Gå til innhold

Nå klikker det for meg. Når som helst.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ufattelig drittlei av at samboeren min ikke gjør husarbeid. Det er så sinnsykt irriterende. Men vi har diskutert det, sikkert 1000 ganger. Blir aldri enige om noe som helst!

Jeg er ikke super på det jeg heller, men jeg er så ufattelig umotivert når han er så ræva. 

Jeg elsker han så masse, og elsker å være med han. Han er en super stepappa. Men nå tror jeg ikke jeg orker mer av å være vaskehjelp!! Helt utrolig trist at det skal være sånn. Vært samboer 3 ganger. Alle 3 har vært akkurat like ræva. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste et sted at en av de vanligste årsakene til samlivsbrudd er uenighet om husarbeidet. Så du er dessverre ikke alene med den erfaring du står med. Når vi lever i en verden hvor både kvinner og menn forventes å være i full jobb så MÅ begge gjøre sin del på hjemmefronten. Ellers kommer det ikke til å fungere i lengden. 

Anonymkode: 2a611...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå til jul har jeg lagd liste over hva som må gjøres og han får velge ut halvparten som han skal gjøre..  og han vasker både klær og lager mat gjennom hele året. Men akkurat til jul vil jeg ha litt mer hjelp til å komme i orden.

Vurderer en liste som vi har hver uke, hvor han har sin del og jeg min slik at vi kan ha det ryddig og rent. 

Anonymkode: 87a94...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er - nå orker du ikke mer, hvis det ikke blir umiddelbar og varig endring så vil du heller avslutte forholdet. Si at han nå har en siste sjanse, at hvis han vil ha den siste sjansen så skal dere her og nå sette dere ned og skrive opp ALT som må gjøres i hus og hjem. Så skal dere fordele oppgavene slik at hver av dere tar halvparten hver. Og så lager dere en liste over hva som i tillegg må gjøre nå før og i julen, og fordeler det. I tillegg ville jeg forsøkt parterapi, for noe må endre seg med den kommunikasjonen deres. Dere har en usunn kommunikasjon/mønster, hvor han oppfører seg som en trassig tenåring og du som hans mor.

Og vil han ikke snakke om det og fordele arbeidet OG vise i praksis at han heretter tar ansvar - da er det bare å si at da er det også velger han som velger bort forholdet... og så avslutter du det.

Anonymkode: f6808...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så ufattelig drittlei av at samboeren min ikke gjør husarbeid. Det er så sinnsykt irriterende. Men vi har diskutert det, sikkert 1000 ganger. Blir aldri enige om noe som helst!

Jeg er ikke super på det jeg heller, men jeg er så ufattelig umotivert når han er så ræva. 

Jeg elsker han så masse, og elsker å være med han. Han er en super stepappa. Men nå tror jeg ikke jeg orker mer av å være vaskehjelp!! Helt utrolig trist at det skal være sånn. Vært samboer 3 ganger. Alle 3 har vært akkurat like ræva. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Det er jo sånn det bare er... 

Anonymkode: 90c65...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg ville jeg forsøkt parterapi, for noe må endre seg med den kommunikasjonen deres. Dere har en usunn kommunikasjon/mønster, hvor han oppfører seg som en trassig tenåring og du som hans mor.

Du aner da virkelig ikke noe om deres kommunikasjon. Den kan jo være super, den, alt som trengs er jo bare at han følger opp samtalene med å ikke gjøre sin del likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vært samboer 3 ganger. Alle 3 har vært akkurat like ræva. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Men da skjønner du vel selv at problemet ligger hos deg? Jeg har også vært samboer tre ganger, og mannen har gjort minst like mye som meg. Enten velger du drittsekker, eller så har de ikke respekt for deg. Du må sette ned foten, eller avslutte forholdet. Jeg hadde ALDRI giddet å være samboer med en person som ikke gjorde sin andel i hjemmet.

Anonymkode: 3d73e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pashla skrev:

Du aner da virkelig ikke noe om deres kommunikasjon. Den kan jo være super, den, alt som trengs er jo bare at han følger opp samtalene med å ikke gjøre sin del likevel.

Selv om det "kun" er at han må følge opp sin del, så er det jo problemer med kommunikasjonen mellom dem. Hvis han gang på gang lover at han skal skjerpe seg, så lyver han jo til henne, eller bare snakker henne etter munnen for å få slutt på en diskusjon. Uansett årsak fungerer ikke kommunikasjonen deres.

 

Anonymkode: f6808...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har heldigvis ganske mange flere valg enn å klikke og samlivsbrudd.

1. Man kan være kjærester og særboere helt uten problemer, da slipper du både hans rot og hans manglende evne til å bidra med husvask osv.

2. Du får be ham betale noen for å gjøre den jobben han ikke gidder/makter å gjøre. Har dere felles økonomi får den utgiften gå fra hans del av «lommepenger», slik at det ikke går utover deres økonomi.

3. Parterapi. Hvis dere har hatt denne samtalen om og om igjen, og han lover bot og bedring, men ingenting skjer, er det mulig beskjeden må inn på en annen måte.

4. Gå litt inn i deg selv og vær 100% sikker på at du ikke har for høye krav, eller at du har låst deg i måten noe må gjøres på.

Anonymkode: 5652d...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så ufattelig drittlei av at samboeren min ikke gjør husarbeid. Det er så sinnsykt irriterende. Men vi har diskutert det, sikkert 1000 ganger. Blir aldri enige om noe som helst!

Jeg er ikke super på det jeg heller, men jeg er så ufattelig umotivert når han er så ræva. 

Jeg elsker han så masse, og elsker å være med han. Han er en super stepappa. Men nå tror jeg ikke jeg orker mer av å være vaskehjelp!! Helt utrolig trist at det skal være sånn. Vært samboer 3 ganger. Alle 3 har vært akkurat like ræva. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Få vaskehjelp. Ikke kast bort et ellers godt forhold pga irritasjoner og bagateller. Det er heller ikke bra å utsette barna for enda et brudd. 

Vaskehjelp trenger ikke være så dyrt. Jeg betalte 600 i uka, men mange har annenhver uke. Det sparer man lett inn ved å kutte litt i handlingen, kjøpe billigere klær, eller stå over kino/etc. Å avslutte et forhold på et slikt grunnlag, er bortkastet. Det eneste du lærer barna dine er at hver gang det blir vanskelig, må man dra. Bli og fiks dette. 

Anonymkode: c6ab1...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - Du er glad i ham, og synes han er en fin fyr, men husarbeidet er problemet? Jeg tror jeg ville gått for vaskehjelp, hvis dere får det til økonomisk. Ikke verdt å la forholdet gå i stykker av dette.

Anonymkode: dbcfd...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså - Du er glad i ham, og synes han er en fin fyr, men husarbeidet er problemet? Jeg tror jeg ville gått for vaskehjelp, hvis dere får det til økonomisk. Ikke verdt å la forholdet gå i stykker av dette.

Anonymkode: dbcfd...f09

Ja, fordi jeg føler at han behandler meg dårlig når han «overlater» alt arbeidet til meg.. synes det sier noe om hvor mye han bryr seg om at jeg har det bra. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også dette problemet. Samboer gjør noe, men alltid litt sånn halvveis. F.eks rydde av bordet etter middag; tar av alt unntatt gryteunderlag, vasker ikke bordet e.l. Jeg har innsett at han faktisk ikke ser disse tingene like godt som meg. Løsningen ble derfor at jeg rett og slett sender han ut av huset med ungene et par timer, sånn at jeg får gjort husarbeid i fred. Vinn-vinn egentlig. Jeg hater å gjøre husarbeid med unger rundt meg, og jeg hater å gjøre husarbeid mens han sitter på rompa i sofaen. Det er også lettere å gjøre husarbeid når jeg vet at han må ta seg av barna alene😬 

Anonymkode: c88f8...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper ikke disse 3 samboerne er mens du har hatt barn? 

Anonymkode: ed4bb...148

Å herregud. Det er alltid en sånn en som deg. Nei, jeg har ikke hatt 3 samboere mens jeg har hatt barn. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 16.12.2019 den 0.13, Anonym bruker skrev:

Selv om det "kun" er at han må følge opp sin del, så er det jo problemer med kommunikasjonen mellom dem. Hvis han gang på gang lover at han skal skjerpe seg, så lyver han jo til henne, eller bare snakker henne etter munnen for å få slutt på en diskusjon. Uansett årsak fungerer ikke kommunikasjonen deres.

 

Anonymkode: f6808...60f

Kan ikke påstå at hun spiller "mor" likevel. Det var ordet du brukte. Ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fordi jeg føler at han behandler meg dårlig når han «overlater» alt arbeidet til meg.. synes det sier noe om hvor mye han bryr seg om at jeg har det bra. 

Anonymkode: cdc44...ca7

Det er jo der hunden ligger begravet. En ekte "fin fyr" ville ikke ha akseptert at du alltid skulle ha mindre fritid og mer slit enn ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 21.37, Anonym bruker skrev:

Vært samboer 3 ganger. Alle 3 har vært akkurat like ræva. 

Da er det nok du som er problemet. Stakkars barn som må vokse opp med så mange fedre... 

Anonymkode: 90c65...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det nok du som er problemet. Stakkars barn som må vokse opp med så mange fedre... 

Anonymkode: 90c65...5f2

Stakkars deg som har så svake leseferdigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

Stakkars deg som har så svake leseferdigheter...

Klarer meg, men takk for omtanken. 

Anonymkode: 90c65...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud. Det er alltid en sånn en som deg. Nei, jeg har ikke hatt 3 samboere mens jeg har hatt barn. 

Anonymkode: cdc44...ca7

 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det nok du som er problemet. Stakkars barn som må vokse opp med så mange fedre... 

Anonymkode: 90c65...5f2

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer meg, men takk for omtanken. 

Anonymkode: 90c65...5f2

Klarer deg ikke så veldig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

 

Klarer deg ikke så veldig, da.

Du leste "stefar" i hi? Hun skriver at hun ikke har hatt alle 3 samboere mens hun har hatt barnet. Nå blir det snart en ny ser det ut til. Jeg tolker det som jeg vil, du tolker det som du vil. Uansett så er det ikke dette tråden handler om. 

Anonymkode: 90c65...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leste "stefar" i hi? Hun skriver at hun ikke har hatt alle 3 samboere mens hun har hatt barnet. Nå blir det snart en ny ser det ut til. Jeg tolker det som jeg vil, du tolker det som du vil. Uansett så er det ikke dette tråden handler om. 

Anonymkode: 90c65...5f2

Nå blir det snart en ny, altså? Da leste du mer i hovedinnlegget enn jeg gjorde, ja, for der står vel ikke at hun har innledet noe forhold til en 4. fyr?

(Og hvis tråden ikke handler om barna hennes bør vel ikke DU begynne å skrive om dem da... )

 

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...