Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Del Skrevet 15. desember 2019 Og følt at barnet ikke var seg selv under testing/ ikke fikk vist seg og det barnet kan, hva gjorde dere da? Min gutt tok tester nylig. Han gjettet mye, brukte ikke tid til å tenke over svar og ble etterhvert veldig ukonsentrert. Vet at noen av oppgavene har han løst hjemme tidligere. Skal tilbake for å fortsette der vi slapp men redd for ar han heller ikke da for vist det han kan. Hva kan vi gjøre/ forvente? Noen med tips? Anonymkode: 5aef7...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Del Skrevet 15. desember 2019 Snakk med de som kjører testene, og så spør du dem, rett og slett. Jeg vil tro at de tester såpass mange barn og har såpass stor erfaring at de "tar høyde for" at barn etterhvert blir veldig ukonsentrert. Blat annet deler de jo da opp testene. Spør om det er slik at selve testsituasjonen gjør at han scorer dårligere, og om det er noen måte å kompensere for det. Ellers så skjønner jeg jo at du er nervøs for at han skal få en diagnose eller noe, basert på dårlige testresultat, men det er jo alltid flere tester og observasjoner som kjøres, og så ser de alt i sammenheng. Han vil ikke få et evig stempel som noe som helst, basert på en test alene. Anonymkode: 181db...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Del Skrevet 15. desember 2019 Ja, opplevde det da datteren min ble testet. Hun hadde dårlig kontakt og kjemi med psykologen som testet henne og reagerte med å svare veldig underlig på spørsmålene. Jeg tror det var hennes måte å "ta igjen" fordi hun ikke likte damen og situasjonen. Jenta mi er en veldig kvikk og smart jente, men det var nesten som hun med vilje misforsto eller svarte annerledes enn det var meningen. Husker blant annet at hun skulle svare på hva som hørte sammen. Det var f.eks stol og ****?. Hun svarte da STOL OG HEST! med et litt stivt blikk på damen. Sånne ting gjennom hele testen, ingen vilje til å vise hva hun kunne, snarere motsatt. Anonymkode: 58db2...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Del Skrevet 15. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, opplevde det da datteren min ble testet. Hun hadde dårlig kontakt og kjemi med psykologen som testet henne og reagerte med å svare veldig underlig på spørsmålene. Jeg tror det var hennes måte å "ta igjen" fordi hun ikke likte damen og situasjonen. Jenta mi er en veldig kvikk og smart jente, men det var nesten som hun med vilje misforsto eller svarte annerledes enn det var meningen. Husker blant annet at hun skulle svare på hva som hørte sammen. Det var f.eks stol og ****?. Hun svarte da STOL OG HEST! med et litt stivt blikk på damen. Sånne ting gjennom hele testen, ingen vilje til å vise hva hun kunne, snarere motsatt. Anonymkode: 58db2...945 Hvordan endte dette da?ble det tatt nye tester eller? Anonymkode: 5aef7...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå