Gå til innhold

Har du og mannen felles dusjhåndle eller hvert deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvert vårt.

Ikke at jeg tror jeg blir dødelig syk av å bruke hans, men det er greit at hver person har sitt, og dusjer man etter hverandre er det jo godt å slippe å være nr to og måtte bruke et halvvådt håndkle. Når hver har sitt har man også kontroll på hvordan og hvor lenge det er brukt og kan skifte ved vehov osv.

Anonymkode: 8c988...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager 🤪 vi lever da i ett av verdens beste land, man trenger hverken å dele (!) håndkle eller bruke samme håndkle en uke av ganger. 

Det er neppe håndklevask som dreper miljøet 🥴

Og jeg har min egen tannkost også. 

Anonymkode: b2697...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hvert vårt, men vi blander di sammen innimellom. Er begge tørre bryr jeg meg absolutt ikke om hvilket han har brukt. Man er aldri renere enn etter en dusj 😂

Anonymkode: 18ba6...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvart vårt, vil seie sjølsagt. Vi har også kvar vår tannbørste, om det er interessant.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker ikke hårbørste. Og min vil jeg ha i fred.

Er det rene håndklær som ligger i skapet så tar vi det vi vil. Men jeg bruker ikke det han allerede har brukt 1 gang nei.  

Anonymkode: 2bba5...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere hver deres hårbørste også?

Anonymkode: aa700...c94

Han har null behov for hårbørste, men er ram på å ta kammen min til skjegget. Hans er visst ikkje like god. Kjenner på ein viss irritasjon, men bit det i meg. 

Eg er oppvaksen i ein stor søskenflokk og det har nok gjort meg meir oppteken av å få ha mine ting for meg sjølv enn det som sunt er. Men sjølv om eg ser at eg har forbetringspotensiale, vil eg ikkje dele på håndduken min. Men vil presisere at den ikkje er min før den er tatt i bruk. Ein nyvaska håndduk er alle sin.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De går jo om hverandre i vask og i skapet. Ingen tenker på hvem som brukte det håndkledet forrige uke. Ellers bruker vi stort sett hvert vårt i et daglofe, men det skjer rett som det er at vi tar feil uten at noen bryr seg om det.

Anonymkode: 21360...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i huset tar ett håndkle i skuffen når vi skal dusje og slenger det til vask etter dusjen . Ingen har faste håndklær bortsett fra at vi alle har ett stort badelaken som kun brukes på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke dusjer på samme bad, så har vi selvfølgelig hvert vårt, men et håndkle brukes absolutt flere ganger før det hives til vask. Håndkleet henges pent opp på håndkletørkeren. Hvorfor skulle vi ellers ha håndkletørker, liksom. 

Anonymkode: 1b0cc...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvert vårt. Jeg og mannen har faktisk "egne" håndklær som bare vi bruker, han "sine" og jeg "mine", men det handler mer om at det er de håndklærne vi liker best å tørke oss med. Barna har også sine favoritter som de bruker.

Jeg har ingen problemer med å bruke samme håndkle etter dusj som han har brukt eller omvendt hvis det er det eneste reine håndkleet vi har, har hendt noen ganger på ferie at alle håndklær er brukt på stranda/er skitne bortsett fra 1.

Anonymkode: 5dd13...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler. Vasker det hver søndag. Jeg liker godt å tørke det lange blonde håret mitt med den delen av håndduken han har tørket seg i baken med 😉

Vi bruker samme klut til å tørke kopper og vaske doen og vi. Er ikke det vanlig? 

Anonymkode: d6531...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi deler. Vasker det hver søndag. Jeg liker godt å tørke det lange blonde håret mitt med den delen av håndduken han har tørket seg i baken med 😉

Vi bruker samme klut til å tørke kopper og vaske doen og vi. Er ikke det vanlig? 

Anonymkode: d6531...ba3

hahaha 😹😹👍

Anonymkode: 94c93...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere hver deres hårbørste også?

Anonymkode: aa700...c94

Mannen min grer ikke håret så nei. Men jeg deler ikke hårbørste med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i utgangspunktet hvert vårt. Henges opp etter bruk, og vaskes et par ganger i uka. 
Men mannen (og barna) er ikke så nøye på hvilket håndkle de brukte sist, så i praksis blir det ofte til at de deler. Jeg synes ikke det er et stort problem, de blir jo vasket etter 2-3 gangers bruk uansett. Jeg har mitt eget. 

Anonymkode: bd9d6...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere hver deres hårbørste også?

Anonymkode: aa700...c94

Mannen bruker ikke hårbørste.

Men vi har to døtre, og vi tre har hver vår børste ja.

De rene håndklærne i skapet har ingen eier, der tar man bare et som er rent. Men på badet har alle hvert sitt sted å henge opp håndklær, så når det er brukt en gang er det eget frem til det vaskes igjen. Bruker håndlærne et par-tre ganger før de vaskes.

Anonymkode: e231e...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker håndklær flere ganger før de vaskes, men deler ikke på brukte håndklær nei. Mannen kan imidlertid tørke håret med mitt håndkle hvis han kun har vasket håret og det er mitt som henger nærmest. Det plager meg ikke. 

Hvis de er rene i skapet bare tar vi det som ligger øverst, har ikke egne håndklær. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...