd6...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt omtenksomt av venninnen din og snakke om at hun aldri ville gjort det på den måten dere har gjort det, om hun husker at dere har gjort det sånn. Hun kan jo tenke i sitt stille sinn det hun måtte tenke, men hun trenger ikke si det høyt. Men jeg hadde ikke giddet å bry meg så veldig om det. 
 

Jeg har en lignende venninne, som snakker høyt om alt hun ikke ville gjort i barneoppdragelsen, som jeg og mannen gjør med våre. Jeg vet ikke om det er en rar måte å forsøke å hinte om noe, eller om hun bare ikke tenker seg om, men jeg har blitt litt paff noen ganger. Men det er ikke noe å lage krangel over. Det eneste som har skjedd med oss er at vi sakte men sikkert har glidd fra hverandre, fordi vi er forskjellige, og det er helt greit egentlig. 

Anonymkode: 72229...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er litt omtenksomt av venninnen din og snakke om at hun aldri ville gjort det på den måten dere har gjort det, om hun husker at dere har gjort det sånn. Hun kan jo tenke i sitt stille sinn det hun måtte tenke, men hun trenger ikke si det høyt. Men jeg hadde ikke giddet å bry meg så veldig om det. 
 

Jeg har en lignende venninne, som snakker høyt om alt hun ikke ville gjort i barneoppdragelsen, som jeg og mannen gjør med våre. Jeg vet ikke om det er en rar måte å forsøke å hinte om noe, eller om hun bare ikke tenker seg om, men jeg har blitt litt paff noen ganger. Men det er ikke noe å lage krangel over. Det eneste som har skjedd med oss er at vi sakte men sikkert har glidd fra hverandre, fordi vi er forskjellige, og det er helt greit egentlig. 

Anonymkode: 72229...98a

Uomtenksomt skulle det selvfølgelig stå ☺️

Anonymkode: 72229...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di vet jeg ikke helt hva jeg mener om, men hun har helt rett. Dere bare jukser og gjør elendig jobb. Er det sannheten som svir mest, eller at hun gjør det skikkelig? 

Anonymkode: 98e4b...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om hun føler behov for å komme med noen stikk. Fremheve hvor fortreffelig de har gjort det, ved å snakke ned dere. 

Noen mennesker er slik, av uviss grunn. For min del har disse sakte men sikkert forsvunnet ut av livet mitt. 

Anonymkode: 79822...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Venninna di vet jeg ikke helt hva jeg mener om, men hun har helt rett. Dere bare jukser og gjør elendig jobb. Er det sannheten som svir mest, eller at hun gjør det skikkelig? 

Anonymkode: 98e4b...c79

Jukser? Eh, hvordan da? Vi har også gjort en god jobb, vi har snakket med mange fagfolk om både parkett og bad, og forhørt oss før vi gjorde noe. Svir ikke noe hos meg, sier bare mer om henne enn om meg.

Anonymkode: 87fd6...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brydd meg, men helt ærlig er jeg enig med venninnen din. Man legger ikke ny parkett på den gamle. Man legger heller ikke nye fliser på de gamle. Det er latskap 

Anonymkode: bf51f...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

For noen trange små liv dere lever.

For ditt liv er større og videre? Du som henger her 24/7, svarer på absolutt alle tråder og rett og slett ikke har noe liv utenom foreldreforumet, selv om du har voksne barn? For det første så er ikke du den rette til å fortelle noen hvordan de lever livene sine og for det andre så bør du passe på deg selv og få litt mer ut av ditt eget liv!

Anonymkode: 75b18...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi; det eneste jeg kan si er at jeg ikke fatter å begriper hvordan venninnen din orker å snakke så mye om denne oppussingen. Noen gjør det på den måten, andre på en annen måte. Sånn er det og hvem bryr seg? Hun mener de gjør det bedre enn dere, så bra for henne. Hun skal jo ikke bo i ditt hus likevel🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 75b18...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sikkert bare oppgitt over at dere slurver litt, men det er da ingenting å bry seg om.

Det er deres hus!

 

Anonymkode: 7e665...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For ditt liv er større og videre? Du som henger her 24/7, svarer på absolutt alle tråder og rett og slett ikke har noe liv utenom foreldreforumet, selv om du har voksne barn? For det første så er ikke du den rette til å fortelle noen hvordan de lever livene sine og for det andre så bør du passe på deg selv og få litt mer ut av ditt eget liv!

Anonymkode: 75b18...b89

Hahaha, akkurat DETTE har jeg tenkt mange ganger... Denne luten KAN ikke ha noe bra liv utenom dette forumet.

 

Anonymkode: 7e665...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...